w124 madallusjouset

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
epk
Valvoja
Valvoja

w124 madallusjouset

Viesti Kirjoittaja epk »

heippa !

mä oon vähän noob näissä asioissa joten asiaan ( :lol: ) :

tarttis w124 200D:hen ostaa madallusjouset, sprintithän siinä jo on.

ei ole abs ,ilm. tai tomaattia.

mutta tuo turbo siihen nyt tulee, ja kontissa n.50-60 kg wannabe hifi tuotteita.

kysymys kuuluu: kannattaako ostaa isompi koneiseen tarkoitetut jouset, eli vaikka 250D:hen tarkoitetut ? lähinnä tuon pysyvän ekstra kuorman takia.

tontti läheisyys tulee olemaan joku sellainen sopivasti katsastusrajan tuntumassa :roll:
Viimeksi muokannut epk, Ma 11.04.2005 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mikäs noissa nykyisissä on vikana?

Itse ainakin olen Eibachin kannalla, kysymys vaan kuuluu ovatko ne ykkösen kumeillakaan riittävän madaltavat, vaikka aika tonttiin menee...
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:Mikäs noissa nykyisissä on vikana?

Itse ainakin olen Eibachin kannalla, kysymys vaan kuuluu ovatko ne ykkösen kumeillakaan riittävän madaltavat, vaikka aika tonttiin menee...

no sepä se , ei tarpeeksi madalla, ja niistä ei voi ees rälläköidä :lol:
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Paljonko sulla on "tavoitekorkeus" keskiöstä kaareen mitattuna?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Onkos kellään tullut vastaan mersun korkeus säädettävää alustaa??

Taitaa olla ongelmia toteutuksen kanssa, mutta se ois kiva!
Joku mersupurkaamo??
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

epk kirjoitti:

Kyllä voi rälläköidä, se progressiivinen osuus on yläpäässä.

Kyllä ne aika matalaksi vetää, ei tosin niin alas kuin nuo nykyiset, mutta taidatpa vaihtaa jouset huonompiin, pelkään mä.
Raimok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Raimok »

Kaikkea tuo nuoruus teettää, mutta onhan se hienoa!
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Raimok kirjoitti:Kaikkea tuo nuoruus teettää, mutta onhan se hienoa!
Heh heeeh, Älä nyt taas ala, pappa :lol:
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:

Kyllä voi rälläköidä, se progressiivinen osuus on yläpäässä.

Kyllä ne aika matalaksi vetää, ei tosin niin alas kuin nuo nykyiset, mutta taidatpa vaihtaa jouset huonompiin, pelkään mä.

no sitten , mutta periaattestakin tekee mieli noita 2 merkkiä koittaa, kun niistä ei kokumuksia :wink:
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

No taas kerran voisin suositella kokeilemaan noita G&M:n jousia. W124:seen on tosiaan G&M:ltä tarjolla ainakin 3 eri vaihtoehtoa. Farkkuu luonnollisesti omat tuotteet mutta sedaniin löytyy 45mm madaltaa sarjaa. Bensamalleista en tiedä mutta diisselit oli luokiteltu näin 200D - 250D/TD - 300D/TD. Itsellä on juuri 200D:ssä noi 250D:hen tarkotetut jouset koska autossa on ilmastointi. Myyjän mukaan on suositeltavaa käyttää yhden suuremma moottoritilavuuden jousia jos autossa on ilmastointi ja/tai automaatti. En tiedä kunka suurta eroa noilla jousilla on keskenään mutta ilmeisesti noi 250D:n jouset on jonkin verran kantavammat ja jäykemmät mitä 200D:hen tarkoitetut olisi ollu. Mulla on vielä edessä ja takana muistaakseni 3:sen kumit eli varaa on niilläkin säätää ja suosittelenkin että jos valitset nämä G&M:n jouset laitat suosiolla eteen yhden matalammat, ei mulla toi pahasti laahaa mutta jos tankki täynnä, 2 äijää takapenkillä ja perässä subiboksi niin sais olla nokka korkeammalla tai vaihtoehtosesti perä matalammalla.

Alkuperäisesta korkeudesta laski 90/80mm mittamalla mutta alla oli jotkut kuoramajouset.

Kuva

Tässä jouset lähestulkoon heti asennuksen jälkeen ja noilla malleilla se on nyt pysyny 60-70tkm. No jos tarkkana ollaan niin 2-3mm on laskenu jos tarkasti mittaa mutta mitään kuoleentumisen merkkiä jousissa ei ole havaittavissa. Matalampihan toi sais olla mutta en näkis tarvetta rälläköidä jousia jos vaihtaa matalimmat kumit jousien päihin.

