Miten on, menevätkö 124:n vanteet 1244001802 (6,5J 15H2 ET49) w201:n alle ja jos, niin millaiset pultit pitäisi olla?
Näissähän on leveyttä puoli tuumaa 201:n alkuperäisvanteita enemmän. Lisäksi pultinreiät, joissa 201:n vanteissa on sileät pohjat, näyttävät siltä, että niihin pitäisi olla kartiomaiset pultit. Pultinreikä ei myöskään ole yhtä syvä.
Nykyiset pultit minulla on nämä: http://www.merteil.fi/images/2040.jpg
W124/W201-vanne- ja pulttiasiaa
W124 6,5 x 15 peltivanne sopii hyvin W201 alle. Motonet myy samoja pultteja molempiin autoihin ja muistaakseni ne ovat tuollaista puolipyöreää mallia kuin kuvassasi.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Ok. Kiitti. Tarkennus, että nämä on siis kaivonkansi-alut. 124:n vanhempaa versiota, joissa ovaalinmuotoiset autkot.
http://mountainmarketingwv.com/Pics/MBZPNUM.htm
Mutta ilmeisesti pitäisi siis mennä.
http://mountainmarketingwv.com/Pics/MBZPNUM.htm
Mutta ilmeisesti pitäisi siis mennä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Pe 04.01.2008 16:38
- Paikkakunta: Pori
Ei näytä riittävän noissa pulteissa pituus. Tulee vain n. puoli senttiä vanteesta ulos.
Nämä on kai sitten sopivan pituiset
http://www.merteil.fi/images/31364.jpg
Nämä on kai sitten sopivan pituiset
http://www.merteil.fi/images/31364.jpg
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Pe 04.01.2008 16:38
- Paikkakunta: Pori
Nyrkkisääntönä toiminee tässäkin että pultin oman halkaisian verran kierrettä riittää pitämään (ja muistaa ottaa huomioon myös jarrulevyn vahvuuden navan ja vanteen välissä). Enemmän ei liene väärin, mutta liian pitkä pultti takapyörässä tärvelee tehokkaasti kässärin lelut.
-98 312D Sprinter
(EX) -87 2.0 Bensiini tenavatähti
(EX) -84 207D
(EX) -80 123 200D
(EX) -87 2.0 Bensiini tenavatähti
(EX) -84 207D
(EX) -80 123 200D
Ostin nuo pidemmät pultit (12x39/65). Silmämääräisesti pultti ei tule vanteesta ulos ainakaan paljon enemmän kuin lyhyempi pultti W201:n omasta aluvanteesta. Kuitenkin nippa nappa liikaa, eikä ainakaan käsijarrun puoleinen takapyörä mahdu pyörimään.
Mikä eteen? Mieleen tulee 3 vaihtoehtoa:
- Pistää takavasemmalta vanne kiinni lyhyemmällä pultilla (kierrettä tulee tosiaan esiin vain n. 5 mm.
- Laittaa jotain tavaraa väliin, että pitempi pultti toimii.
- Hommata suosiolla käypäiset vanteet.
Mikä eteen? Mieleen tulee 3 vaihtoehtoa:
- Pistää takavasemmalta vanne kiinni lyhyemmällä pultilla (kierrettä tulee tosiaan esiin vain n. 5 mm.
- Laittaa jotain tavaraa väliin, että pitempi pultti toimii.
- Hommata suosiolla käypäiset vanteet.