E 270 cdi autom - 03 w211, Auttakaa, vai ostanko e60 Bmw:n

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Carnetti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 12.08.2006 18:20

E 270 cdi autom - 03 w211, Auttakaa, vai ostanko e60 Bmw:n

Viesti Kirjoittaja Carnetti »

http://www.nettiauto.com/2896136

Linkin mukainen auto harkinnassa, hinta tippunut rajusti sitä, mitä on ollut uutena, varusteet ovat hyvät. Vai siirtyäkö Bmw e60:n omistajaksi..?

Kysymyksiä:

Jarrut?
Avantgarde -alusta, onko lumiaura Suomen talvessa (paljonko maavara ?)
Glykoliongelmat?
Sähköviat?

Tuntuu, että aiemmin parjattua w210 ei parjata enää niin paljoa kun tuli uudempi malli, jossa on ilmeisesti enemmän ongelmia.

Kertokaa, mitä tiedätte asiasta, kiitos!
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Enpä tiedä noista vertailla, mutta kylläpä on paljon tippunut hinta 7vuodessa,huhuh
Merseedespents
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vähemmän ongelmia näissä w211 on, kuin w210:ssä. Glygolihommat on alkupään autojen ongelmia. Sähköohjatuista jarruista huhutaan, mutta onko kellään oikeasti ollut mitään niiden kanssa? Malliauto (tmi Jukka Rajalampi), joka myy käytettyjä osia uudehkoihin mersuihin, kertoi, että kukaan ei ole edes kysynyt jarruyksikköä, vaikka aiheesta paljon puhutaan. Kymmenen käytettyä kuulemma löytyisi hyllystä.

Avantgarde alusta ainakin omassa ajokissani on ihan sopivalla korkeudella ja jäykkyydellä kaikenlaiseen arkiajoon. Pikkuisen kun muistaa varoa parkkipaikkojen reunakiviä.
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Ja jopa"key lets gou avain" löytyy.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: E 270 cdi autom - 03 w211, Auttakaa, vai ostanko e60 Bmw

Viesti Kirjoittaja mikablo »

Carnetti kirjoitti:http://www.nettiauto.com/2896136

Linkin mukainen auto harkinnassa, hinta tippunut rajusti sitä, mitä on ollut uutena, varusteet ovat hyvät. Vai siirtyäkö Bmw e60:n omistajaksi..?

Kysymyksiä:

Jarrut?
Avantgarde -alusta, onko lumiaura Suomen talvessa (paljonko maavara ?)
Glykoliongelmat?
Sähköviat?

Tuntuu, että aiemmin parjattua w210 ei parjata enää niin paljoa kun tuli uudempi malli, jossa on ilmeisesti enemmän ongelmia.

Kertokaa, mitä tiedätte asiasta, kiitos!
Tekniset tiedot
Teho 130 kW / 177 Hv, Huippunopeus 230 km/h, Kiihtyvyys (0-100) 9,0 s, Henkilömäärä 5, Ovien lkm 4, Kulutus: Kaupunki 7 l/100km, Maantie 5,9 l/100km,

On kyllä hinta kohdallaan? Tosin tuollaisia kulutuslukemista on turha haaveilla. Itsellä on keskikulutus 9,2l/100, josta pääosa kaupunkipyörtystä. Tuollainen 7 litran lupaus kaupunkikulutuksesta on täyttä hattaraa, mutta mitäpä näistä murehtimaan kun kyyti on hyvää :)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Mielestäni hinta on ihan kohdillaan ja auto on markkinahintainen, kun kyse vaikuttaisi olevan W211 alkupään valmisteisesta tuontiautosta.

Jos haluat vähemmän vikaherkän niin osta 2004 malli tai uudempi.

Muuten vastaukset kysymyksiisi:
Glygoliongelmaa on ollut 2003 malleissa, mutta pääosin koskee 320 Cdi mallia. Tarkemmat glygoliongelmaisten mallien moottorivalmistenumerot löydät foorumilta haulla.
Avantgarde ei ole maastokelpoinen alusta, mutta myös autovalinta on kokonaisuudessaan väärä, jos haluaa offroadia ajella umpihangessa. Normaaliteillä pärjää hyvin ja lievän madalluksensa ansiosta mukava ajaa.
Sähkövioista en ole juuri kuullut W211:n osalta. Joitain harvinaisia poikkeuksia on joskus löytynyt jossain paneelin namiskoissa, joka on vaikuttanut penkinlämmittimiin ja cd-soittimeen. Sähköjarrut ei ole tainnut monella laueta ja nehän kuuluvat huolto-ohjelman piiriin, joten tuskin normaalisti huollettuna ovat mikään murhe.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Itellä vuotta vanhempi ajettu 180000 km.
Vikoja ollut tähän mennessä laturi (purki akkua)
kuskin oven lukitus ( rupes remputtaa) ratin viiksen kehä ( rupes ratisee )
yhen kerran vaihettu kaikki nivelet etupäähän ja taakse puslat.
Konepuolelle moniurahihnan ohjurit/kiristimet ja kampiakselin päähän värinänvaimennin.

Siinäpä ne on
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Autohan näyttää varsin hyvältä , mutta ennen ostoa

- vie glykolitestiin (tulee varmuus vaihteiston kunnosta)
- tarkista maalinpaksuusmittarilla onko kolaroitu?
- Greyhen hintajärjestelmän mukaan vastaavan suomi-auton
myyntihinta on 21500 (ehkä nuo varusteet nostavat hieman hintaa)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
villes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: La 04.09.2004 11:19
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja villes »

eikö ketään muuta hirvitä tuo maakisen sanan puuttuminen (huoltokirja)....

ite en ainakaan tuon hintasta autoa osta jos ei ole edes jotain dokumenttia kilometrien paikkaansa pitävyydestä.

ei sillä että kilometreillä merkitystä olisi vaan sillä missä kunnossa se on mutta hinta on itellä ainakin eri semmosessa autossa missä dokumentit on kuin sellaisessa mistä ne ovat "hukkuneet"
Carnetti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 12.08.2006 18:20

Viesti Kirjoittaja Carnetti »

villes kirjoitti:eikö ketään muuta hirvitä tuo maakisen sanan puuttuminen (huoltokirja)....

ite en ainakaan tuon hintasta autoa osta jos ei ole edes jotain dokumenttia kilometrien paikkaansa pitävyydestä.

ei sillä että kilometreillä merkitystä olisi vaan sillä missä kunnossa se on mutta hinta on itellä ainakin eri semmosessa autossa missä dokumentit on kuin sellaisessa mistä ne ovat "hukkuneet"
Hyvä huomio Ville mutta tässä autossa on kyllä huoltokirja, periaatteni onkin, etten osta käytännössä milloinkaan huoltokirjatonta autoa, en nytkään aio tehdä poikkeusta. Alla vielä ote varusteluettelosta, jossa mainittu myös huoltokirja...

Varustelista


Muut
Vetokoukku, Erikoisvanteet, Kahdet renkaat, Huoltokirja, Kattoluukku, Alustasarja, Turbo, Sadetunnistin, Monitoimiohjauspyörä
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itse asiassa huoltokirjaa varmempi olisi käydä kysymässä merkkiliikkestä auton huoltohistoria. Jos siellä joku ystävällinen sielu sattuisi sen kertomaan.

Toisalta on hyvä muistaa, että tuokin auton on kohta 7 vuotta joten
tarkka kunnon tarkastaminen ennen ostoa on varmasti paikallaan.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- e60 tai e61.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

huoltokirja

Viesti Kirjoittaja koyama »

Se vaan on niin,että niitä huoltokirjoja on monenlaisia.
Ihanko joku oikeasti uskoo nuo kilometrit
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
mekanik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 08.11.2009 15:08

Viesti Kirjoittaja mekanik »

sbc jarruihin liittyen tuo kyseinen motti on yleensä aina mennyt takuuseen.Eikä auton vuosimalli siihen ole vaikuttanut.
Eli jos näyttöön tulee service break , visit workshop niin silloin ilman muuta veholle.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: huoltokirja

Viesti Kirjoittaja Division »

koyama kirjoitti:Se vaan on niin,että niitä huoltokirjoja on monenlaisia.
Ihanko joku oikeasti uskoo nuo kilometrit
Se on taas asia toinen. Hinta ja kunto jos tuntuu täsmäävän niin mikäs siinä. En usko, että kyseinen ostajakaan on ajatellut kilsojen pitävän kutinsa...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
r3333
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 29.01.2007 17:36

