190E 2.6 Ei käynnisty! Kiire!
190E 2.6 Ei käynnisty! Kiire!
Joo tuossa olin aamulla lähdössä niin eipä mersu sit käynnistyny mitenkään, ei edes yrittäny. Luulin että bensapumppu ei toimi mut kyllähän tuo ääntä päästi. Mikä helvata siinä nyt on? Bensaa kyllä pitäis olla tankissa.. Kiire ois saada käyntiin..! Apuva kaivataan.
Ennen on aina käynnistyny. Eilen toimi normaalisti ja nyt ei käynnisty millään.. bensaa haisee auton ulkopuolella selvästi.. pitää kokeilla mut luulen et tulee kipinää ja saa bensaa.. kosteutta on ainakin.TIMO T T kirjoitti:Ei tohon voi muuta ehdottaa kuin aloittaa etsiminen perusasioista
Tuleeko kipinää, saako bensaa. Myös kosteus ja akun matala jännite tekee tepposia.
Onko ennen käynnistunyt aina, vai onko jo aikaisemin ollut käynnistyshäiriötä.

Jep.. lähden samantien kuivaamaan.. bensapumpun luota lemuaa bensa selvästi..TIMO T T kirjoitti:No pysytään vielä perusasioissa. Tulpat irti koneesta ja niiden kuivatus. Tulpat takaisin. Sen jälkeen starttaus koskematta kaasuun. Nyt pitäisi hörähtää käyntiin.
Jos ei käynnisty niin taitaa pahin kiire mennä ohi...

Itse asissa vieläkään ei tiedetä että pääseekö polttoaine imusarjaan asti.
Jos kone on saanut polttoainetta pitäisi tulppien olla nyt märät. Se että polttoainepumpun luota vuotaa niin se viittaa lähinnä putki- tai liitinvuotoon. Voi olla että polttoainejärjestelmään vuodon pääsee ilmaa. silloin ei kyllä käynnisty.
Sytytyksen voi testa maadottamalla tulpan kärjen moottorin runkoon startatessa. (Tulppa tietenkin tulppahatun sisällä) Jos konetilassa on paljon bensahöyryjä niin olisin kuitenkin varovainen kipinöinnin suhteen.
Toi kipinän testaus lyö kyllä vähän sormille ja saattaa säikäyttää.
Jos kone on saanut polttoainetta pitäisi tulppien olla nyt märät. Se että polttoainepumpun luota vuotaa niin se viittaa lähinnä putki- tai liitinvuotoon. Voi olla että polttoainejärjestelmään vuodon pääsee ilmaa. silloin ei kyllä käynnisty.
Sytytyksen voi testa maadottamalla tulpan kärjen moottorin runkoon startatessa. (Tulppa tietenkin tulppahatun sisällä) Jos konetilassa on paljon bensahöyryjä niin olisin kuitenkin varovainen kipinöinnin suhteen.
Toi kipinän testaus lyö kyllä vähän sormille ja saattaa säikäyttää.

W210 290TD T
Tulpat oli vähä märät ja hais bensalle. Jos se vuotaa ja sen takia ei käynnisty niin sit jää auto tohon. Auton alle en pääse kun ei oo edes tunkkia.TIMO T T kirjoitti:Itse asissa vieläkään ei tiedetä että pääseekö polttoaine imusarjaan asti.
Jos kone on saanut polttoainetta pitäisi tulppien olla nyt märät. Se että polttoainepumpun luota vuotaa niin se viittaa lähinnä putki- tai liitinvuotoon. Voi olla että polttoainejärjestelmään vuodon pääsee ilmaa. silloin ei kyllä käynnisty.
Sytytyksen voi testa maadottamalla tulpan kärjen moottorin runkoon startatessa. (Tulppa tietenkin tulppahatun sisällä) Jos konetilassa on paljon bensahöyryjä niin olisin kuitenkin varovainen kipinöinnin suhteen.
Toi kipinän testaus lyö kyllä vähän sormille ja saattaa säikäyttää.
Miltä se virranjakajan kansi ja pyörijä näyttää? Onko halkeamia että oisko voinu päästä kosteus sisään? Onko se hiili ehjä? Eihän pyörijä oo lähteny pois paikoiltaan?Onko puolan ja jakajan välinen johto kunnolla kiinni? Siinä muutama ihmettelyn aihe..
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Vastottain virranjakajan tutkin ja ok näytti olevan. Piuhatkin on kii. Äsken yritti tosi huonosti lähteä käyntiin mut akku on jo lopussa.Kinnunen kirjoitti:Miltä se virranjakajan kansi ja pyörijä näyttää? Onko halkeamia että oisko voinu päästä kosteus sisään? Onko se hiili ehjä? Eihän pyörijä oo lähteny pois paikoiltaan?Onko puolan ja jakajan välinen johto kunnolla kiinni? Siinä muutama ihmettelyn aihe..
No no||Nixu|| kirjoitti:Kokeillaan sit kun saa virtaa.Mika.T kirjoitti:Starttaileppa kaasupohjassa.
Jos et ole jo niin tehnyt.
Vois sanoa et on ensimmäinen ja viimeinen mersu

