Kumpi 312 vai 313
Kumpi 312 vai 313
Mitä mieltä oletten kumpi kannattaa hankkia 312 vai 313 Sprintteri, millasia kokemuksia niistä on??
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Ääni 313:lle
Kyllä tuo cdi tekniikka vaan on niin hienoa
Kulutus pieni, mutta tehoa löytyy riittävästi noinkin pienestä koneesta. Teho eroahan noilla ei ole kuin 7 heppaa, ja sekin pienemmän eduksi.
kokemuksia 313 maxista: Hyvin on pelannut, paitsi että tuo perä HUUTAA
(eli älä osta ennen kuin olet koeajanut)
Ja sittenhän on vielä 316 mutta se onkin jo sitten eri juttu...
Kyllä tuo cdi tekniikka vaan on niin hienoa

Kulutus pieni, mutta tehoa löytyy riittävästi noinkin pienestä koneesta. Teho eroahan noilla ei ole kuin 7 heppaa, ja sekin pienemmän eduksi.
kokemuksia 313 maxista: Hyvin on pelannut, paitsi että tuo perä HUUTAA

Ja sittenhän on vielä 316 mutta se onkin jo sitten eri juttu...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
313 ehdottomasti. Manuaalilla tai oikeella automaatilla. Sprintshift kierrä kaukaa..
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Jos noista tarvii valita, kannattaa miettiä mitä noilta haluaa. Noi X13 versiot on 4 sylinterisiä CDI moottoreita ja niitä saa manuaalivaihteistolla ja sprintsift automatisoidulla manuaalilla(oma mielipide, mutta kierrä kaukaa). Kulutus noissa on kohtuu pieni, mutta vähänkin reilumman kärryn/kuorman kanssa armottoman laiska.
X12 versiot on viisi sylinterisiä suoraruiskukoneita ja niitä saa sekä manuaalilla, että aidolla automaatilla. Tekniikka erittäin lujaa ja jaksaa kuljettaa kohtuu hyvin kuormaa/kärryä, eikä kulutuskaan ole ihan kauhea.
Yleistekniikka näissä on kohtuullisen samaa, kuten myös korikin. Kori on herkkä "ruskealle väriaineelle", mutta niinhän ne tykkäävät olla lähes kaikki nykyään. Itse melkein kallistuisin noista tuohon vanhempaan versioon, jos löytää kunnoltaan hyvän.
X12 versiot on viisi sylinterisiä suoraruiskukoneita ja niitä saa sekä manuaalilla, että aidolla automaatilla. Tekniikka erittäin lujaa ja jaksaa kuljettaa kohtuu hyvin kuormaa/kärryä, eikä kulutuskaan ole ihan kauhea.
Yleistekniikka näissä on kohtuullisen samaa, kuten myös korikin. Kori on herkkä "ruskealle väriaineelle", mutta niinhän ne tykkäävät olla lähes kaikki nykyään. Itse melkein kallistuisin noista tuohon vanhempaan versioon, jos löytää kunnoltaan hyvän.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
313cdi Ei lämpene alle 20km matkalla ilman lisälämmitintä, toisin kuin312td
313 on parempi lähtemään käyntiin tosin ei 312 sessakaan ole ongelmia sen suhteen. molemmissa on pieniä kansi ongelmia, mutta ainakaan 312;sen kansi ei yleensä koskaan halkea. Nesteen syönti loppuu pahvin vaihdolla ja oikaisulla.
Tuon lämmön takia itse suosin vanhempaa, joskin 313 on sisältä huomattavasto hienompi ja nykyaikaisempi, joten ythteen vetona: PÄÄTÄ ITSE
313 on parempi lähtemään käyntiin tosin ei 312 sessakaan ole ongelmia sen suhteen. molemmissa on pieniä kansi ongelmia, mutta ainakaan 312;sen kansi ei yleensä koskaan halkea. Nesteen syönti loppuu pahvin vaihdolla ja oikaisulla.
Tuon lämmön takia itse suosin vanhempaa, joskin 313 on sisältä huomattavasto hienompi ja nykyaikaisempi, joten ythteen vetona: PÄÄTÄ ITSE

Mersu kuin mersu
Mikä tuossa sprintsiftissä on niin kauheaa että ne pitää kiertää kaukaa?
Meillä on sprintsiftillä oleva 313cdi maxi, ja sprintsift pelaa niin hienosti ettei paremmin voi...
Meillä on sprintsiftillä oleva 313cdi maxi, ja sprintsift pelaa niin hienosti ettei paremmin voi...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kolmella tutulla ollut, noin 100 tkm välein menee laatikon hydraulipainetta tekevä pumppu. Muutenkin tuollaiset "väkisin tehdyt" automaatit, ei oikein saa multa kannatusta. Tuossa on automaatin yksinkertaisuus ja manuaalin nykiminen yhdistetty sulassa sovussa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kiitoksia kommenteista, näkemykseni vahvistui entisestään vanhan 312:den suuntaan. kyllä se on yksinkertaisempaa tekniikaltaan ja toiminnaltaan varmaan paljon varmenpaa. Ruotsissa jonkin verran näyttää niitä olevan virossa taitaa olla vähemmän, ruotsissa on kuorma-autoksi rekisteröityjä virossa näyttää olevan pakettiautoja, voiko pakettiauton tuoda suomeen ja rekisteröidä sitten kuorma-autoksi ilman ettei tarvitse maksaa autoveroa? Vai pitääkö se olla kuorma-auto jo maahan tuodessa.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Ruotsissa pidetään pääsääntöisesti parempaa huolta autoista kuin Virossa, toki poikkeuksiakin on...
Sprintsiftissä 100tkm välein hydraulipumppu vaihtoon
sitä odotellessa, nyt on meillä ajettu reilu 100tkm enkä ole edes löytänyt koko pumppua
No jään odottelemaan että koska se hajoaa, jos hajoaa.
Itse tykkään ajaa tuolla sprintsiftillä, ei se yhtä mukava ole kuin oikea automaatti mutta kestää vääntöä paremmin. (ei öljyt kiehu kun täys mälli päällä möyrii mäkeä ylös)
Sprintsiftissä 100tkm välein hydraulipumppu vaihtoon


No jään odottelemaan että koska se hajoaa, jos hajoaa.
Itse tykkään ajaa tuolla sprintsiftillä, ei se yhtä mukava ole kuin oikea automaatti mutta kestää vääntöä paremmin. (ei öljyt kiehu kun täys mälli päällä möyrii mäkeä ylös)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Pitikin mennä kehumaan, oli sisko jäänyt keskelle tietä poikittain pihasta lähdettäessä. Sprintsift oli näyttänyt vain F kirjainta taulussa. No auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen poisti F:än ja taas päästiin liikkeelle. Pitää vissiin alkaa tutkimaan enemmän tätä hommaa.JeremyH kirjoitti:Sprintsiftissä 100tkm välein hydraulipumppu vaihtoonsitä odotellessa, nyt on meillä ajettu reilu 100tkm enkä ole edes löytänyt koko pumppua
![]()
No jään odottelemaan että koska se hajoaa, jos hajoaa.
No silti vaikka se pumppu näyttäisi n.300€ maksavan, niin kyllä sen hinnan maksaa siitä ettei tarvitse polkuautolla ajaa. (eli manuaalilla)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
En haluaisi olla ilkeä, mutta noinhan se alkaa ekaks kiukutella. Itse en todellakaan muista missä se pumppu oli, mutta viisaat isot pojat(jotka noilla on ajanut), puhuivat tuosta "huoltokohteena". Itse olen kanssa muutaman tuhatta kilsaa tuommoisella ajanut ja tuon takia sanoin noin. Tuota automaattilaatikon lämpenemistä en kyllä ihan heti allekirjoita, sillä esim 616:een ei ole annettu minkäänlaista rajoitusta perävaunun vetoon.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tuosta meidän sprintsiftistä voitaisiin jatkaa tuolla:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=81420
No tuosta 616:sen laatikosta ei ole kokemusta, mutta Chevyn vanin laatikot (jotka ovat kuulemma mahdottomia saada rikki) on kertakäyttö tavaraa minun ajossani ilman lisäjäähdytystä.
Kuskaan aika usein esim. kopiopaperia. n. kantavuuden verran. Silloin tällöin on vielä täydessä lastissa oleva 2500kg kärry perässä. keskisuomen mäkiä kun kinnaa ylös niin on automaatit ollut kovilla.
olen monta kertaa ehdottanut että esim. actros voisi olla fiksumpi, muttakun lompakon haltija tykkää sprinteristä niin minkäs teet
(auto on siis isäni, minä vain käytän ja huolehdin huolloista)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=81420
No tuosta 616:sen laatikosta ei ole kokemusta, mutta Chevyn vanin laatikot (jotka ovat kuulemma mahdottomia saada rikki) on kertakäyttö tavaraa minun ajossani ilman lisäjäähdytystä.
Kuskaan aika usein esim. kopiopaperia. n. kantavuuden verran. Silloin tällöin on vielä täydessä lastissa oleva 2500kg kärry perässä. keskisuomen mäkiä kun kinnaa ylös niin on automaatit ollut kovilla.
olen monta kertaa ehdottanut että esim. actros voisi olla fiksumpi, muttakun lompakon haltija tykkää sprinteristä niin minkäs teet

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Se on ihan sama miksi tuontiauto on rekisteröity ulkomailla.jussimb kirjoitti:Kiitoksia kommenteista, näkemykseni vahvistui entisestään vanhan 312:den suuntaan. kyllä se on yksinkertaisempaa tekniikaltaan ja toiminnaltaan varmaan paljon varmenpaa. Ruotsissa jonkin verran näyttää niitä olevan virossa taitaa olla vähemmän, ruotsissa on kuorma-autoksi rekisteröityjä virossa näyttää olevan pakettiautoja, voiko pakettiauton tuoda suomeen ja rekisteröidä sitten kuorma-autoksi ilman ettei tarvitse maksaa autoveroa? Vai pitääkö se olla kuorma-auto jo maahan tuodessa.
Suomessa katsastustoimisto määrää sen miksi auton saa rekisteröityä.
Suosittelen että käyt katsastusmiehen juttusilla ennen hankintaa.
Unohda Viro ja jopa Ruotsi. Katsele mobilesta sopivia:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.