W124: iso ja pienenperän ero?
W124: iso ja pienenperän ero?
Mistä erotan ison- ja pienenperän keskenään? onko niissä jotain ulkoisia eroja?
Onko W124 200D:ssä isoperä ja W124 CE 230:ssä pieniperä?
Onko W124 200D:ssä isoperä ja W124 CE 230:ssä pieniperä?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Muistelisin että noissa molemmissa on pikkuperät. Jotenki semmonen kutina pottuvarpaiden välissä että bensakoneissa noi perät muuttuu isoiksi kutoskoneiden myötä ja diisseleissä 250:sestä ylöspäin.
Terv. Juri
Edit. Tietysti sen voi mitata jos pääset niihin käsiksi. Vetarin laippa on isossa 110mm ja pienessä 100mm, muistaakseni .
Terv. Juri
Edit. Tietysti sen voi mitata jos pääset niihin käsiksi. Vetarin laippa on isossa 110mm ja pienessä 100mm, muistaakseni .
Maalla, merellä ja ilmassa...
ok, eli niissä on kummassakin pieni perä, mutta silti niissäkin näyttää olevan eroa.
Toinen on pidempi kuin toinen, muistaakseni 200D oli se pidempi version.
Tarkoitus olisi laittaa se w124CE:hen, onkohan sellaista perää ollut vakiona kiinni CE mallissa?
Saako siihen kardaania vai pitäsikö sellainen tehdä?
Paikoillaan oleva ujeltaa v-mäisesti..
Tallissa olisi hiljainen ja toimiva 200D perä, tuntuu, että olen kahden perän loukussa
Toinen on pidempi kuin toinen, muistaakseni 200D oli se pidempi version.
Tarkoitus olisi laittaa se w124CE:hen, onkohan sellaista perää ollut vakiona kiinni CE mallissa?
Saako siihen kardaania vai pitäsikö sellainen tehdä?
Paikoillaan oleva ujeltaa v-mäisesti..
Tallissa olisi hiljainen ja toimiva 200D perä, tuntuu, että olen kahden perän loukussa
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: W124: iso ja pienenperän ero?
Tuolla on asiaa isosta ja pienestä perästä ja kuvia niistä. Hakutoiminto on kätevä peli.jartuo kirjoitti:Mistä erotan ison- ja pienenperän keskenään? onko niissä jotain ulkoisia eroja?...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Ainakin W124:sessa on ollut pieniä laippoja isossa perässä, joten laippa ei ole varma tunniste.JuriPotkuri kirjoitti:Vetarin laippa on isossa 110mm ja pienessä 100mm, muistaakseni...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Nuo erot kuullostaa ihan loogisilta. Voihan hittolainen kun niissäkään ei olemassa vain kahden mallin standarttia.
Onkohan tuohon isoon perään olemassa sopivaa kardaanin peräosaa CE malliseen peliin?
Toki voisin ostaa toimivan pikkuperänkin, missä hinnoissa ne mahtaa pyöriä?
Tuo paikoillaan oleva saisi jatkaa ujellustaan vaikka naaapurin järvessä
Onkohan tuohon isoon perään olemassa sopivaa kardaanin peräosaa CE malliseen peliin?
Toki voisin ostaa toimivan pikkuperänkin, missä hinnoissa ne mahtaa pyöriä?
Tuo paikoillaan oleva saisi jatkaa ujellustaan vaikka naaapurin järvessä
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
No tuota mulla on isoperäinen CE ja kyllä sinne käsittääkseni kardaani menee , eli kai niitä on olemassa. Omani ostin Venetmäeltä muutama vuosi sitten ja hiljaisena on pysynyt. Maksoi muistaakseni n.500€ ja sisälsi takuun, olikohan 2 vai 3 kuukautta. Soittamallahan tuo selviää. Ikävä tietysti jos olet jo nyt "kahden perän loukussa".
