Om601 pitää ääntä?
Om601 pitää ääntä?
Mikähän tota Om601 vaivaa,vaihdettiin uudet nostajat ja öljyt.
Meteli hävis vähäks aikaa,2s pyttyn kohdalta ääni tulee.
Meteli ilmenee kun kone lämpiää tarpeeksi,kylmänä ei ko. ääntä pidä.
Olisko vika venttiili koneistossa vai suuttimessa?
Asun lähellä jyväskylää,jos joku haluais ääntä kuunnella.
Öljynpaineet on mittarin mukaan normaalit.
Meteli hävis vähäks aikaa,2s pyttyn kohdalta ääni tulee.
Meteli ilmenee kun kone lämpiää tarpeeksi,kylmänä ei ko. ääntä pidä.
Olisko vika venttiili koneistossa vai suuttimessa?
Asun lähellä jyväskylää,jos joku haluais ääntä kuunnella.
Öljynpaineet on mittarin mukaan normaalit.
Ex Lintta w124 250D -86
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Opel astra hb 1.6i 8v -96
jokin laakerivika se on. Mistä tiedät tarkalleen että 2. pytyn kohdalla kun veto on päällä?
Runkolaakeri? Tosiasiassahan tuon ikäisessä autossa on jo riittävästi kulumaa. Anna palaa ja hommaa sitten vaihtomoottori.
Runkolaakeri? Tosiasiassahan tuon ikäisessä autossa on jo riittävästi kulumaa. Anna palaa ja hommaa sitten vaihtomoottori.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Mulla on kans tuossa yks OM601 josta kuuluu kovilla kierroksilla ääni joka on kuin venttiilit ei kerkeisi matkaan.
Ääni alkaa kuulumaan noin 4200-4500rpm kohalla. Ja kuuluu samallalailla ilman kuormaa ja kuorman kanssa. Tai vaikka moottorijarrutuksessa. Kunhan kierrokset menee yli 4500 ääni kuuluu aina...
Vedot on kuitenkin tallessa myös kovilla kierroksilla.
Ääni alkaa kuulumaan noin 4200-4500rpm kohalla. Ja kuuluu samallalailla ilman kuormaa ja kuorman kanssa. Tai vaikka moottorijarrutuksessa. Kunhan kierrokset menee yli 4500 ääni kuuluu aina...
Vedot on kuitenkin tallessa myös kovilla kierroksilla.
Pitää ääntä paikallaanjusa82 kirjoitti:jokin laakerivika se on. Mistä tiedät tarkalleen että 2. pytyn kohdalla kun veto on päällä?
Runkolaakeri? Tosiasiassahan tuon ikäisessä autossa on jo riittävästi kulumaa. Anna palaa ja hommaa sitten vaihtomoottori.
http://www.youtube.com/watch?v=vYIHsS7gnns
tossa huono video lopussa kuuluu parhaiten ko.ääni
Ex Lintta w124 250D -86
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Opel astra hb 1.6i 8v -96
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Olisitko innokas kuuntelemaan livenä tota ääntä?Petteri Kivimäki kirjoitti:Myös alkava kannentiivistevika piti samantyypisessä koneessa ihan vertahyytävää kalinaa ja kalkatusta, mutta vain ajoittain ja lämpimällä koneella..
Kans pahvi remppa on tehty 50tonnia sitten
Ex Lintta w124 250D -86
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Opel astra hb 1.6i 8v -96
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No kyllähän voi mersun äänta aina kuunnella, vaikka täälä foorumilla on tämä varsinainen asiantuntijakin meidän suunnalta.
Pistäs vaikka yyveetä kun Jyväskylässä pyörähdät. Mulla on myös suutinhylsy jota saat lainaksi jos haluat suutinta irrotella. Voihan suutin olla löysälläkin, mulla piti oma aikalailla sellaista tsupsuttavaa ääntä kun oli löysällä..
Omat mersuni muuten ääntelee ihan merkillisesti välillä. Osa ääntelystä on vissiin kuulijan korvien välissä.

Omat mersuni muuten ääntelee ihan merkillisesti välillä. Osa ääntelystä on vissiin kuulijan korvien välissä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Kukas se asiantuntia on,laitatko mulle yv:nä puhelin numeros,niin soitan kun liikun jyväskylän suunnalla.Petteri Kivimäki kirjoitti:No kyllähän voi mersun äänta aina kuunnella, vaikka täälä foorumilla on tämä varsinainen asiantuntijakin meidän suunnalta.Pistäs vaikka yyveetä kun Jyväskylässä pyörähdät. Mulla on myös suutinhylsy jota saat lainaksi jos haluat suutinta irrotella. Voihan suutin olla löysälläkin, mulla piti oma aikalailla sellaista tsupsuttavaa ääntä kun oli löysällä..
