190E 2.6 Ei käynnisty! Kiire!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

190E 2.6 Ei käynnisty! Kiire!

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

Joo tuossa olin aamulla lähdössä niin eipä mersu sit käynnistyny mitenkään, ei edes yrittäny. Luulin että bensapumppu ei toimi mut kyllähän tuo ääntä päästi. Mikä helvata siinä nyt on? Bensaa kyllä pitäis olla tankissa.. Kiire ois saada käyntiin..! Apuva kaivataan.
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Ei tohon voi muuta ehdottaa kuin aloittaa etsiminen perusasioista

Tuleeko kipinää, saako bensaa. Myös kosteus ja akun matala jännite tekee tepposia.

Onko ennen käynnistunyt aina, vai onko jo aikaisemin ollut käynnistyshäiriötä.
W210 290TD T
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

TIMO T T kirjoitti:Ei tohon voi muuta ehdottaa kuin aloittaa etsiminen perusasioista

Tuleeko kipinää, saako bensaa. Myös kosteus ja akun matala jännite tekee tepposia.

Onko ennen käynnistunyt aina, vai onko jo aikaisemin ollut käynnistyshäiriötä.
Ennen on aina käynnistyny. Eilen toimi normaalisti ja nyt ei käynnisty millään.. bensaa haisee auton ulkopuolella selvästi.. pitää kokeilla mut luulen et tulee kipinää ja saa bensaa.. kosteutta on ainakin. :?
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

No pysytään vielä perusasioissa. Tulpat irti koneesta ja niiden kuivatus. Tulpat takaisin. Sen jälkeen starttaus koskematta kaasuun. Nyt pitäisi hörähtää käyntiin.

Jos ei käynnisty niin taitaa pahin kiire mennä ohi...
W210 290TD T
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

TIMO T T kirjoitti:No pysytään vielä perusasioissa. Tulpat irti koneesta ja niiden kuivatus. Tulpat takaisin. Sen jälkeen starttaus koskematta kaasuun. Nyt pitäisi hörähtää käyntiin.

Jos ei käynnisty niin taitaa pahin kiire mennä ohi...
Jep.. lähden samantien kuivaamaan.. bensapumpun luota lemuaa bensa selvästi.. :shock:
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

Ei auttanu tulppien puhdistus.. mitä seuraavaks???? :shock:
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Itse asissa vieläkään ei tiedetä että pääseekö polttoaine imusarjaan asti.

Jos kone on saanut polttoainetta pitäisi tulppien olla nyt märät. Se että polttoainepumpun luota vuotaa niin se viittaa lähinnä putki- tai liitinvuotoon. Voi olla että polttoainejärjestelmään vuodon pääsee ilmaa. silloin ei kyllä käynnisty.

Sytytyksen voi testa maadottamalla tulpan kärjen moottorin runkoon startatessa. (Tulppa tietenkin tulppahatun sisällä) Jos konetilassa on paljon bensahöyryjä niin olisin kuitenkin varovainen kipinöinnin suhteen.

Toi kipinän testaus lyö kyllä vähän sormille ja saattaa säikäyttää. 8)
W210 290TD T
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

TIMO T T kirjoitti:Itse asissa vieläkään ei tiedetä että pääseekö polttoaine imusarjaan asti.

Jos kone on saanut polttoainetta pitäisi tulppien olla nyt märät. Se että polttoainepumpun luota vuotaa niin se viittaa lähinnä putki- tai liitinvuotoon. Voi olla että polttoainejärjestelmään vuodon pääsee ilmaa. silloin ei kyllä käynnisty.

Sytytyksen voi testa maadottamalla tulpan kärjen moottorin runkoon startatessa. (Tulppa tietenkin tulppahatun sisällä) Jos konetilassa on paljon bensahöyryjä niin olisin kuitenkin varovainen kipinöinnin suhteen.