Terv. Juri
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
no hittolainen, toihan oli hyvä juttu, siinä tapauksessa en tarvitsisi kuin kardaanin peräpään. Sitten olisin enää yhden rikkinäisen peränloukussa. Sen voisi antaa vaikka jollekkin sukulaiselle joululahjaksi, kun kaikki on kovien pakettien perään...
Viimeksi muokannut jartuo, Su 15.02.2009 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Sori tuli vähän hätäisesti luettua ja vastattua. Toi mun hintahan oli tietysti siitä perästä eikä kardaanista. Mutta sellanenhan tuli vielä mieleen, että käyhän ne sun vetarien laipat siihen isoperään mikä sulla jo on? Ja niitä vetareitakin on eri mittasia riippuen onko autossa ABS:sät (varmaan on) tai ASD:tä, ne on eri pituisia.
Terv. Juri
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
joo ei mitään, arvasinkin, että se hinta oli perästä ei kardaanista.
Tuo W124 on mallia -86 ja CE on malllia -88
Kumassakaan ei ole ABS tai ASD:tä. Vetarit oli kummassakin ihan samanlaiset, ainut ero oli perän pituus, joka heitti muutaman sentin.
niin ja luonnollisesti tuo 124:nen on vanha taksi
Tuo W124 on mallia -86 ja CE on malllia -88
Kumassakaan ei ole ABS tai ASD:tä. Vetarit oli kummassakin ihan samanlaiset, ainut ero oli perän pituus, joka heitti muutaman sentin.
niin ja luonnollisesti tuo 124:nen on vanha taksi
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Vaihdoin omaan autoon pikkuperän tilalle isonperän. Isoperä on noin 3 senttiä pidempi mutta samanlevyinen(ainakin vetarit passas).. Kardaanin jouduin sitte tekemään uusiksi.
Päätylaippoja on kahdenkokoisia ja omassa jouduin vaihtamaan alkuperäisestä pidemmästä kardaanista ristinivelen jälkeen olevan laippaosan uuteen lyhempään kardaaninpätkään.
edittiä.
Sitä perässä olevaa kardaaninlaippaa mihin rättinivel tulee niin ei voi vaihtaa pikkuperästä isoonperään.. siinä on boorit erikokoiset.
Päätylaippoja on kahdenkokoisia ja omassa jouduin vaihtamaan alkuperäisestä pidemmästä kardaanista ristinivelen jälkeen olevan laippaosan uuteen lyhempään kardaaninpätkään.
edittiä.
Sitä perässä olevaa kardaaninlaippaa mihin rättinivel tulee niin ei voi vaihtaa pikkuperästä isoonperään.. siinä on boorit erikokoiset.
Oletko katsonut purkaamojen sivustoja varaosahaku.fi ja bildelsbasen.se? Sieltä voi löytyä sopiva kardaanin osa tai koko kardaani sopivaan hintaan, niin ei tarvitse lyhentää eikä pidentää nykyisiä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
En ole vielä katsonut, koitan ensin kepillä mitä tapahtuu jos sen itse lyhentää.
Homma voi mennä pahasti reisille tai siitä tulee niin kamala tärisijä, ettei sillä voi ajaa metriäkään.
pakko kuitenkin ensin kokeilla, muuten jää koko loppueämäksi avoin kysymys, "olisiko se sittenkin onnistunu, pahus kun en silloin kokeillut"
Homma voi mennä pahasti reisille tai siitä tulee niin kamala tärisijä, ettei sillä voi ajaa metriäkään.
pakko kuitenkin ensin kokeilla, muuten jää koko loppueämäksi avoin kysymys, "olisiko se sittenkin onnistunu, pahus kun en silloin kokeillut"
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
noniin, kiitti rohkaisusta. Katsotaan miten homma onnistuu, kyllä se taas huomenna varmaan on liikenteessäMika.T kirjoitti:Onnituu se kotikonsteinkin lyhentää.
kunhan pätkäsee ihan päästä ettei tempase puolestavälistä poikki.
Päästä lyhennettynä ei ala kovinkaan usein tärräämään.
Usiamman kartaanin olen lyhentäny/jatkanut.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.