No taas kerran voisin suositella kokeilemaan noita G&M:n jousia. W124:seen on tosiaan G&M:ltä tarjolla ainakin 3 eri vaihtoehtoa. Farkkuu luonnollisesti omat tuotteet mutta sedaniin löytyy 45mm madaltaa sarjaa. Bensamalleista en tiedä mutta diisselit oli luokiteltu näin 200D - 250D/TD - 300D/TD. Itsellä on juuri 200D:ssä noi 250D:hen tarkotetut jouset koska autossa on ilmastointi. Myyjän mukaan on suositeltavaa käyttää yhden suuremma moottoritilavuuden jousia jos autossa on ilmastointi ja/tai automaatti. En tiedä kunka suurta eroa noilla jousilla on keskenään mutta ilmeisesti noi 250D:n jouset on jonkin verran kantavammat ja jäykemmät mitä 200D:hen tarkoitetut olisi ollu. Mulla on vielä edessä ja takana muistaakseni 3:sen kumit eli varaa on niilläkin säätää ja suosittelenkin että jos valitset nämä G&M:n jouset laitat suosiolla eteen yhden matalammat, ei mulla toi pahasti laahaa mutta jos tankki täynnä, 2 äijää takapenkillä ja perässä subiboksi niin sais olla nokka korkeammalla tai vaihtoehtosesti perä matalammalla.
Alkuperäisesta korkeudesta laski 90/80mm mittamalla mutta alla oli jotkut kuoramajouset.
Tässä jouset lähestulkoon heti asennuksen jälkeen ja noilla malleilla se on nyt pysyny 60-70tkm. No jos tarkkana ollaan niin 2-3mm on laskenu jos tarkasti mittaa mutta mitään kuoleentumisen merkkiä jousissa ei ole havaittavissa. Matalampihan toi sais olla mutta en näkis tarvetta rälläköidä jousia jos vaihtaa matalimmat kumit jousien päihin.
Tämä Eibach on kyllä kans varma valinta mutta samalle tasolle ilman rälläköintiä on turha tavotella. Ainakin tuntuu monissa merkeissä Eibach toimivan aika mukavasti ja mukavuus säilyy silti vaikka ulkonäkö muuttuu radikaalisti. Näistä G&M:n jousista on kokemusta kaveri piirissä 5 eri merkkisestä autosta ja kaikissa on muutos tyydyttänyt omistajaa. Aika reilusti vaan tahtoo tiputtaa autoa kun kaverille vaihdettiin 35mm Eibachien tilalle 35mm G&M:t ja auto laski yli 20mm lisää vaikka ilmoitettu madallus oli kummassakin sama. Pitää myöntää että auto ei ollu enään niin kiva ajaa mukulakivi katuja mutta ei mikään huonokaan.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Tarkkaa hintaa en muista mutta tais olla jotain 170-190?. Muutaman kympin halvempi on 200D:hen tarkoitetut. ProStreet myy mutta heillä oli vaikeuksia toimittaa joten tilasin samaan hintaan Jyväskylästä Teräs-Renkaalta. Noitahan myy monikin liike joten kannattaa kysellä useammasta paikkaa.
Pinta kovuudesta en tiedä mutta kyllähän kesärenkailla leikkaukset tuntee ja terävät töyssyt ottaa aika terävästi. Epämukavaksi en silti haukkus eli mukavuutta löytyy. Itse ajan aika huonoja teitä ja päivittäiseen työmatkaan kesällä kuuluu yli 10km soratietä mutta vielä on hermot tallella ja hampaat suussa. Toki täytyy myöntää että eukon kauppakassi on huomatavasti mukavampi ajaa Eibachin jousilla mutta siitä sitten puuttuu se maanläheisyys ja tunne mikä noilla G&M:n jousilla tulee kun ottaa motarin ramppiin satasen vauhtia ja antaa kumin laulaa, jos laulaa..
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Jos en aivan väärin muistele niin Lesjöforssit maksoivat 180€.