Voihan toi tietty olla vakavampaakin, mutta kylmyys ja kosteus nää ongelmat yleensä aiheuttaa. Likaiset ja kosteat johdot. Kosteus viranjakajassa tai muussa moottorinohjausjärjestelmässä saa ko. ogelmat esiin.
Bensaa tuntuu auto saavan ja jonkinlaisen kipinänkin, koska jo lupas. Uutta virtaa akkuun tai naapurilta apuvirtaa. max kymmenen sekuntin starttauksia kerallaan.
Jos joudut käymään varaosalikkessä laturia metsästämässä, niin ostaisin samalla uudet tulpat. Ei uusista tulpista ole haitaakaan.
Itselläni ei ole ko. mallista autoa. Joku viisaampi voi tietty antaa vinkin jos omassa autossaan on ollut jotain "tyyppiongelmaa"
W210 290TD T
Tässäpä autossa näitä vikoja on ilmenny enemmänki. Joo no tuo kosteus näyttää olevan ongelma. Pari kertaa o meinannu tielle jättää ja muutenkin sammunu.. Tulpat ostin vastottain uudet ja oikeat.TIMO T T kirjoitti:No no||Nixu|| kirjoitti:Kokeillaan sit kun saa virtaa.Mika.T kirjoitti:Starttaileppa kaasupohjassa.
Jos et ole jo niin tehnyt.
Vois sanoa et on ensimmäinen ja viimeinen mersu. Kyllä nuo viat on tyypillisiä vähän vanhemalle autolle varsinkin näin syksisin. Katsoppa vaan mitä tahansa eri merkisten autojen foorumeita niin kaikissa merkeissä tuntuu syksysin olevan samoja ongelmia.
Voihan toi tietty olla vakavampaakin, mutta kylmyys ja kosteus nää ongelmat yleensä aiheuttaa. Likaiset ja kosteat johdot. Kosteus viranjakajassa tai muussa moottorinohjausjärjestelmässä saa ko. ogelmat esiin.
Bensaa tuntuu auto saavan ja jonkinlaisen kipinänkin, koska jo lupas. Uutta virtaa akkuun tai naapurilta apuvirtaa. max kymmenen sekuntin starttauksia kerallaan.
Jos joudut käymään varaosalikkessä laturia metsästämässä, niin ostaisin samalla uudet tulpat. Ei uusista tulpista ole haitaakaan.
Itselläni ei ole ko. mallista autoa. Joku viisaampi voi tietty antaa vinkin jos omassa autossaan on ollut jotain "tyyppiongelmaa"
Itsellä oli taannoin vähän samanlainen vika.
Illalla ajoin auton parkkiin ja aamulla se ei sitten lähtenytkään käyntiin.
Bensaa tuli kuten kipinääkin.
Ei kuitenkaan käynnistynyt.
Kipinä ei ollut paras mahdollinen, sellainen vaalea loimotus.
Vaihdoin ensin pyörijän, mutta ei siitä ollut apua.
Tuijotin sen jälkeen keskittyneesti jakajankannen sisään, eikä sielläkään näkynyt mitään outoa tai kummallista. Päätin kuitenkin vaihtaa sen, kun ei oikein muutakaan syytä käynnistymättömyyteen ollut.
Sen jälkeen toimi taas moitteetta.
Kaikki edellämainitut tarvikkeet löytyivät takakontista, tapana kun on säästää toimivat vehkeet vastaavia hetkiä varten.
Illalla ajoin auton parkkiin ja aamulla se ei sitten lähtenytkään käyntiin.
Bensaa tuli kuten kipinääkin.
Ei kuitenkaan käynnistynyt.
Kipinä ei ollut paras mahdollinen, sellainen vaalea loimotus.
Vaihdoin ensin pyörijän, mutta ei siitä ollut apua.
Tuijotin sen jälkeen keskittyneesti jakajankannen sisään, eikä sielläkään näkynyt mitään outoa tai kummallista. Päätin kuitenkin vaihtaa sen, kun ei oikein muutakaan syytä käynnistymättömyyteen ollut.
Sen jälkeen toimi taas moitteetta.
Kaikki edellämainitut tarvikkeet löytyivät takakontista, tapana kun on säästää toimivat vehkeet vastaavia hetkiä varten.

kyl se melko varmaan o jakajan kansi ja pyörijä. Ne vaan näyttää hyvältä, tai mulla ainki ulkonäöllisesti oli kuin uudet.
Ne hajosi kesken ajon ja ei enää lähteny vaikka mitä teki ja vaihtelin vaikka mitä muuta ja ei vaa startannu vaikka kipinääki muka tuli. Vaihoin viimiseks sitte jakajan kannen ja pyörijän
alko skulaan.
Ne hajosi kesken ajon ja ei enää lähteny vaikka mitä teki ja vaihtelin vaikka mitä muuta ja ei vaa startannu vaikka kipinääki muka tuli. Vaihoin viimiseks sitte jakajan kannen ja pyörijän

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
HUOM! Nyt ei ollu kyllä autossa vika vaan huollon puutteessa||Nixu|| kirjoitti:Kokeillaan sit kun saa virtaa.
Vois sanoa et on ensimmäinen ja viimeinen mersu

Saatat huomata että muutama pikku oire katoaa kuha saatu uden kannen JA pyörijän. Ei kannata laittaa uutta kantta vanhan pyörijän kanssa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
No vielä siinä perässä joku paukka.. En tiiä oliko tuos virranjakas sit vaikutusta ku tuo tyhjäkäynti oli huono, sammu välil ja pienellä kierroksella joskus röpötti.. saa nähä sit ku o kasas..Sergey kirjoitti:HUOM! Nyt ei ollu kyllä autossa vika vaan huollon puutteessa||Nixu|| kirjoitti:Kokeillaan sit kun saa virtaa.
Vois sanoa et on ensimmäinen ja viimeinen mersu
Saatat huomata että muutama pikku oire katoaa kuha saatu uden kannen JA pyörijän. Ei kannata laittaa uutta kantta vanhan pyörijän kanssa.
En laitakkaan uutta kantta vanhalla pyörijällä.. kummatki ostin ja laitan ens vkl paikalleen ku saan entisen pyörijän irti....