Pakosarjaa om617:seen, vinkkejä kaivataan!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Pakosarjaa om617:seen, vinkkejä kaivataan!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Vinkkejä kaivataan että saadaan turbo heräämään ja sarja pysymään ehjänä, kun nykyistä on jo kerran joutunut paikkaileen halkeamisen takia. Eli yks harjotuskappale on tehty ja jonkin verran viisastuttu.
Mahdollisesti teen jigin jotta saa tehdä pakosarjan pöydällä eikä konehuoneessa.
Sarja olis tarkoitus tehdä siitä 41,5mm ulkohalkaisijan j putkesta mitä jeemulta saa motista.

-Pääsääntö on varmaan että mitä vähemmän hitsisaumaa niin sen paremmin kestää halkeamistä? (nykyisessä lyhyistä pätkistä tehty joten saumaa riittää...)

-Miten 5 pyttysessä kannattaa putket sijoittaa kun turbo on jaetulla pesällä? 3 sylinteriä takimmaiseen pesään ja 2 etummaiseen, mutta onko väliä miltä sylinteriltä mihin?

-Entäs sitten tuet, nykyinen on tuettu samaan paikkaan moottorin kylkeen kun orkkis valupakosarja, ilman joustavia liitoksia eli kiinteästi pulttaamalla, mutta pitäiskö olla jostoa siinä tuessa ettei tule niitä halkeamia, vai kummin parempi? Tuntuis että jotain tukea kuitenkin tarvii kun hx40 painaa kuitenkin jonkin verran.

Ja uusi sarja on tarkoitus heppailla nippuun ja sitten hitsauttaa jossain tigillä ja tehdä siten että jokaisen sauman pääsee hitsaamaan ympäri asti! :oops: Kokeilemallahan kaikki selviää, mutta ei viitsis 1kk välen aina korjailla sarjaa uudestaan halkeamisen takia,, Joten tieto jakoon! :D
IG: @pyrytakkunen
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: Pakosarjaa om617:seen, vinkkejä kaivataan!

Viesti Kirjoittaja nj^ »

PTracing kirjoitti: -Miten 5 pyttysessä kannattaa putket sijoittaa kun turbo on jaetulla pesällä? 3 sylinteriä takimmaiseen pesään ja 2 etummaiseen, mutta onko väliä miltä sylinteriltä mihin?
uskoisin, että jos niillä järjestyksillä merkitystä on, niin se merkitys löytyy käyntijärjestyksestä.. Mutu tietoa toki :roll:
Avatar
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Hyvä aihe, kiinostaa ihtekin tämmönen, kun oon aikonut tehdä myös omaan w123:een. Mitäs materiaalia nuo putket on joita motista saa? Tigillä kun hitsaa tai hitsauttaa josakin niin tulee varmasti kestävempi mitä migillä hitsattu ja kannattaa tosiaan tehä jonkillaista tukea tuolle sarjalle niin luulis kestävän paremmin kun koko turbon paino ei vastaa suoraan tuohon sarjaan. Ei varmaan tarvi mitään joustoa tuohon tukeen.
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Re: Pakosarjaa om617:seen, vinkkejä kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

PTracing kirjoitti:Vinkkejä kaivataan että saadaan turbo heräämään ja sarja pysymään ehjänä, kun nykyistä on jo kerran joutunut paikkaileen halkeamisen takia.

-Miten 5 pyttysessä kannattaa putket sijoittaa kun turbo on jaetulla pesällä? 3 sylinteriä takimmaiseen pesään ja 2 etummaiseen, mutta onko väliä miltä sylinteriltä mihin?
Saattaa olla että muistan väärinkin. Mutta omassani kun aikanaan herättelin HX55, niin heräs paremmin niin kun pulsseja ohjas enempi ahtimen rungon puoleiseen aukkoon. Siis jaetulla pesällä..