Viesti Kirjoittaja r3333 »

mekanik kirjoitti:sbc jarruihin liittyen tuo kyseinen motti on yleensä aina mennyt takuuseen.Eikä auton vuosimalli siihen ole vaikuttanut.
Eli jos näyttöön tulee service break , visit workshop niin silloin ilman muuta veholle.
Onko merkitystä onko auto haettu itse Saksasta ?
RP
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

r3333 kirjoitti:
mekanik kirjoitti:sbc jarruihin liittyen tuo kyseinen motti on yleensä aina mennyt takuuseen.Eikä auton vuosimalli siihen ole vaikuttanut.
Eli jos näyttöön tulee service break , visit workshop niin silloin ilman muuta veholle.
Onko merkitystä onko auto haettu itse Saksasta ?
Tuskin sillä on merkitystä. Ainoastaan asianmukaisella huoltohistorialla luulisi olevan merkitystä. Ei siis huoltokirjan mukaisella historialla vaan MB:n päätteeltä löytyvällä historialla.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Carnetti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 12.08.2006 18:20

Viesti Kirjoittaja Carnetti »

Division kirjoitti:
r3333 kirjoitti:
mekanik kirjoitti:sbc jarruihin liittyen tuo kyseinen motti on yleensä aina mennyt takuuseen.Eikä auton vuosimalli siihen ole vaikuttanut.
Eli jos näyttöön tulee service break , visit workshop niin silloin ilman muuta veholle.
Onko merkitystä onko auto haettu itse Saksasta ?
Tuskin sillä on merkitystä. Ainoastaan asianmukaisella huoltohistorialla luulisi olevan merkitystä. Ei siis huoltokirjan mukaisella historialla vaan MB:n päätteeltä löytyvällä historialla.

Mitenköhän helposti antavat tietoja, onko kokemuksia?
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Taitaa mennä vähän niin, että tiedot saa, jos ostaa kyseisestä valtuutetusta myymälästä auton tai sitten vaihtoehtoisesti, kun ostaa ensin muualta ja vie sitten ensimmäiseen huoltoon valtuutettuun huoltopaikkaan..

Muuten voi olla vähän nihkeää. Tosin rahaa vastaan saattaa hyvinkin saada. Kannattaa soittaa ja kysyä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Carnetti kirjoitti:
Division kirjoitti:
r3333 kirjoitti:
mekanik kirjoitti:sbc jarruihin liittyen tuo kyseinen motti on yleensä aina mennyt takuuseen.Eikä auton vuosimalli siihen ole vaikuttanut.
Eli jos näyttöön tulee service break , visit workshop niin silloin ilman muuta veholle.
Onko merkitystä onko auto haettu itse Saksasta ?
Tuskin sillä on merkitystä. Ainoastaan asianmukaisella huoltohistorialla luulisi olevan merkitystä. Ei siis huoltokirjan mukaisella historialla vaan MB:n päätteeltä löytyvällä historialla.

Mitenköhän helposti antavat tietoja, onko kokemuksia?


Osta pois jos auto on virheettömän tuntoinen, miltä kuvissa näyttää,ja huoltohistoria ja kilsat passaa kohdalleen,eikä kolariauto,monella on muutakin tekemistä kuin ajella autolla,ettei kilsoja tarvi ihmetellä,itsellä 3/03 ajettu muistaakseni 72000km,oli ostaessa ajettu 29000km,

se SBC-jarruyksikkö korkkas kaverin E-270CDI vm.02 ja meni takuuseen ei maksanut senttiäkään,eikä varmasti minkäänlaista huoltokirjaa.
Sehän on tosi, että tuo on niitä viimesiä joissa on se vanhempi Valeon syyläri,mutta sehän on voitu jo vaihtaa jos glykoolivaurio korjattu,ja varmaan kannattaa vaihtaa jos ei ole vaihdettu.Jos auto täristää ajossa elä osta tai tarjoa 4000 vähempi niin riittää syylärin ja turbiinin vaihtoon.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Vastaa Viestiin