g-projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

g-projekti

Viesti Kirjoittaja HV83 »

laitanpa tännekkin pari projektikuvaa

lähtökohtana oli tuollainen koppimersu
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... ureid=9992

sit piti vähän rälläköidä
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... ureid=9993

lokarit tuli vähän vahvemmasta tavarasta
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=12321

ja helmatkin tuli 4mm tavarasta :wink:
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=13710

vähän löyty korjattavaa tuoltakin
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=13711

http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=13709
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=13708
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=13707
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=13706

onhan tuohon jo ehditty vaihtaan kaikki muu tekniikka paitsi akselit.
koneena toimii (toistaseksi) 5-pyttynen turbodiisseli ryyditettynä ppd:n tekemällä viripumpulla, haaveissa 603 ja ainakin 300hv
laatikkona 5-vaihteinen pakulaatikko lyhyellä ykkösellä, ryömii kivasti maastossa.

kaikki maalataan, ja kori luonnollisesti putsataan metallille asti ennen uutta pintaa :D pintaan tulee paljon maalia ja paljon lakkaa, vähäsen roiskitaan helmiäistäkin...

uusia kuvia tulossa kun saadaan jotain näyttävää aikaseksi
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Ompa ollut komia koppi, onko tuo ollut joku veronkiertomalli vai miksi oli katto korotettu ?
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

heti uutena korotettu ja ollu sähkölaitoksella, ilmeisesti veronkiertoa ajateltu...
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tuohan näyttää hiton hyvältä. Sulla on meininki panna ihan kilpiin ? Meinaan vaan kun teet perusteellisen kori rempan niin passaako (raaskiiko) sitä konepeltiä myöten enää mudassa ryvettää ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

on kilvissä tälläkin hetkellä ja toivottavasti muutoksen jälkeenkin... :?
alkuperäinen tarkoitus oli tehdä maastoon mutta homma lähti hanskasta jo kauan sitten :D tuskin tätä peliä uskaltaa enään ainakaan pahimpiin ryteikköihin viedä
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kivaa ku jollai muuullaki on ruosteinen Gee :lol: Helmat tulee nätisti orkkis-hengessä, ku pellistä tekee. Miulla on sama homma eessä, ja oon miettiny putkea, mutta tollee ku tekee niinku sie, ni saa ne alkuperäset kumilistat vielä nätisti paikoillee 8) Sitä pitää vähä ihmetellä, et mitä virkaa on ollu tehä tuo viimenen kanttaus?

Mitenkäs tuo ohjaamon pituus käytännössä; jääkö penkkien taakse minkä verran tilaa kerätä rojua, vai onko tarkoitus että kabiini kestää siistinä?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Sama sen ruosteen suhteen täälläkin. Ei onneksi pahoja (toivottavasti) näyttäs olevan mutta ensi kesänä on työn alle otettava.

Vähän OT:tä, onnistuuko nyky säännöillä umpi pakettiauton muuttaminen avolavaksi ? Asia on kiehtonut mieltä pitemmän aikaa, ei G:n suhteen vaan 123:n muuttaminen pick upiksi. Tuo 123 rojekti on vuosien varrella ponnahtanut silloin tällöin mieleen mutta ei koskaan silloin kun on katsastus konttorilla ollut käyntiä. Akelle olen soitellut mutta just silloin ei juuri se inssi ole paikalle ja käskevät kysyä katsurilta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

HMK kirjoitti:Sama sen ruosteen suhteen täälläkin. Ei onneksi pahoja (toivottavasti) näyttäs olevan mutta ensi kesänä on työn alle otettava.

Vähän OT:tä, onnistuuko nyky säännöillä umpi pakettiauton muuttaminen avolavaksi ? Asia on kiehtonut mieltä pitemmän aikaa, ei G:n suhteen vaan 123:n muuttaminen pick upiksi. Tuo 123 rojekti on vuosien varrella ponnahtanut silloin tällöin mieleen mutta ei koskaan silloin kun on katsastus konttorilla ollut käyntiä. Akelle olen soitellut mutta just silloin ei juuri se inssi ole paikalle ja käskevät kysyä katsurilta.
vaatii ainakin aken poikkeusluvan... joskus selvittelin tätä geen pickup:oimista niin vastauksena tuli että jos on alkuperäisesti lavamallisena saanu niin voi tehä jälkikäteenkin...
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