Pakopainemurheista ei ollu huolta HX55:lla :lol:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Puikkoki on sit keksitty...ei välttämättä tigillä tarvi :D

Tässä pari kuvaa mun raakileesta, aikanaan tuota paljonki mietin ja tuollaseen päädyin. Imusarjan lähdötki teen vielä uusiks ja tarkotus ois tehä sit Lehmann-tyylinen imusarja. Käyttökokemuksia ei oo ku vähä tuo projekti venyny...puikolla pääosin oon tuon turraillu kasaan ja saumat sillain et ei mee läpi putken sisäpuolelle. Ja ihan vesijohtoputkesta, sisämitta tais olla 36mm vai mikä se standardi koko ny oli...imusarja tulee sit rosterista

Kuva

Kuva
Millhill Performance
-Built With Pride-
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

eikös mikki ole keksitty puikkokoneen jälkeen :D ja nyt sitte taas tiggi.
onhan se tigin jälki vähä siistimpää
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

tdt leka kirjoitti: onhan se tigin jälki vähä siistimpää
No joo, kyllä sil puikollaki hyvää jälkeä saa...turhaa hifistelyä tiggi pakosarjaan mun mielestä, imusarjaan sen sijaan just hyvä vehje. :)
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Nyt olis putket hommailtu, laipat vielä teen ja sen jigin kun jaksais purkaa sen verran että saa vanhan pakosarjan pöydälle. Jospa tässä loppuviikosta...

Putket laitan 3 takimmaiseen pesään ja 2 etummaiseen, heppailen sarjan kasaan ja hitsautan jossain tigilla saumat kiinni. Ja tuesta pakosarjaan pultattavan eikä hitsaamalla kiinni niinkun nyt.

Kokeillaan jos se näillä eväillä alkas kestämään...
IG: @pyrytakkunen
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

kumpikahan kanava siinä ahtimesa on se ohivirtaus kanava, ettei just takimmainen :roll:
tieten pitäs laittaa vähimmät putket siihen ohivirtaus kanavaan?!

ja ennenku teetät laipat niin käy tekeen kannesta se malli kun se pakokanavan malli muuttuu niin ei voi tiivisteen mukaan tehä.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

tdt leka kirjoitti:kumpikahan kanava siinä ahtimesa on se ohivirtaus kanava, ettei just takimmainen :roll:
tieten pitäs laittaa vähimmät putket siihen ohivirtaus kanavaan?!

ja ennenku teetät laipat niin käy tekeen kannesta se malli kun se pakokanavan malli muuttuu niin ei voi tiivisteen mukaan tehä.
Mitenkähän sen sais selville? Ahdin on se normi HX40 hukkaportillisella pesällä (17)

Tämä on just semmonen juttu että tehdään valmiiksi ja sitten, EI perkele, väärin päin!!!! Ja taas uusiksi..... :shock: Täytyy yrittää selvitellä

Jos viikonloppuna otan mallit samalla kun tuon ruorin! :wink:
IG: @pyrytakkunen
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

jeemuhan varmaan osais kertoa.
katellaan viikonloppuna.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
huihai321
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.11.2009 03:24
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja huihai321 »

Tigillä ehdottomasti.
Mielipiteeni on että ilman tukea ja antaa heilua moottorin kanssa kumiensa päällä, mutta pakoputkessa on oltava joustokappale kiertyvälle liikkeelle.'
Sarja on kiinni jollai 12 pultilla ja ahdin kuitenkin aika lähellä pultteja nii ei sitä vipuvartta siinä juurikaan ole.
Moottorinkumit tarttis olla siinä kunnossa ettei se värise paskaks juuri tietyillä kierroksilla.

Jokainen tietysti tekee niinkuin parhaaksi näkee ja mielipiteitä on monia.

