E 270 cdi autom - 03 w211, Auttakaa, vai ostanko e60 Bmw:n
E 270 cdi autom - 03 w211, Auttakaa, vai ostanko e60 Bmw:n
http://www.nettiauto.com/2896136
Linkin mukainen auto harkinnassa, hinta tippunut rajusti sitä, mitä on ollut uutena, varusteet ovat hyvät. Vai siirtyäkö Bmw e60:n omistajaksi..?
Kysymyksiä:
Jarrut?
Avantgarde -alusta, onko lumiaura Suomen talvessa (paljonko maavara ?)
Glykoliongelmat?
Sähköviat?
Tuntuu, että aiemmin parjattua w210 ei parjata enää niin paljoa kun tuli uudempi malli, jossa on ilmeisesti enemmän ongelmia.
Kertokaa, mitä tiedätte asiasta, kiitos!
Linkin mukainen auto harkinnassa, hinta tippunut rajusti sitä, mitä on ollut uutena, varusteet ovat hyvät. Vai siirtyäkö Bmw e60:n omistajaksi..?
Kysymyksiä:
Jarrut?
Avantgarde -alusta, onko lumiaura Suomen talvessa (paljonko maavara ?)
Glykoliongelmat?
Sähköviat?
Tuntuu, että aiemmin parjattua w210 ei parjata enää niin paljoa kun tuli uudempi malli, jossa on ilmeisesti enemmän ongelmia.
Kertokaa, mitä tiedätte asiasta, kiitos!
Vähemmän ongelmia näissä w211 on, kuin w210:ssä. Glygolihommat on alkupään autojen ongelmia. Sähköohjatuista jarruista huhutaan, mutta onko kellään oikeasti ollut mitään niiden kanssa? Malliauto (tmi Jukka Rajalampi), joka myy käytettyjä osia uudehkoihin mersuihin, kertoi, että kukaan ei ole edes kysynyt jarruyksikköä, vaikka aiheesta paljon puhutaan. Kymmenen käytettyä kuulemma löytyisi hyllystä.
Avantgarde alusta ainakin omassa ajokissani on ihan sopivalla korkeudella ja jäykkyydellä kaikenlaiseen arkiajoon. Pikkuisen kun muistaa varoa parkkipaikkojen reunakiviä.
Avantgarde alusta ainakin omassa ajokissani on ihan sopivalla korkeudella ja jäykkyydellä kaikenlaiseen arkiajoon. Pikkuisen kun muistaa varoa parkkipaikkojen reunakiviä.
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Re: E 270 cdi autom - 03 w211, Auttakaa, vai ostanko e60 Bmw
Tekniset tiedotCarnetti kirjoitti:http://www.nettiauto.com/2896136
Linkin mukainen auto harkinnassa, hinta tippunut rajusti sitä, mitä on ollut uutena, varusteet ovat hyvät. Vai siirtyäkö Bmw e60:n omistajaksi..?
Kysymyksiä:
Jarrut?
Avantgarde -alusta, onko lumiaura Suomen talvessa (paljonko maavara ?)
Glykoliongelmat?
Sähköviat?
Tuntuu, että aiemmin parjattua w210 ei parjata enää niin paljoa kun tuli uudempi malli, jossa on ilmeisesti enemmän ongelmia.
Kertokaa, mitä tiedätte asiasta, kiitos!
Teho 130 kW / 177 Hv, Huippunopeus 230 km/h, Kiihtyvyys (0-100) 9,0 s, Henkilömäärä 5, Ovien lkm 4, Kulutus: Kaupunki 7 l/100km, Maantie 5,9 l/100km,
On kyllä hinta kohdallaan? Tosin tuollaisia kulutuslukemista on turha haaveilla. Itsellä on keskikulutus 9,2l/100, josta pääosa kaupunkipyörtystä. Tuollainen 7 litran lupaus kaupunkikulutuksesta on täyttä hattaraa, mutta mitäpä näistä murehtimaan kun kyyti on hyvää

Mielestäni hinta on ihan kohdillaan ja auto on markkinahintainen, kun kyse vaikuttaisi olevan W211 alkupään valmisteisesta tuontiautosta.
Jos haluat vähemmän vikaherkän niin osta 2004 malli tai uudempi.
Muuten vastaukset kysymyksiisi:
Glygoliongelmaa on ollut 2003 malleissa, mutta pääosin koskee 320 Cdi mallia. Tarkemmat glygoliongelmaisten mallien moottorivalmistenumerot löydät foorumilta haulla.
Avantgarde ei ole maastokelpoinen alusta, mutta myös autovalinta on kokonaisuudessaan väärä, jos haluaa offroadia ajella umpihangessa. Normaaliteillä pärjää hyvin ja lievän madalluksensa ansiosta mukava ajaa.
