onhan tuohon jo ehditty vaihtaan kaikki muu tekniikka paitsi akselit.
koneena toimii (toistaseksi) 5-pyttynen turbodiisseli ryyditettynä ppd:n tekemällä viripumpulla, haaveissa 603 ja ainakin 300hv
laatikkona 5-vaihteinen pakulaatikko lyhyellä ykkösellä, ryömii kivasti maastossa.
kaikki maalataan, ja kori luonnollisesti putsataan metallille asti ennen uutta pintaa pintaan tulee paljon maalia ja paljon lakkaa, vähäsen roiskitaan helmiäistäkin...
uusia kuvia tulossa kun saadaan jotain näyttävää aikaseksi
Tuohan näyttää hiton hyvältä. Sulla on meininki panna ihan kilpiin ? Meinaan vaan kun teet perusteellisen kori rempan niin passaako (raaskiiko) sitä konepeltiä myöten enää mudassa ryvettää ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
on kilvissä tälläkin hetkellä ja toivottavasti muutoksen jälkeenkin...
alkuperäinen tarkoitus oli tehdä maastoon mutta homma lähti hanskasta jo kauan sitten tuskin tätä peliä uskaltaa enään ainakaan pahimpiin ryteikköihin viedä
Kivaa ku jollai muuullaki on ruosteinen Gee Helmat tulee nätisti orkkis-hengessä, ku pellistä tekee. Miulla on sama homma eessä, ja oon miettiny putkea, mutta tollee ku tekee niinku sie, ni saa ne alkuperäset kumilistat vielä nätisti paikoillee Sitä pitää vähä ihmetellä, et mitä virkaa on ollu tehä tuo viimenen kanttaus?
Mitenkäs tuo ohjaamon pituus käytännössä; jääkö penkkien taakse minkä verran tilaa kerätä rojua, vai onko tarkoitus että kabiini kestää siistinä?
Sama sen ruosteen suhteen täälläkin. Ei onneksi pahoja (toivottavasti) näyttäs olevan mutta ensi kesänä on työn alle otettava.
Vähän OT:tä, onnistuuko nyky säännöillä umpi pakettiauton muuttaminen avolavaksi ? Asia on kiehtonut mieltä pitemmän aikaa, ei G:n suhteen vaan 123:n muuttaminen pick upiksi. Tuo 123 rojekti on vuosien varrella ponnahtanut silloin tällöin mieleen mutta ei koskaan silloin kun on katsastus konttorilla ollut käyntiä. Akelle olen soitellut mutta just silloin ei juuri se inssi ole paikalle ja käskevät kysyä katsurilta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
HMK kirjoitti:Sama sen ruosteen suhteen täälläkin. Ei onneksi pahoja (toivottavasti) näyttäs olevan mutta ensi kesänä on työn alle otettava.
Vähän OT:tä, onnistuuko nyky säännöillä umpi pakettiauton muuttaminen avolavaksi ? Asia on kiehtonut mieltä pitemmän aikaa, ei G:n suhteen vaan 123:n muuttaminen pick upiksi. Tuo 123 rojekti on vuosien varrella ponnahtanut silloin tällöin mieleen mutta ei koskaan silloin kun on katsastus konttorilla ollut käyntiä. Akelle olen soitellut mutta just silloin ei juuri se inssi ole paikalle ja käskevät kysyä katsurilta.
vaatii ainakin aken poikkeusluvan... joskus selvittelin tätä geen pickup:oimista niin vastauksena tuli että jos on alkuperäisesti lavamallisena saanu niin voi tehä jälkikäteenkin...
Hallin lattialla oottaa vapari 603 joka ois g:hen menossa mutta laatikkoa ei ole. manuaali ois tarkoitus laittaa. Nyt onkin ongelma että mistä vehkeesta laatikko jossa ois tarpeeksi hitaita pykäliä. Tai käykö tuo vanhemman mallin pakun laatikko tuon 603 perään? Ja minkä mallin pakusta se loota on kotosi. renkaat mersussa 35" korkeat.
Nyt joutais hommailemaan osia ku meni olkapää laskettelu hommissa
boro kirjoitti:Hallin lattialla oottaa vapari 603 joka ois g:hen menossa mutta laatikkoa ei ole. manuaali ois tarkoitus laittaa. Nyt onkin ongelma että mistä vehkeesta laatikko jossa ois tarpeeksi hitaita pykäliä. Tai käykö tuo vanhemman mallin pakun laatikko tuon 603 perään? Ja minkä mallin pakusta se loota on kotosi. renkaat mersussa 35" korkeat.
Nyt joutais hommailemaan osia ku meni olkapää laskettelu hommissa
vanhan 5 pyttysen loota ei sovi suoraan. Mutta laita henkilöauton automaatti, niissä pitäs välitykset olla suht tiuhat vielä 35"
tuolla on jotain tietoa g mersuissa käytetyistä laatikoista http://4x4abc.com/G-Class/transmissions/getriebe.html
Se automaatti oli itselläkin ensimmäisenä mielessä. Jäis kytkinongelmat pois. Minulla tahtoo olla vaan semmonen pahuus että sitä pelkää etukäteen jos se automaatti hörppää vedet sisään niin peli on sitten seis. manuaali vielä toimisi siinä vaiheessa. Safari hommiin nyt ois mersu tulossa niin semmoisia upotuksia olisi edessä.
"Voi mahoton, voi mahoton!" Näin Innasmaisesti sanottuna. On se hyvä et ees joittenki Gee-projektit edistyy. Tuleeko toho konepellin pulkan alle poisto-flekti?