Sprintterin vetokyky
Sprintterin vetokyky
Meillä olisi tuollainen Sprinter 313CDI Maxi 2001 ilman astinlautaa.
Nyt tekisi mieli laittaa vetokoukku.
Kuinka raskasta koukkua noihin saa? vetokyky 2500kg? vai saako isompaa? mistä niitä saa?
Onnistuuko asentaminen ihan vaan kiinni pulttaamalla?
Ei ole väliä onko kiinteä vai irroitettava, kunhan on tukeva ja halpa.
Onko kenelläkään kokemusta ison kärryn vetämisestä sprintterillä? kuoleeko kone jos autossa täysi mälli päällä ja perässä autotraileri tai 7m asuntovaunu?
Vinkkejä mistä kannattaa koukku tilata?
Nyt tekisi mieli laittaa vetokoukku.
Kuinka raskasta koukkua noihin saa? vetokyky 2500kg? vai saako isompaa? mistä niitä saa?
Onnistuuko asentaminen ihan vaan kiinni pulttaamalla?
Ei ole väliä onko kiinteä vai irroitettava, kunhan on tukeva ja halpa.
Onko kenelläkään kokemusta ison kärryn vetämisestä sprintterillä? kuoleeko kone jos autossa täysi mälli päällä ja perässä autotraileri tai 7m asuntovaunu?
Vinkkejä mistä kannattaa koukku tilata?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
312d
terve
noissa vanhoissa oli tuo 2000 paino raja koukussa
mutta kyllä tuo 312 tuo 3000 perässä.
Hinattu mm toyota trukki pehmaeestä irti
työmaa viipale parakkeja.
Hyvä ainakin tuo vitoskone isompaankin vetoon
noista neloskoneista ei ole kokemusta
Jamppa
noissa vanhoissa oli tuo 2000 paino raja koukussa
mutta kyllä tuo 312 tuo 3000 perässä.
Hinattu mm toyota trukki pehmaeestä irti
työmaa viipale parakkeja.
Hyvä ainakin tuo vitoskone isompaankin vetoon
noista neloskoneista ei ole kokemusta
Jamppa
Ihan pulttaamalla tulee. Johtosarja pitää vetää kojelaudasta saakka.
Takavalojen piuhat on niin ohuet et ei kannata paljon rosvoilla ottaa rasialle sähköjä. Kuorma-autoksi rekisteröidyllä iso jarrullinen kärry vaatii sit ison E:n korttiin.
Takavalojen piuhat on niin ohuet et ei kannata paljon rosvoilla ottaa rasialle sähköjä. Kuorma-autoksi rekisteröidyllä iso jarrullinen kärry vaatii sit ison E:n korttiin.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Osaisitko/viitsisitkö neuvoa mistä sieltä kojelaudasta ne piuhat kannattaa vetää?W111 kirjoitti:Ihan pulttaamalla tulee. Johtosarja pitää vetää kojelaudasta saakka.
Takavalojen piuhat on niin ohuet et ei kannata paljon rosvoilla ottaa rasialle sähköjä. Kuorma-autoksi rekisteröidyllä iso jarrullinen kärry vaatii sit ison E:n korttiin.
Kuorma-autoksihan tuo on rekisteröity mutta korttiahan minulla riittää, tosin isällä ei ole kuin C1e joten taitaisi kärryn veto hommat jäädä minulle.