Sähkövioista en ole juuri kuullut W211:n osalta. Joitain harvinaisia poikkeuksia on joskus löytynyt jossain paneelin namiskoissa, joka on vaikuttanut penkinlämmittimiin ja cd-soittimeen. Sähköjarrut ei ole tainnut monella laueta ja nehän kuuluvat huolto-ohjelman piiriin, joten tuskin normaalisti huollettuna ovat mikään murhe.
Jos haluat vähemmän vikaherkän niin osta 2004 malli tai uudempi.
Muuten vastaukset kysymyksiisi:
Glygoliongelmaa on ollut 2003 malleissa, mutta pääosin koskee 320 Cdi mallia. Tarkemmat glygoliongelmaisten mallien moottorivalmistenumerot löydät foorumilta haulla.
Avantgarde ei ole maastokelpoinen alusta, mutta myös autovalinta on kokonaisuudessaan väärä, jos haluaa offroadia ajella umpihangessa. Normaaliteillä pärjää hyvin ja lievän madalluksensa ansiosta mukava ajaa.
Sähkövioista en ole juuri kuullut W211:n osalta. Joitain harvinaisia poikkeuksia on joskus löytynyt jossain paneelin namiskoissa, joka on vaikuttanut penkinlämmittimiin ja cd-soittimeen. Sähköjarrut ei ole tainnut monella laueta ja nehän kuuluvat huolto-ohjelman piiriin, joten tuskin normaalisti huollettuna ovat mikään murhe.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Itellä vuotta vanhempi ajettu 180000 km.
Vikoja ollut tähän mennessä laturi (purki akkua)
kuskin oven lukitus ( rupes remputtaa) ratin viiksen kehä ( rupes ratisee )
yhen kerran vaihettu kaikki nivelet etupäähän ja taakse puslat.
Konepuolelle moniurahihnan ohjurit/kiristimet ja kampiakselin päähän värinänvaimennin.
Siinäpä ne on
Vikoja ollut tähän mennessä laturi (purki akkua)
kuskin oven lukitus ( rupes remputtaa) ratin viiksen kehä ( rupes ratisee )
yhen kerran vaihettu kaikki nivelet etupäähän ja taakse puslat.
Konepuolelle moniurahihnan ohjurit/kiristimet ja kampiakselin päähän värinänvaimennin.
Siinäpä ne on
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Autohan näyttää varsin hyvältä , mutta ennen ostoa
- vie glykolitestiin (tulee varmuus vaihteiston kunnosta)
- tarkista maalinpaksuusmittarilla onko kolaroitu?
- Greyhen hintajärjestelmän mukaan vastaavan suomi-auton
myyntihinta on 21500 (ehkä nuo varusteet nostavat hieman hintaa)
- vie glykolitestiin (tulee varmuus vaihteiston kunnosta)
- tarkista maalinpaksuusmittarilla onko kolaroitu?
- Greyhen hintajärjestelmän mukaan vastaavan suomi-auton
myyntihinta on 21500 (ehkä nuo varusteet nostavat hieman hintaa)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
eikö ketään muuta hirvitä tuo maakisen sanan puuttuminen (huoltokirja)....
ite en ainakaan tuon hintasta autoa osta jos ei ole edes jotain dokumenttia kilometrien paikkaansa pitävyydestä.
ei sillä että kilometreillä merkitystä olisi vaan sillä missä kunnossa se on mutta hinta on itellä ainakin eri semmosessa autossa missä dokumentit on kuin sellaisessa mistä ne ovat "hukkuneet"
ite en ainakaan tuon hintasta autoa osta jos ei ole edes jotain dokumenttia kilometrien paikkaansa pitävyydestä.
ei sillä että kilometreillä merkitystä olisi vaan sillä missä kunnossa se on mutta hinta on itellä ainakin eri semmosessa autossa missä dokumentit on kuin sellaisessa mistä ne ovat "hukkuneet"
Hyvä huomio Ville mutta tässä autossa on kyllä huoltokirja, periaatteni onkin, etten osta käytännössä milloinkaan huoltokirjatonta autoa, en nytkään aio tehdä poikkeusta. Alla vielä ote varusteluettelosta, jossa mainittu myös huoltokirja...villes kirjoitti:eikö ketään muuta hirvitä tuo maakisen sanan puuttuminen (huoltokirja)....
ite en ainakaan tuon hintasta autoa osta jos ei ole edes jotain dokumenttia kilometrien paikkaansa pitävyydestä.
ei sillä että kilometreillä merkitystä olisi vaan sillä missä kunnossa se on mutta hinta on itellä ainakin eri semmosessa autossa missä dokumentit on kuin sellaisessa mistä ne ovat "hukkuneet"
Varustelista
Muut
Vetokoukku, Erikoisvanteet, Kahdet renkaat, Huoltokirja, Kattoluukku, Alustasarja, Turbo, Sadetunnistin, Monitoimiohjauspyörä
Itse asiassa huoltokirjaa varmempi olisi käydä kysymässä merkkiliikkestä auton huoltohistoria. Jos siellä joku ystävällinen sielu sattuisi sen kertomaan.