Ja suosista saa laittaa kakkosen tai ykkösen kummit eteen että saa sen "Mersumaisen" pienen etukenon Omaan piakkoin tullaan vaihtamaan yköset eteen ja kakkoset taakke
_Antti kirjoitti:
Jos en aivan väärin muistele niin Lesjöforssit maksoivat 180€.
Ja suosista saa laittaa kakkosen tai ykkösen kummit eteen että saa sen "Mersumaisen" pienen etukenon Omaan piakkoin tullaan vaihtamaan yköset eteen ja kakkoset taakke
mitkäs jouset sulla nyt sitten oli ? ja madallus määrä?
epk kirjoitti:
mitkäs jouset sulla nyt sitten oli ? ja madallus määrä?
Juurikin nuo Lesjöforssit, madallus -45mm.
Mutta tippui todellisuudessa ~50-55mm. Prkl kun ei muistanut mitata vakio fietereillä lokasuojan ja keskiön väliä..
Ja auto on 200ree ilman ilmastointia taikka totaattia.
epk kirjoitti:
mitkäs jouset sulla nyt sitten oli ? ja madallus määrä?
Juurikin nuo Lesjöforssit, madallus -45mm.
Mutta tippui todellisuudessa ~50-55mm. Prkl kun ei muistanut mitata vakio fietereillä lokasuojan ja keskiön väliä..
Ja auto on 200ree ilman ilmastointia taikka totaattia.
ok, taidan kyllä itse sittenkin noihin eibachheihin kallistua...
eibachin sarjahan on -35 edestä ja takaa jotain -35-45 mm. Onkos jollain nämä w124 alla , niin tietäis paljon edestä todellisuudessa tiputtaa.
Mauri H. kirjoitti:No eikös tuo jenkkipojan auto ole jo tarpeeksi matala?
ääh , on kai ....
The Bilsteins seem to be the more popular choice and the consensus is that Bilstein makes shocks for the AMG version of the Benz. I have also read that Eibach supplies the springs for the AMGs, although I also read that both H&R and Eibach have been used by AMG. Eibach Pro Kit Springs with Bilstein Sports or H&R springs (I’m not sure which version) with Bilstein Sports, are the most common combinations. The Eibachs are generally touted as being more comfortable and the H&Rs are generally touted as being stiffer with a slightly bigger drop.
tää taitaa kertoa kaiken, eli jos tosiaan haluan autoni tonttiläheisemmäksi niin otan h&r , jos mukavuutta niin eibachit...
Mä ottaisin noi eibachit, toi jenkkipojan auto on just sopivan matala. Kyl sil meinaa on pakko viel ajaaki...
Mun on meinaa kans pakko ostaa uudet jouset omaa autoo ku noil vanhoil aivan liian matala. Eli jos joku haluu ostaa puol vuot vanhat 250D madallus jouset niin myynnissä olis. Itselläni on 250D + automaatti ni sentakia liian matala, pitää seuraavaks ostaa 300D:n jouset.
No jos minulta kysytään niin tuo on aivan liian korkea!Siis ainakin ulkonäön kannalta.Mukavuus voi kyllä olla noissa jousissa hyvä.Sehän on tietenkin mitä sitten itse arvostaa.
Parhaimmillaan(pahimmillaan) autoni oli sen verran matala että 17" vanteen reunat menivät takanakin lokasuojan kaaren sisään...Oli aivan karmea ajaa.Nytkin vaikka paljon korkeampi ja takana bilsteinin sprintit vaivaa alustaa tietty pomppuisuus?!Eli takana voisi ulosjouston vaimennus olla tehokkaampikin,olisiko vika iskareissa(ei uskoisi) vai jousissa?Onko muilla samalaisia kokemuksia?Olisikohan sitten itsekkin suunnistettava jousikauppaan...
epk: Ota huomioon että nyt sulla on noi leveemmät renkaat, että jos madallat autoa ihan hirveästi niin mahtuuko renkaat enään pyörimään kunnolla? Voi tehdä vähän tiukkaa kun on 5 autossa, subbari ja tankki täynnä.