Tämä Eibach on kyllä kans varma valinta mutta samalle tasolle ilman rälläköintiä on turha tavotella. Ainakin tuntuu monissa merkeissä Eibach toimivan aika mukavasti ja mukavuus säilyy silti vaikka ulkonäkö muuttuu radikaalisti. Näistä G&M:n jousista on kokemusta kaveri piirissä 5 eri merkkisestä autosta ja kaikissa on muutos tyydyttänyt omistajaa. Aika reilusti vaan tahtoo tiputtaa autoa kun kaverille vaihdettiin 35mm Eibachien tilalle 35mm G&M:t ja auto laski yli 20mm lisää vaikka ilmoitettu madallus oli kummassakin sama. Pitää myöntää että auto ei ollu enään niin kiva ajaa mukulakivi katuja mutta ei mikään huonokaan.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

no g&m vois ollakin yhdet kokeilemisen arvoiset, jos -45 ilmoitettu madallus, ja sulla vielä 3 kumit niin aika reipppaasti madaltaa 8)

mites hinta noille 250 jousille ?

entä pintakovuus ? nypyttääkö pienimmistäkin painaumista ?
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viesti:

Tarkkaa hintaa en muista mutta tais olla jotain 170-190?. Muutaman kympin halvempi on 200D:hen tarkoitetut. ProStreet myy mutta heillä oli vaikeuksia toimittaa joten tilasin samaan hintaan Jyväskylästä Teräs-Renkaalta. Noitahan myy monikin liike joten kannattaa kysellä useammasta paikkaa.

Pinta kovuudesta en tiedä mutta kyllähän kesärenkailla leikkaukset tuntee ja terävät töyssyt ottaa aika terävästi. Epämukavaksi en silti haukkus eli mukavuutta löytyy. Itse ajan aika huonoja teitä ja päivittäiseen työmatkaan kesällä kuuluu yli 10km soratietä mutta vielä on hermot tallella ja hampaat suussa. :wink: Toki täytyy myöntää että eukon kauppakassi on huomatavasti mukavampi ajaa Eibachin jousilla mutta siitä sitten puuttuu se maanläheisyys ja tunne mikä noilla G&M:n jousilla tulee kun ottaa motarin ramppiin satasen vauhtia ja antaa kumin laulaa, jos laulaa.. :roll:
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

teit tämän sitten vaikeaksi :lol: , itse olin lesjöfors+konin säädettävät w124 kyydissä vähän aikaa sitten ja se oli mukavaa kyytiä 8)

ja nyt kun sanot että g&m samantapaiset niin tulee vaikea valinta :x

hmm.. täytyy nyt vielä miettiä mitkät valitsen,

kommentteja lisää :!:
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

hintoja soittelin :

h&r 230

g&m 160

eibach 294

lesjöforsseisat ei vielä tietoa...
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viesti:

Mikäs vika muuten vanhoissa jousissa? Eikös ne ollu H&R:n jouset?
_Antti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja _Antti »

epk kirjoitti:hintoja soittelin :

h&r 230

g&m 160

eibach 294

lesjöforsseisat ei vielä tietoa...
Jos en aivan väärin muistele niin Lesjöforssit maksoivat 180€.

Ja suosista saa laittaa kakkosen tai ykkösen kummit eteen että saa sen "Mersumaisen" pienen etukenon 8) Omaan piakkoin tullaan vaihtamaan yköset eteen ja kakkoset taakke
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

Lindroos kirjoitti:Mikäs vika muuten vanhoissa jousissa? Eikös ne ollu H&R:n jouset?
juup, mutta on 260 tarkoitetut -> pintakovat 200D:ssä :roll:
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

_Antti kirjoitti:
Jos en aivan väärin muistele niin Lesjöforssit maksoivat 180€.

Ja suosista saa laittaa kakkosen tai ykkösen kummit eteen että saa sen "Mersumaisen" pienen etukenon 8) Omaan piakkoin tullaan vaihtamaan yköset eteen ja kakkoset taakke

mitkäs jouset sulla nyt sitten oli ? ja madallus määrä?
_Antti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja _Antti »

epk kirjoitti:
Juurikin nuo Lesjöforssit, madallus -45mm.
Mutta tippui todellisuudessa ~50-55mm. Prkl kun ei muistanut mitata vakio fietereillä lokasuojan ja keskiön väliä..

Ja auto on 200ree ilman ilmastointia taikka totaattia.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

_Antti kirjoitti:
epk kirjoitti:
Juurikin nuo Lesjöforssit, madallus -45mm.
Mutta tippui todellisuudessa ~50-55mm. Prkl kun ei muistanut mitata vakio fietereillä lokasuojan ja keskiön väliä..

Ja auto on 200ree ilman ilmastointia taikka totaattia.
ok, taidan kyllä itse sittenkin noihin eibachheihin kallistua...

eibachin sarjahan on -35 edestä ja takaa jotain -35-45 mm. Onkos jollain nämä w124 alla , niin tietäis paljon edestä todellisuudessa tiputtaa.
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja vähis »

Mistäs epk kyselit noita vietereiden hintoja?
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

vähis kirjoitti:Mistäs epk kyselit noita vietereiden hintoja?
turkulaisista rengasliikkeistä, h&r www.prostreet.fi
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

no joo, päätin että otan joko h&r -55 mm tai sitten eibachin -35-40mm sarjan ,

mutta että kumpi :cry:

jotenkin tuntuu että h&r+bilstein sprintit ois tehty toisilleen, eibacheista en sitten tiedä...

eibachit ottaisin samantein jos tietäisin paljon ne madaltaa, tässä on nyt jotain suuntaa :

http://forums.mbworld.org/forums/showth ... genumber=1

kommentteja ?
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

No eikös tuo jenkkipojan auto ole jo tarpeeksi matala?
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:No eikös tuo jenkkipojan auto ole jo tarpeeksi matala?

ääh :roll: , on kai ....

The Bilsteins seem to be the more popular choice and the consensus is that Bilstein makes shocks for the AMG version of the Benz. I have also read that Eibach supplies the springs for the AMGs, although I also read that both H&R and Eibach have been used by AMG. Eibach Pro Kit Springs with Bilstein Sports or H&R springs (I’m not sure which version) with Bilstein Sports, are the most common combinations. The Eibachs are generally touted as being more comfortable and the H&Rs are generally touted as being stiffer with a slightly bigger drop.

tää taitaa kertoa kaiken, eli jos tosiaan haluan autoni tonttiläheisemmäksi niin otan h&r , jos mukavuutta niin eibachit...
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja CH »

Mä ottaisin noi eibachit, toi jenkkipojan auto on just sopivan matala. Kyl sil meinaa on pakko viel ajaaki... :D
Mun on meinaa kans pakko ostaa uudet jouset omaa autoo ku noil vanhoil aivan liian matala. Eli jos joku haluu ostaa puol vuot vanhat 250D madallus jouset niin myynnissä olis. Itselläni on 250D + automaatti ni sentakia liian matala, pitää seuraavaks ostaa 300D:n jouset.
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

No jos minulta kysytään niin tuo on aivan liian korkea!Siis ainakin ulkonäön kannalta.Mukavuus voi kyllä olla noissa jousissa hyvä.Sehän on tietenkin mitä sitten itse arvostaa.
Parhaimmillaan(pahimmillaan) autoni oli sen verran matala että 17" vanteen reunat menivät takanakin lokasuojan kaaren sisään...Oli aivan karmea ajaa.Nytkin vaikka paljon korkeampi ja takana bilsteinin sprintit vaivaa alustaa tietty pomppuisuus?!Eli takana voisi ulosjouston vaimennus olla tehokkaampikin,olisiko vika iskareissa(ei uskoisi) vai jousissa?Onko muilla samalaisia kokemuksia?Olisikohan sitten itsekkin suunnistettava jousikauppaan... :?
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

onhan se jenkin auto aika maasturi vielä :lol:

hitto , oon koko yön miettinyt kummat otan :roll: , enkä edelleenkään tiedän kummat :cry:

jos mauri noi omat eibachit sais allensa niin näkis jotain suuntaa mitä madaltaa -35 eibachit :?
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

epk kirjoitti:onhan se jenkin auto aika maasturi vielä :lol:

hitto , oon koko yön miettinyt kummat otan :roll: , enkä edelleenkään tiedän kummat :cry:

jos mauri noi omat eibachit sais allensa niin näkis jotain suuntaa mitä madaltaa -35 eibachit :?
Joo, kyllä ne tällä viikolla pitää saada alle, mutta varmaan jätän ne kakkosen kumit, vaikka jäänee niillä "maasturiksi" :lol:
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja CH »

epk: Ota huomioon että nyt sulla on noi leveemmät renkaat, että jos madallat autoa ihan hirveästi niin mahtuuko renkaat enään pyörimään kunnolla? Voi tehdä vähän tiukkaa kun on 5 autossa, subbari ja tankki täynnä.
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Vastaa Viestiin