Omat mersuni muuten ääntelee ihan merkillisesti välillä. Osa ääntelystä on vissiin kuulijan korvien välissä.
Ex Lintta w124 250D -86
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Tässä laittamani ääninäyte 9kk sitten
http://www.youtube.com/watch?v=uLuD8iFTqC4
Kylmänä kävi nätisti, mutta kuumana alkoi säklättämään. Kannentiivistevuoto 1-pytyltä öljytilaan ja pieni vuoto vesitilaan. Vedet pysyivät vilelä järjestelmässä.
Tässä kuplintaa paisariin:
http://www.youtube.com/watch?v=pMznzPQNd44
http://www.youtube.com/watch?v=uLuD8iFTqC4
Kylmänä kävi nätisti, mutta kuumana alkoi säklättämään. Kannentiivistevuoto 1-pytyltä öljytilaan ja pieni vuoto vesitilaan. Vedet pysyivät vilelä järjestelmässä.
Tässä kuplintaa paisariin:
http://www.youtube.com/watch?v=pMznzPQNd44
Ääni kuuluu aina kun koneen ajaa lämpöseksi.prkl 
Kansi remontti on tehty,tai mistäpä senkin varmaks voi sanoo
täytyy kattoo paisaria.
Edittiä--> Ei tosin vuoda öljyä kannen välistä.

Kansi remontti on tehty,tai mistäpä senkin varmaks voi sanoo
täytyy kattoo paisaria.
Edittiä--> Ei tosin vuoda öljyä kannen välistä.
Viimeksi muokannut jerrijee, Ma 12.01.2009 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex Lintta w124 250D -86
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Mulla hävisi OM603:n kalkatukset kun kiristin vähän kannenpultteja ja niitä kuusiokolopulteja jakopään puoleisesta päädystä. Olivat löysemmällä kuin toisessa päässä . Se vuoti öljyä sieltä välistä -> nostaja naputti. Ensin se teki vain kuumana ja lopulta pahetessaan kylmänäkin. 4 kk sitten kiristin ja hienosti toimii edelleen.
...ja joo joo, kannen pultteja ei saisi kiristää jne.
...ja joo joo, kannen pultteja ei saisi kiristää jne.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
itselläni aikanaan tuollaisessa(om601)juuri samanlainen vika.Syy oli että venttiileitä oli uponut liian syvälle kanteen,eli seeti renkaat antaneet perix ja venttiili sinkunut.ku vaihdettiin pari seetiä ja yx venttiili niin jopas tuli hyvä. Kuopion venttiilipajalla kansi laitettiin ja maksoi noin 300-400.-
Nyt on konetta kuullosteltu ihan livenä. Ainakaan veivinlaakeri kyseessä ei ole. Aivan nostajan ääneltä tuo kuullostaa, säksättävä ääni juurikin kakkospytyn paikkeilta. Pieni naputtava ääni kuuluu taustalla, joka häviää, kun ottaa naftaputken löysälle.
Veikkauksia:
Yksi nostin rikki? Toin nostimethan on uudet ja ääni ei hävinnyt.
Yhdelle nostajalle ei tule kunnolla öljynpainetta?
Venttiilinjousi poikki?
Venttiilinseetirengas irti?
Suutinkin saattaa olla jo ehtoopuolella, mutta ääni on mekaanisen kuuloinen.
Veikkauksia:
Yksi nostin rikki? Toin nostimethan on uudet ja ääni ei hävinnyt.
Yhdelle nostajalle ei tule kunnolla öljynpainetta?
Venttiilinjousi poikki?
Venttiilinseetirengas irti?
Suutinkin saattaa olla jo ehtoopuolella, mutta ääni on mekaanisen kuuloinen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Mites toi tapahtuu tarviiko kantta ottaa irti?Turbo-eemeli kirjoitti:Villi veikkaus, jos kerran säksättää, etukammio vuotaa räjähdyspaineen kannen ja kammion välistä ulos.
Jos laittaa vaikka crc-tä kammion juureen, tuleeko painetta ulos, kammio irti putsaus pakoputkisementtiä tiivistepintaan ja takas.
Ex Lintta w124 250D -86
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Opel astra hb 1.6i 8v -96
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti: