124:n jousista pätkä pois
124:n jousista pätkä pois
124 jousista pitäis ottaa pätkä pois kun auto on törkeen korkee. 2:n kumit, joten 1:n kumeilla ei tule kovin suurta pudotusta. Tarkotus olis saada tuuman verran maihin. Madallusjousia en osta kun pudottavat liika.
Kuinka paljon 1:n kierroksen ottaminen vaikutaa madallukseen edessä/takana. Voiko ottaa puolikasta pois?
Kokemuksia kiitos.
edit typoja, mun langaton näppis sotkee kirjaimia, erkeple
Kuinka paljon 1:n kierroksen ottaminen vaikutaa madallukseen edessä/takana. Voiko ottaa puolikasta pois?
Kokemuksia kiitos.
edit typoja, mun langaton näppis sotkee kirjaimia, erkeple
Viimeksi muokannut keef, To 15.04.2004 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
madallus jouset
Eiköhän jousia saa eri jäykkyyksisiä esim nelosen bensan ja kutostos turbodieselin ilmastoinnilla olevan jousissa aikalailla eroa... sportlinen jousilla saattaa vaikka auto nousta kuoleentuneisiin vakiopaskoihin verrattuna vaikaa ei pitäisi olla eroa kun 15-20mm ja niin kävi kerrattain kun vaihdeltiin 35mm pudottava alustasarja paikalle niin auto ei pudonnut yhtään eli taitaa kannattaa testailla ja jättää halvimmat italian pojan KW kopiot ostamatta... ja ekos noilla kumeilla saa säädettyä alustan kohdallee... rälläkkä viritykset ole amis poikien karvanoppa corolliin sopivia mutta ei mersuun....
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Eikä mene rälläkkä madallus katsastuksesta läpi ainakaan täällä Espoossadealer kirjoitti:Takajousihan on niin helppo käyttää irti että voit kokeilla ottaa ensin vähemmän pois.
(tai etujousihan se helpompi on kun on työkalut)
Jousien lyhentäminen on aivan käypä konsti kun mersua ei ole tarkoitus aivan tyystin tontittaa, ei kai siinä mitään ?
Laillista se ei kyllä ole.

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Niin, eiködealer kirjoitti:Jousien lyhentäminen on aivan käypä konsti kun mersua ei ole tarkoitus aivan tyystin tontittaa, ei kai siinä mitään ?
Laillista se ei kyllä ole.

Ensimmäisen skannatun paperin alaosassa "Hyväksyttävät madalluskeinot" -otsikon alla. En ota vastuuta onko teksti oikein, mutta ei kai kunnianarvoisa FFp:kään lööperiä sivuilleen laittaisi.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Täällä ei ainaakaan mee läpi katsastuksesta. Me katkastiin syksyllä yks kiekka pois jousista, madallusjousia odotellessa, niin keula tippui 8cm alaspäin ja meni ihan madoksi. kettumainen ajaa verrattuna madallusjousiin. En itse ainakaan suosittele katkomista, jätetään se amiksen Carina&Corolla Tuunareille 

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
No nyt on kierrokset otettu pois, hyvältä näyttää
Todetaan, että kierros kannattaa ottaa pois vain uuden veroisista jousista, kuoleentuneet kannattaa vaihtaa.
Rälläkkä madallus toimii ainakin 124:n vakio jousten kanssa, tosin mulla on vahvistetut jouset. vahvistetuista jousista johtuen kukaan ei kyllä huomaa madallusta. Autosta tuli normaalin korkuinen ja tasapainosen näköinen, perä vain vähän ylempänä.
Katsastuksessa todetaan vain minimikorkeus ja se että jousi ei kori ylös nostettuna heilu kuin hullun mulkku.
Auton korkeus muuttu noin 3-4 cm. Kaarre ominaisuudet parani madaltuneen painopisteen takia samaten sivutuuli herkkyys. Auraukset tuskin muuttu paljon, mutta tarkastan nekin.

Todetaan, että kierros kannattaa ottaa pois vain uuden veroisista jousista, kuoleentuneet kannattaa vaihtaa.
Rälläkkä madallus toimii ainakin 124:n vakio jousten kanssa, tosin mulla on vahvistetut jouset. vahvistetuista jousista johtuen kukaan ei kyllä huomaa madallusta. Autosta tuli normaalin korkuinen ja tasapainosen näköinen, perä vain vähän ylempänä.
Katsastuksessa todetaan vain minimikorkeus ja se että jousi ei kori ylös nostettuna heilu kuin hullun mulkku.
Auton korkeus muuttu noin 3-4 cm. Kaarre ominaisuudet parani madaltuneen painopisteen takia samaten sivutuuli herkkyys. Auraukset tuskin muuttu paljon, mutta tarkastan nekin.
...
onko kukaan kuullu että niitä jousia kun lämmittää ne löystyy ja siten madaltaa...ja ylösnostettuna ei klapise sielä...
onko perää...tai on mutta kuinka paljon??oon ainakin todennu että jarrukenkien jousia lämmittää niin ne saa muotiltua ihan minkälaiseksi vaan ja se sen takia että viikonloppuisin ei oo saanu uusia jousia ja piheyttä ei oo ostanu asennus sarjaa...pihi kun oon=)
onko perää...tai on mutta kuinka paljon??oon ainakin todennu että jarrukenkien jousia lämmittää niin ne saa muotiltua ihan minkälaiseksi vaan ja se sen takia että viikonloppuisin ei oo saanu uusia jousia ja piheyttä ei oo ostanu asennus sarjaa...pihi kun oon=)
Jousihan voi menettää jännityksensä jo se kuumenee liikaa, tällöin (loputkin) alkuperäisistä ominaisuuksista kaikkoavat. Rälläköimisessäkin olisi pidettävä pää kylpänä ja jousi viileänä, jottei moista kenguruominaisuutta tulisi.tovayryn kirjoitti:Me katkastiin syksyllä yks kiekka pois jousista, madallusjousia odotellessa, niin keula tippui 8cm alaspäin ja meni ihan madoksi.
Ja jousien "madaltamisesta" kuumentamalla.....kuumentamallahan rautaa muotoillaan.

En ole kumpaakaan itse kokeillut, mutta nin olen asian ymmärtänyt.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955