Toi kipinän testaus lyö kyllä vähän sormille ja saattaa säikäyttää. 8)
Tulpat oli vähä märät ja hais bensalle. Jos se vuotaa ja sen takia ei käynnisty niin sit jää auto tohon. Auton alle en pääse kun ei oo edes tunkkia.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Miltä se virranjakajan kansi ja pyörijä näyttää? Onko halkeamia että oisko voinu päästä kosteus sisään? Onko se hiili ehjä? Eihän pyörijä oo lähteny pois paikoiltaan?Onko puolan ja jakajan välinen johto kunnolla kiinni? Siinä muutama ihmettelyn aihe..
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

Kinnunen kirjoitti:Miltä se virranjakajan kansi ja pyörijä näyttää? Onko halkeamia että oisko voinu päästä kosteus sisään? Onko se hiili ehjä? Eihän pyörijä oo lähteny pois paikoiltaan?Onko puolan ja jakajan välinen johto kunnolla kiinni? Siinä muutama ihmettelyn aihe..
Vastottain virranjakajan tutkin ja ok näytti olevan. Piuhatkin on kii. Äsken yritti tosi huonosti lähteä käyntiin mut akku on jo lopussa.
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

Äsken kävin bensaa ostamassa mut eipä sekään vaikuttanu(kokeilin kaataa myös suoraan kaasariin vai mikä se sit onkin mut ei vaikuttanu). Pitäis ostaa akkulaturi eikä huoltoasemalla ollu. voi p..... :evil:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Starttaileppa kaasupohjassa.
Jos et ole jo niin tehnyt.
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

Mika.T kirjoitti:Starttaileppa kaasupohjassa.
Jos et ole jo niin tehnyt.
Kokeillaan sit kun saa virtaa.
Vois sanoa et on ensimmäinen ja viimeinen mersu :!:
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

||Nixu|| kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Starttaileppa kaasupohjassa.
Jos et ole jo niin tehnyt.
Kokeillaan sit kun saa virtaa.
Vois sanoa et on ensimmäinen ja viimeinen mersu :!:
No no 8). Kyllä nuo viat on tyypillisiä vähän vanhemalle autolle varsinkin näin syksisin. Katsoppa vaan mitä tahansa eri merkisten autojen foorumeita niin kaikissa merkeissä tuntuu syksysin olevan samoja ongelmia.

Voihan toi tietty olla vakavampaakin, mutta kylmyys ja kosteus nää ongelmat yleensä aiheuttaa. Likaiset ja kosteat johdot. Kosteus viranjakajassa tai muussa moottorinohjausjärjestelmässä saa ko. ogelmat esiin.

Bensaa tuntuu auto saavan ja jonkinlaisen kipinänkin, koska jo lupas. Uutta virtaa akkuun tai naapurilta apuvirtaa. max kymmenen sekuntin starttauksia kerallaan.

Jos joudut käymään varaosalikkessä laturia metsästämässä, niin ostaisin samalla uudet tulpat. Ei uusista tulpista ole haitaakaan.

Itselläni ei ole ko. mallista autoa. Joku viisaampi voi tietty antaa vinkin jos omassa autossaan on ollut jotain "tyyppiongelmaa"
W210 290TD T
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

TIMO T T kirjoitti:
||Nixu|| kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Starttaileppa kaasupohjassa.
Jos et ole jo niin tehnyt.
Kokeillaan sit kun saa virtaa.
Vois sanoa et on ensimmäinen ja viimeinen mersu :!:
No no 8). Kyllä nuo viat on tyypillisiä vähän vanhemalle autolle varsinkin näin syksisin. Katsoppa vaan mitä tahansa eri merkisten autojen foorumeita niin kaikissa merkeissä tuntuu syksysin olevan samoja ongelmia.

Voihan toi tietty olla vakavampaakin, mutta kylmyys ja kosteus nää ongelmat yleensä aiheuttaa. Likaiset ja kosteat johdot. Kosteus viranjakajassa tai muussa moottorinohjausjärjestelmässä saa ko. ogelmat esiin.

Bensaa tuntuu auto saavan ja jonkinlaisen kipinänkin, koska jo lupas. Uutta virtaa akkuun tai naapurilta apuvirtaa. max kymmenen sekuntin starttauksia kerallaan.

Jos joudut käymään varaosalikkessä laturia metsästämässä, niin ostaisin samalla uudet tulpat. Ei uusista tulpista ole haitaakaan.