Mites muuten vitos koneessa nousee männät ylös??
Taivas kattona
Avatar
huihai321
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.11.2009 03:24
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja huihai321 »

Ja sen on näkönenkin.
Kuis paljon mahtaa paskaa virrata läpi :D
Ei pahalla mutta ite en peltiä pystyyn nostais.
Antti M. kirjoitti:Puikkoki on sit keksitty...ei välttämättä tigillä tarvi :D

Tässä pari kuvaa mun raakileesta, aikanaan tuota paljonki mietin ja tuollaseen päädyin. Imusarjan lähdötki teen vielä uusiks ja tarkotus ois tehä sit Lehmann-tyylinen imusarja. Käyttökokemuksia ei oo ku vähä tuo projekti venyny...puikolla pääosin oon tuon turraillu kasaan ja saumat sillain et ei mee läpi putken sisäpuolelle. Ja ihan vesijohtoputkesta, sisämitta tais olla 36mm vai mikä se standardi koko ny oli...imusarja tulee sit rosterista

[ http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wahva115/turbohiluja/DSC01511.jpg ]

[ http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wahva115/turbohiluja/DSC01510.jpg ]
Taivas kattona
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mitäs sen on väliä, minkä näköinen joku on päälle päin, jos vain toimii :shock: ja tuskin tuossa nyt mitään näyttely kappaletta on edes yritettykään... vaikka useimmiten nuo tuon näköiset sarjat löytyy niistä tehokkaista koneista, kun ei tarvitse yrittää sillä "kiillolla" saada uskottavuutta :D

sitten hitseistä, mag (eli se mitä kaikki aina sanoo migiksi, niin minäkin teen :wink: ) on hyvä pellihommissa, mutta huono kestävyyttä vaativissa kohteissa, puikko taas hyvä sellaisessa paikassa jossa vaaditaan kestävyyttä, tig taas on hyvä alumiinin kanssa leikkiessä, jos se vain on sille tarkoitettu...

puikolla saa tosi siistiä jälkeä, kun vain hankkii parempia puikkoja, eikä aina yritä niillä halvimmilla 2.5 mm yleispuikoilla... esim. rosteri puikolla hitsaa huonompikin hitsari tosi siistiä jälkeä ja saumatkin on kestäviä...
joskus kloppina hitsasin suzuki pv:n lokasuojat puikolla (1 mm rosteri puikko), moni ei pysty siihen edes tigillä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Kyllä ite tigillä ainakin hitsaan oman sarjani , koska sillä tulee siistiä jälkeä, tai no millä vaan vehkeellä saa siistiä jälkeä jos osaa hitsata. Tuo tigillä hitsattu sauma on kumminki kestävää ja soveltuu hyvin tuohon hommaan. Kyllähän tuo tig on hyvä muuhunki hommaan ku vaan alumiini hitsaamiseen.
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
Avatar
huihai321
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.11.2009 03:24
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja huihai321 »

Kyllä mig sauma on niin vahva kyseisessä tarkoituksessa ettei varmasti hajoa.
Joskus kannattaa muuttaa sitä virtaa siitä pelti asennosta isompaa ni ei tule paskaa ja nättiä pintasontaa.
Kyllä sillä on merkitystä miltä se näyttää...
Itellä paikat kiiltelee ja mielestäni on tehoakin.

Migistä vielä sen verran ettei sillä ainakaa ahto/imu putkia voi hitsata, ellei halua hiekkapuhallus hommii.
Taivas kattona
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mä taas olen kuullut, että noiden ammattilaistenkin tekemät MAG pakosarjat on repeillyt "aikuisten käytössä". Itsellä ei ole kokemusta aiheesta. Ehkä joku valottaa asiaa kuvien muodossa. Niin ja ehkä jollain on jo kokemusta TIG:llä tehdyistä sarjoista aikuisten käytössä pidemmältä ajalta, hajoaako nekin sitten kuitenkin kuten kaikki semmosessa käytössä.

"aikuisten käyttö" = 80-100hp / sylinteri ja päivittäisessä käytössä :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

huihai321 kirjoitti:Kyllä mig sauma on niin vahva kyseisessä tarkoituksessa ettei varmasti hajoa.
Ei hajoa saumat ei, mutta murtuu vierestä.. :wink:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Rammstein69 kirjoitti:
huihai321 kirjoitti:Kyllä mig sauma on niin vahva kyseisessä tarkoituksessa ettei varmasti hajoa.
Ei hajoa saumat ei, mutta murtuu vierestä.. :wink:
Vaan entäpä jos käyttää uunissa?
S210 220 CDI A -02
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

aiheeseen liittyen tuli semmonen mieleen et menettääköhän tuo jaettupakosarja hyötynsä kun tarkastelee 617 pakosarjan tiivistettä.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

tdt leka kirjoitti:aiheeseen liittyen tuli semmonen mieleen et menettääköhän tuo jaettupakosarja hyötynsä kun tarkastelee 617 pakosarjan tiivistettä.
Ei kait kun eri putkilla kumminkin vetää turbolle asti... :roll:
IG: @pyrytakkunen
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

joo joo mutta tiivisteesä on rinnakkain olevien kanavien väli auki niin areveletko ettei se sotke toisiaan?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

tdt leka kirjoitti:joo joo mutta tiivisteesä on rinnakkain olevien kanavien väli auki niin areveletko ettei se sotke toisiaan?
No jos sitä pelkäät, nit vierekkäiset samaan "pakopesän läpeen"...?
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Ainakin tuossa nykyisessä sarjassa oli eka kaikki putket samaan ja kun muutin 3 menemään takimmaiseen pesään ja 2 etummaiseen niin heräs paremmin! Tai sitten uskoin kovasti muutokseen ja tuntui siltä että vaikutti! :lol:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

MatKa kirjoitti:Vaan entäpä jos käyttää uunissa?
Vastaava kommentti tuli joskus vuosia sitten, ja joku siihen tokaisikin, että eiköhän ne siinä uunitu ihan tarpeeksi ekoilla (varovaisilla) käynnistyskerroilla :roll:

Viimeisillä ne oikein hiillostetaan....sitten poks :twisted:

...eli en usko että auttaa yhtään mitään.

...ja yksikään pakokanava ei saa vuotaa keskenään...mutten se on vähän semmoista maidon läikyttämistä ja jos silleen menee niin kaikki vain samaan ja yksinieluinen ahdin...vnt.
Viimeksi muokannut veskola, Pe 04.12.2009 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

veskola kirjoitti:
MatKa kirjoitti:Vaan entäpä jos käyttää uunissa?
Vastaava kommentti tuli joskus vuosia sitten, ja joku siihen tokaisikin, että eiköhän ne siinä uunitu ihan tarpeeksi ekoilla (varovaisilla) käynnistyskerroilla :roll:

Viimeisillä ne oikein hiillostetaan....sitten poks :twisted:

...eli en usko että auttaa yhtään mitään.
uunitus tosin hiukan erilainen toimenpide kuin sarjan lämpeäminen autossa...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No auttaako se ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

veskola kirjoitti:No auttaako se ?
ainoostakaan pakosarja hommasta ei ole kokemusta uunituksen kanssa,mutta muissa asiayhteyksissa auttaa kyllä... joten en epäile hetkeekään etteikö auttais myös sarjan hitsauksien kestoissa.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Ainakin mun ensimmäinen migillä hitsattu tekele kesti sen 8 kk mitä oli paikoillaan. Tuskin se turha toimenpide on koska pakosarjasta näki paljaalla silmällä muutoksen uunissa käytön jälkeen, mm. laipat oli eläneet. Eli jännityksiä oli, sitä en tiiä oisko muutenkin kestänyt.

Se ajaessa lämpeneminen on niin hetkellistä että ei voi verratakaan siihen että pidetään uunissa muutama tunti ~600 asteessa.
S210 220 CDI A -02
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Eikö uunissa ole tarkoitus poistaa hitsauksessa syntyneitä alkujännityksiä ja siinä se luultavasti toimii hyvin. Sen sijaan pakosarjan käytön aikaisiin lämpötilan muutoksiiin ja eri osien lämpötilaeroihin se ei auta, vaan siihen voidaan vaikuttaa valitsemalla sarjan rakenne, materiaali ja ainevahvuudet siten, että lämpökuormat eivät riko sitä yhdessä ahtimen painon ja ahtopaineen kanssa. Esim. lämpölaajenemisia ei kannata yrittää hillitä pulteilla, vaan reijissä pitää olla laajenemisvaraa. (Sama pätee downpipeen, jossa pitää olla joustoa, nimim, kokemusta on yhden sarjan hajoamisen verran.)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Vastaa Viestiin