eli ongelma on tämä lämmityslaite/puhallin välillä toimii välillä ei. eli lähdenkö vikaa etsimään katkaisinpaneelista vai moottorista? ja missä on moottori? onko konehuoneen puolella kenties jossain pyyhkiän lähellä muovien alla? ja mahtaako DIY korjaus vai jos moottorissakin vikaa niin vaihtoon? vai tai sitten epäilen myös kontakti häiriöö mutta jos joku osaa suoraan sanoa vian niin hieno homma.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
virtalukon pohja tai moottori
virtalukon pohjaa helppo kokeilla, kääntele vähän avainta vaikutttaako?
moottori on pyyhkimen alla, joskus kirjoitellut kuinka uudemmasta irroitellaan, periaatteet samat vanhempaan
Kartoitetaan vikaa vielä sen verran että silloin kun temppuilee, niin onko kaikki puhallusnopeudet pois pelistä?
Sulakkeen kontaktin olet varmaan jo tarkistanut...
nopeudet kaikki päällä eli esim täysillä välillä toimii kokoajan ok mutta välillä loppuu toiminta ja aina yleensä vika ilmenee käynnistyksen jälkeen eli laitetaan tuo vikalista tutkintaan eli vlukon pohja ainakin tarkistetaan
huomasin uuden oireen lämppärissä. toimii /lähtee toimimaan kun kääntää rattia vasemmalle???? ja jos vääntää täysille niin suoraan ajettaessa puhaltaa hiljaa käännät vasempaan puhaltaa kovempaa? mistä voisi johtua tämä???
finnpower kirjoitti:huomasin uuden oireen lämppärissä. toimii /lähtee toimimaan kun kääntää rattia vasemmalle???? ja jos vääntää täysille niin suoraan ajettaessa puhaltaa hiljaa käännät vasempaan puhaltaa kovempaa? mistä voisi johtua tämä???
Olisko kollektori kulunu loppuun lämppärin moottorista. Hiilet siis ei saa kosketusta enää kunnolla. Kun kanttaat kurviin puhaltimen ankkuri liikkuu senverran että hiilet saa paremman kosketuksen ja moottori pyörii nopeammin.
finnpower kirjoitti:elikkä siis hiilien vaihdolla saattaisi tulla kuntoon? pitääpä vallan ottaa moottori esille ja tutkia asia
Ei välttämättä hiilenvaihto enää auta jos moottorin kollektori on kulunu puhki. EX:ään jouduin vaihtamaan moottorin kun kollektori oli lähes loppu. Huomaat kyllä jos näin on. Kollektorissa on syvä hiilien tekemä ura ja joistain lamelleista kupari on voinu kulua loppuun.
niin kertokaas mulle et onkjokos mersussa ny se tuulettimen moottori tuolla konehuoneenpuolella vai auton sisällä uusi oire nääs. kun kolauttaa nyrkillä apparinpuolen jalkatilan muoveihin alkaa puhallin pyöriä kovempaa.
finnpower kirjoitti:niin kertokaas mulle et onkjokos mersussa ny se tuulettimen moottori tuolla konehuoneenpuolella vai auton sisällä uusi oire nääs. kun kolauttaa nyrkillä apparinpuolen jalkatilan muoveihin alkaa puhallin pyöriä kovempaa.
Taitaa olla sitten siellä apparin jalkatilassa se puhallin (arvaus). Kosketus häikkää mikä voi hyvinkin johtua niistä hiilistä että ne lopussa. Ei muuta ko muovit pois sieltä apparin puolen jalkatilasta ja puhallin kätöseen.
juu mutta mitenkäs siihe pääsee käsiksi et miten lähtee ritilät pois tuolta konehuoneenpuolelta? eilen yritin varovaisesti ottaa kaikki kumi/muovi listat/klipsit irti niin ei hievagtanutkaan ritilä't eikä viitsisi hajottaakkaan ;D eli jos jollain olisi vaikka tilanne kuvaa irrotuksesta. ja edelleenkin ihmettelen että miksi puhallin asettuu heti kun lyö tuonne apparin jalkatilan muoveihin. noh sais ny sen tuulettimen moottorin kouraan niin osais sit jotaa tehäkki muutakin kun ihmetellä ;D
Kuvaa ei minulla valitettavasti ole, mutta ei se vaikeata ole. Ensin ne kaksi konepeittoa vasten tulevaa tiivistenauhaa irti. (muovikaukaloiden reunat menevät niiden alle). Tuulilasin alareunassa olevat n. 5cm leveät kumilistat irti (lähtevät ihan nostamalla). Tuulilasin pyyhkijän alla oleva muovikaulus irti (lähtee alaspäin vetämällä). Niiden tuuliasin kumilistojen alta paljastuu 6kpl ristipää ruuveja, ne irti. Sitten siinä oli vielä pari käsin avattavaa, sellaista kukkasen näköistä ruuvia tuulilasipyyhkijän etupuolella vaakatasossa. Nyt pääsetkin ilmeisesti jo silmäilemään moottoria.
Noin se suunnilleen meni. Eroja on vähän sen mukaan onko ilmastointia, sisäilman suodatinta jne.
Itsellä kettuili johdotuksien liittimet, mitkä siihen moottorille tulee. Oireet oli vähän samanlaiset.