Toisalta on hyvä muistaa, että tuokin auton on kohta 7 vuotta joten
tarkka kunnon tarkastaminen ennen ostoa on varmasti paikallaan.
Toisalta on hyvä muistaa, että tuokin auton on kohta 7 vuotta joten
tarkka kunnon tarkastaminen ennen ostoa on varmasti paikallaan.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
huoltokirja
Se vaan on niin,että niitä huoltokirjoja on monenlaisia.
Ihanko joku oikeasti uskoo nuo kilometrit
Ihanko joku oikeasti uskoo nuo kilometrit
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: huoltokirja
Se on taas asia toinen. Hinta ja kunto jos tuntuu täsmäävän niin mikäs siinä. En usko, että kyseinen ostajakaan on ajatellut kilsojen pitävän kutinsa...koyama kirjoitti:Se vaan on niin,että niitä huoltokirjoja on monenlaisia.
Ihanko joku oikeasti uskoo nuo kilometrit
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Tuskin sillä on merkitystä. Ainoastaan asianmukaisella huoltohistorialla luulisi olevan merkitystä. Ei siis huoltokirjan mukaisella historialla vaan MB:n päätteeltä löytyvällä historialla.r3333 kirjoitti:Onko merkitystä onko auto haettu itse Saksasta ?mekanik kirjoitti:sbc jarruihin liittyen tuo kyseinen motti on yleensä aina mennyt takuuseen.Eikä auton vuosimalli siihen ole vaikuttanut.
Eli jos näyttöön tulee service break , visit workshop niin silloin ilman muuta veholle.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Division kirjoitti:Tuskin sillä on merkitystä. Ainoastaan asianmukaisella huoltohistorialla luulisi olevan merkitystä. Ei siis huoltokirjan mukaisella historialla vaan MB:n päätteeltä löytyvällä historialla.r3333 kirjoitti:Onko merkitystä onko auto haettu itse Saksasta ?mekanik kirjoitti:sbc jarruihin liittyen tuo kyseinen motti on yleensä aina mennyt takuuseen.Eikä auton vuosimalli siihen ole vaikuttanut.
Eli jos näyttöön tulee service break , visit workshop niin silloin ilman muuta veholle.
Mitenköhän helposti antavat tietoja, onko kokemuksia?
Taitaa mennä vähän niin, että tiedot saa, jos ostaa kyseisestä valtuutetusta myymälästä auton tai sitten vaihtoehtoisesti, kun ostaa ensin muualta ja vie sitten ensimmäiseen huoltoon valtuutettuun huoltopaikkaan..
Muuten voi olla vähän nihkeää. Tosin rahaa vastaan saattaa hyvinkin saada. Kannattaa soittaa ja kysyä.
Muuten voi olla vähän nihkeää. Tosin rahaa vastaan saattaa hyvinkin saada. Kannattaa soittaa ja kysyä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Carnetti kirjoitti:Division kirjoitti:Tuskin sillä on merkitystä. Ainoastaan asianmukaisella huoltohistorialla luulisi olevan merkitystä. Ei siis huoltokirjan mukaisella historialla vaan MB:n päätteeltä löytyvällä historialla.r3333 kirjoitti:Onko merkitystä onko auto haettu itse Saksasta ?mekanik kirjoitti:sbc jarruihin liittyen tuo kyseinen motti on yleensä aina mennyt takuuseen.Eikä auton vuosimalli siihen ole vaikuttanut.
Eli jos näyttöön tulee service break , visit workshop niin silloin ilman muuta veholle.
Mitenköhän helposti antavat tietoja, onko kokemuksia?
Osta pois jos auto on virheettömän tuntoinen, miltä kuvissa näyttää,ja huoltohistoria ja kilsat passaa kohdalleen,eikä kolariauto,monella on muutakin tekemistä kuin ajella autolla,ettei kilsoja tarvi ihmetellä,itsellä 3/03 ajettu muistaakseni 72000km,oli ostaessa ajettu 29000km,
se SBC-jarruyksikkö korkkas kaverin E-270CDI vm.02 ja meni takuuseen ei maksanut senttiäkään,eikä varmasti minkäänlaista huoltokirjaa.
Sehän on tosi, että tuo on niitä viimesiä joissa on se vanhempi Valeon syyläri,mutta sehän on voitu jo vaihtaa jos glykoolivaurio korjattu,ja varmaan kannattaa vaihtaa jos ei ole vaihdettu.Jos auto täristää ajossa elä osta tai tarjoa 4000 vähempi niin riittää syylärin ja turbiinin vaihtoon.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D