Itselläni ei ole ko. mallista autoa. Joku viisaampi voi tietty antaa vinkin jos omassa autossaan on ollut jotain "tyyppiongelmaa"
Tässäpä autossa näitä vikoja on ilmenny enemmänki. Joo no tuo kosteus näyttää olevan ongelma. Pari kertaa o meinannu tielle jättää ja muutenkin sammunu.. Tulpat ostin vastottain uudet ja oikeat.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:lol:

Bensamersu.

Tyypilliset KE-Jetin kujeet.
Auto on ihan hyvä mutta moottori käy väärällä polttoaineella.
Mersu kun ei minusta ole osannut tehdä kunnon bensakonetta koskaan.
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

Kipinä hukassa! Mikä neuvoks? Irto kipinöitä en osta.
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

puola.
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mj1378 kirjoitti:puola.
Tai sytkäpoksi
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Itsellä oli taannoin vähän samanlainen vika.
Illalla ajoin auton parkkiin ja aamulla se ei sitten lähtenytkään käyntiin.
Bensaa tuli kuten kipinääkin.
Ei kuitenkaan käynnistynyt.
Kipinä ei ollut paras mahdollinen, sellainen vaalea loimotus.
Vaihdoin ensin pyörijän, mutta ei siitä ollut apua.
Tuijotin sen jälkeen keskittyneesti jakajankannen sisään, eikä sielläkään näkynyt mitään outoa tai kummallista. Päätin kuitenkin vaihtaa sen, kun ei oikein muutakaan syytä käynnistymättömyyteen ollut.
Sen jälkeen toimi taas moitteetta.
Kaikki edellämainitut tarvikkeet löytyivät takakontista, tapana kun on säästää toimivat vehkeet vastaavia hetkiä varten. :D
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

tulpan johdot kannattaa kans tarkistaa..
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyl se melko varmaan o jakajan kansi ja pyörijä. Ne vaan näyttää hyvältä, tai mulla ainki ulkonäöllisesti oli kuin uudet.

Ne hajosi kesken ajon ja ei enää lähteny vaikka mitä teki ja vaihtelin vaikka mitä muuta ja ei vaa startannu vaikka kipinääki muka tuli. Vaihoin viimiseks sitte jakajan kannen ja pyörijän :arrow: alko skulaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

No sen sain selville et puolalta tulee kipinä mut virranjakajalta tulpille ei sit enää tulekkaan. Pitää käydä motonetistä varmaan se virranjakajan kansi ja pyörijä n.76e :shock: Minkäkokoinen pitää olla se kuusiokolo avain tai hylsy millä sen kannen saa auki? Pitäs sekin työkalu ostaa.
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

joo'o... keskeltä oli hiili lähteny ja murusia ja muuta roinaa..

Kuva

Kuva

Onhan se uus vähän eri kuntoinen. Ostin myös pyörijän muttei siihen löytyny työkalua vaihtaa.

Kuva
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

||Nixu|| kirjoitti:Kokeillaan sit kun saa virtaa.
Vois sanoa et on ensimmäinen ja viimeinen mersu :!:
HUOM! Nyt ei ollu kyllä autossa vika vaan huollon puutteessa :roll:

Saatat huomata että muutama pikku oire katoaa kuha saatu uden kannen JA pyörijän. Ei kannata laittaa uutta kantta vanhan pyörijän kanssa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

Sergey kirjoitti:
||Nixu|| kirjoitti:Kokeillaan sit kun saa virtaa.
Vois sanoa et on ensimmäinen ja viimeinen mersu :!:
HUOM! Nyt ei ollu kyllä autossa vika vaan huollon puutteessa :roll:

Saatat huomata että muutama pikku oire katoaa kuha saatu uden kannen JA pyörijän. Ei kannata laittaa uutta kantta vanhan pyörijän kanssa.
No vielä siinä perässä joku paukka.. En tiiä oliko tuos virranjakas sit vaikutusta ku tuo tyhjäkäynti oli huono, sammu välil ja pienellä kierroksella joskus röpötti.. saa nähä sit ku o kasas..

En laitakkaan uutta kantta vanhalla pyörijällä.. kummatki ostin ja laitan ens vkl paikalleen ku saan entisen pyörijän irti....
||Nixu||
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 07.10.2008 20:29
Paikkakunta: Louhioja

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

Vaihdoin virranjakajan ja pyörijän = toimii.. :)
Vastaa Viestiin