toikin olis nyt korjattu
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=14963

nyt on kitattu ja hiottu viimeset kaksviikkoo... huomenna epoxia ja hiontamaalia päälle
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=14964
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Hyvältä näyttää ja taitaa joskus valmistuakin :) Tuohon helman kanttausta koskevaan kysymykseen toivon vastausta...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ja tulikos toi tuulilasin kehyksen alalaita iha vaa pellistä kantaten?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

ei välttämättä mitään virkaa... :?
oli ainaskin helppo hitsata uudet pellit sinne takapuolellekkin :D eipä toi maavaraa nyt hirveästi vie
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

jackie kirjoitti:Ja tulikos toi tuulilasin kehyksen alalaita iha vaa pellistä kantaten?
joo, millisestä pellistä kantattuna koko alareuna

HUOM: se alareuna ei ole ihan suora, joten jos joudutte tekeen niin mitatkaa tarkkaan :)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

HV83 kirjoitti:ei välttämättä mitään virkaa... :?
oli ainaskin helppo hitsata uudet pellit sinne takapuolellekkin :D eipä toi maavaraa nyt hirveästi vie
Okipoki. Laittasitko vielä kuvaa sieltä alahaaltakin nähden. Helpottaa kummasti omaa hommaa ku pääsee näkee mite joku muu on pellit taivuttanu.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

juu, laittelen kuvaa kun jaksan kömpiä alle
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

epoxit vedetty
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=15336

hiontaväri vedetty
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=15337

tänään laitoin pintavärin, 6 kerrosta akryyliä, 3 kerrosta helmiäislakkaa ja 2 kerrosta kirkaslakkaa...
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Kyllä vain olet paljon hommaa saanu aikaseksi. Täytyy ihailla.
boro
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 19.01.2009 15:11

Viesti Kirjoittaja boro »

Hallin lattialla oottaa vapari 603 joka ois g:hen menossa mutta laatikkoa ei ole. manuaali ois tarkoitus laittaa. Nyt onkin ongelma että mistä vehkeesta laatikko jossa ois tarpeeksi hitaita pykäliä. Tai käykö tuo vanhemman mallin pakun laatikko tuon 603 perään? Ja minkä mallin pakusta se loota on kotosi. renkaat mersussa 35" korkeat.


Nyt joutais hommailemaan osia ku meni olkapää laskettelu hommissa

:D
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

boro kirjoitti:Hallin lattialla oottaa vapari 603 joka ois g:hen menossa mutta laatikkoa ei ole. manuaali ois tarkoitus laittaa. Nyt onkin ongelma että mistä vehkeesta laatikko jossa ois tarpeeksi hitaita pykäliä. Tai käykö tuo vanhemman mallin pakun laatikko tuon 603 perään? Ja minkä mallin pakusta se loota on kotosi. renkaat mersussa 35" korkeat.


Nyt joutais hommailemaan osia ku meni olkapää laskettelu hommissa

:D
vanhan 5 pyttysen loota ei sovi suoraan. Mutta laita henkilöauton automaatti, niissä pitäs välitykset olla suht tiuhat vielä 35"
tuolla on jotain tietoa g mersuissa käytetyistä laatikoista
http://4x4abc.com/G-Class/transmissions/getriebe.html
boro
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 19.01.2009 15:11

Viesti Kirjoittaja boro »

Se automaatti oli itselläkin ensimmäisenä mielessä. Jäis kytkinongelmat pois. Minulla tahtoo olla vaan semmonen pahuus että sitä pelkää etukäteen jos se automaatti hörppää vedet sisään niin peli on sitten seis. manuaali vielä toimisi siinä vaiheessa. Safari hommiin nyt ois mersu tulossa niin semmoisia upotuksia olisi edessä. :)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

"Voi mahoton, voi mahoton!" Näin Innasmaisesti sanottuna. On se hyvä et ees joittenki Gee-projektit edistyy. Tuleeko toho konepellin pulkan alle poisto-flekti?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

alkuperäis ideana oli laittaa siihen cooleri, mut saas nähdä nyt, taidan viritellä siihen ilmansuodatinsysteemin aluksi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Nam! Eipä taida kuusenoksa heti lyödä tuosta tankista kupeesta läpi. :)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Hyvältä näyttää 8)
Ja eipäs voi todeta et "cooleri keulalla" :lol:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin