Tyhjäkäynnillä ja alle n.1200-1500 kierroksen kuuluu nelospytystä semmoinen raksuttava ääni. Aivan, kuin em. pytyn sytyttäessä kanteen lyötäisiin pienellä vasaralla.
Kierroksia nostaessa ääni häviää kokonaan.
Jos pytyn suutinputkea löysää, ääni häviää kokonaan.
Suuttimet vaihdettu keskenään 3-4. Ääni pysyi nelosessa.
D-huollon mukaan esikammion kuula olisi ok.
Siis voisiko pumpun sisältä mennä jotain rikki tai kulua niin, että vain yhden pytyn ajoitus? menisi vähän pieleen?
124 300 TurboD, 1 pytty pitää ääntä, Pumppuvikaako?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ehdotus: kansipahvi menossa, mulla oli samat oireet 200D ja jostain syystä nimenomaan ykköspyttyyn kohdistui. Tyhjäkäynnillä (ketju) klonksutti pahan kuuloisesti kun paineet pääs karkuteille kannen pienen korroosion avulla, kansipahvi itsessään oli kondiksessa. Kaasua kun antoin niin paineet kohosi -> klonksu hävisi.
Kansiremonttihan siihen piti tehdä. Lue teettää.
Kansiremonttihan siihen piti tehdä. Lue teettää.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: 124 300 TurboD, 1 pytty pitää ääntä, Pumppuvikaako?
Vaikuttaisi ruiskutuspumpun nelossylinterille pumpussa olevan ruiskutuselementin vikaan. Joko saanut joskus epäpuhdasta tavaraa polttoaineen mukana ja siitä johtuva vaurio. Eli ei anna tyhjäkäynnillä riittävän suurta painetta suuttimelle..avautumispaine 115 bar.jorkka kirjoitti:Tyhjäkäynnillä ja alle n.1200-1500 kierroksen kuuluu nelospytystä semmoinen raksuttava ääni. Aivan, kuin em. pytyn sytyttäessä kanteen lyötäisiin pienellä vasaralla.
Kierroksia nostaessa ääni häviää kokonaan.
Jos pytyn suutinputkea löysää, ääni häviää kokonaan.
Suuttimet vaihdettu keskenään 3-4. Ääni pysyi nelosessa.
D-huollon mukaan esikammion kuula olisi ok.
Siis voisiko pumpun sisältä mennä jotain rikki tai kulua niin, että vain yhden pytyn ajoitus? menisi vähän pieleen?
Jos etukammiossa tai männän päällä olisi jotakin ylimääräistä, ääntely kuuluisi kaikilla kierrosalueilla.
Kyllähän toki paineventtiili niin toimii, mutta tuo paineventtiilin tarkoitus on nimenomaan jälkiruiskutuksen kompensointi. Sen vuoksi ruiskutussuuttimen alapainekin on hyvin tärkeä, että alapaine ei pääse niin alas ettei suutinputkessa ole vähintään 95 barin painetta koko ajan. Jos alapaine laskee alle 90 barin, tulee käyntihäiriöitä.juhaoh kirjoitti:Onhan siinä myös vastaventtiili toiminto, että putkeen jää paine.rumilus kirjoitti:Paineventtiilin vuoto vaikuttaa alapaineeseen, eli kompensoidaan jälkiruiskutus.juhaoh kirjoitti:Entä paineventtiilin vuoto?
Tietysti kysyjä voi tutkia kyseisen 4-sylinterin ruiskutuselementin jälkeiset osat...jousen ja venttiilin kunnon..ja jos olisi korvaavat osat jostakin saatavilla..kokeilisit niitä.
Jos sekään ei helpota, niin ei auta kun pumppu remonttiin.