Viitsisikö joku neuvoa mistä noita pultattavia koukkuja kannattaisi lähteä kyselemään?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Kyllähän c1e riittää. yhdistelmäpaino 12 tonniin asti.JeremyH kirjoitti:Osaisitko/viitsisitkö neuvoa mistä sieltä kojelaudasta ne piuhat kannattaa vetää?W111 kirjoitti:Ihan pulttaamalla tulee. Johtosarja pitää vetää kojelaudasta saakka.
Takavalojen piuhat on niin ohuet et ei kannata paljon rosvoilla ottaa rasialle sähköjä. Kuorma-autoksi rekisteröidyllä iso jarrullinen kärry vaatii sit ison E:n korttiin.
Kuorma-autoksihan tuo on rekisteröity mutta korttiahan minulla riittää, tosin isällä ei ole kuin C1e joten taitaisi kärryn veto hommat jäädä minulle.(eli ei vaihto kuskia pitkällä matkalla)
Viitsisikö joku neuvoa mistä noita pultattavia koukkuja kannattaisi lähteä kyselemään?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nämä eri korttiluokkien sallimat maksimipainot -varsinkin yhdistelmien kyseessä ollen- on mennyt niin sekavaksi ettei edes poliisi osaa vastata
Mietityttää, että miten he sitten sitä valvovat
Pitää poiketa joku päivä AKE:lla oikein ajan kanssa selvittelemässä, millaisia yhdistelmiä omalla kortillani (ABEC) nykyään ja lähitulevaisuudessa saa kuljettaa ja mitä ei.
Tässä on nyt ajeltu toistaiseksi "vanhan muistisäännön" mukaan

Mietityttää, että miten he sitten sitä valvovat

Pitää poiketa joku päivä AKE:lla oikein ajan kanssa selvittelemässä, millaisia yhdistelmiä omalla kortillani (ABEC) nykyään ja lähitulevaisuudessa saa kuljettaa ja mitä ei.
Tässä on nyt ajeltu toistaiseksi "vanhan muistisäännön" mukaan

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Nämä ajokortti asiat on kyllä jo ittellekkin kohtuu hebreaa, on C:tä, C1:stä, D:tä, D1:stä ja näihin kaikkiin väleihin vielä sekoittamaan E:et.Ari66 kirjoitti:Pitää poiketa joku päivä AKE:lla oikein ajan kanssa selvittelemässä, millaisia yhdistelmiä omalla kortillani (ABEC) nykyään ja lähitulevaisuudessa saa kuljettaa ja mitä ei.
Mutta Arin kortilla mun nähdäkseni saa vetää kaikkia vetoautoon laillisesti kytkettäviä yhdistelmiä, jos vetoauton ajamiseen käy B-kortti ja kaikkia kuorma-autoja, sekä kuorma-autoja, joissa on ns kevyt kärry, eli jarruton. Oliko tarpeeksi sekavasti kerrottu

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
no ei ihan.Oliko tarpeeksi sekavasti kerrottu
Arin kortilla saa kuorma-autolla vetää max 750kg kärryä, henkilö autolla mitä vaan... (auton mukaan)
Eli pakuksi rek. sprintterillä hän saa vetää ihan mahottoman isoa kärryä mutta jos sprintterin kokonais massa onkin 50kg enemmän niin vain pikku kärry perään...
itselläni on BECE joten se ei ole ongelma vaan se että mistä sprintteriin saa niin vahvan kuokun että sillä saa vetää vaikka naapurin mummoa nenästä...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Löytyykö mistään tietoa missä näkyisi eri Sprinntteri-mallien vetokyvyt. Niihin taitaa vaikuttaa sekä moottoriteho, että korin koko (pituus). Ainakin joissakin "pullamalleissa" näkyy olevan vain 2000kg koukku.
Vai onko se noissa saksantuonti pakuissakin niin kuin noissa farmareissa, että pitää ostaa Vehon tek.neuvonnasta todistus, jolla saa suuremman vetomassan.
Vai onko se noissa saksantuonti pakuissakin niin kuin noissa farmareissa, että pitää ostaa Vehon tek.neuvonnasta todistus, jolla saa suuremman vetomassan.
Onko noissa eri vuosimalleissa eri koukut? sopiiko 1999 312:sen koukku 2001 313:een?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Muistaakseni pitkään malliin on oma koukkunsa. Johtosarjassa on autoon sopivat liittimet ja mukana tulee selkeät asennus ohjeet.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Onkos noissa asennusohjeissa mitään ihmeellistä? Tarviiko sellaisia hankkia jostain? olisi nimittäin minun koukkuni tulossa purkaamolta joten siinä ei varmaankaan ole noita ohjeita mukana.W111 kirjoitti:Muistaakseni pitkään malliin on oma koukkunsa. Johtosarjassa on autoon sopivat liittimet ja mukana tulee selkeät asennus ohjeet.
Uudet maksaa niin paljon ja keulamällätyistä saa hyväkuntoisia.