Väyrysen etujousi putosi tielle!
Väyrysen etujousi putosi tielle!
Noh - ei se yllätys ollut, että etujousi lähti Väyrysestä kesken ajon. Olin jo pari vuotta sitten kysynyt Suutarilan Veholta, että vahtaisko ne nuo kupit, kun ovat ruosteessa - ettei vaan satu isoa vahinkoa, jos vaimo on ratissa ja kaikki lapset kyydillä mökille. Suutarilan työnjohtaja totesi, että ei niitä kannata vielä vaihtaa, huollossa tarkkailevat ja kyllä ne siitä ilmoittaa, kun on vaihdon aika.
Niin - nyt se toinen irtosi ajossa. Onneksi olin yksin ja autossa ei mitään isoa ja arvokasta lastia kyydissä.
Harmittihan se, kun oli lauantai-ilta ja kello liki puolenyön - ja kotiin matkaa 300 km. Sinne jäi johtotähti, jätkä kävelemään lähti.
Maanantaina varailin sitten kuljetusta ja korjausta. Lahdesta Mersun edustaja ilmoitti, että n. 1300 eur / puoli. On molemmat kuulemma vaihdettava tehtaan ohjeen mukaan. Aikaa menee nyt kesäkiiruisten vuoksi 2 - 3 vkoa.
Kuljetutin Johtotähden Kouvolaan Autosompaan - lupasivat reilun 10 päivän päästä auton. Sain jo tänään pois - oli tullut sen verran aikaa, että olivat niitanneet molemmat puolet ja auto oli valmis. Maksoi 490 eur yhteensä.
Soitan huomenna Veholle.
Niin - nyt se toinen irtosi ajossa. Onneksi olin yksin ja autossa ei mitään isoa ja arvokasta lastia kyydissä.
Harmittihan se, kun oli lauantai-ilta ja kello liki puolenyön - ja kotiin matkaa 300 km. Sinne jäi johtotähti, jätkä kävelemään lähti.
Maanantaina varailin sitten kuljetusta ja korjausta. Lahdesta Mersun edustaja ilmoitti, että n. 1300 eur / puoli. On molemmat kuulemma vaihdettava tehtaan ohjeen mukaan. Aikaa menee nyt kesäkiiruisten vuoksi 2 - 3 vkoa.
Kuljetutin Johtotähden Kouvolaan Autosompaan - lupasivat reilun 10 päivän päästä auton. Sain jo tänään pois - oli tullut sen verran aikaa, että olivat niitanneet molemmat puolet ja auto oli valmis. Maksoi 490 eur yhteensä.
Soitan huomenna Veholle.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: Väyrysen etujousi putosi tielle!
Voe voe. Kannattaisko ruoste-suojauttaa nytte, kun on just tehty. Samantein koko pohja sitten...Chili kirjoitti:Noh - ei se yllätys ollut, että etujousi lähti Väyrysestä kesken ajon. Olin jo pari vuotta sitten kysynyt Suutarilan Veholta, että vahtaisko ne nuo kupit, kun ovat ruosteessa - ettei vaan satu isoa vahinkoa, jos vaimo on ratissa ja kaikki lapset kyydillä mökille. Suutarilan työnjohtaja totesi, että ei niitä kannata vielä vaihtaa, huollossa tarkkailevat ja kyllä ne siitä ilmoittaa, kun on vaihdon aika.
Niin - nyt se toinen irtosi ajossa. Onneksi olin yksin ja autossa ei mitään isoa ja arvokasta lastia kyydissä.
Harmittihan se, kun oli lauantai-ilta ja kello liki puolenyön - ja kotiin matkaa 300 km. Sinne jäi johtotähti, jätkä kävelemään lähti.
Maanantaina varailin sitten kuljetusta ja korjausta. Lahdesta Mersun edustaja ilmoitti, että n. 1300 eur / puoli. On molemmat kuulemma vaihdettava tehtaan ohjeen mukaan. Aikaa menee nyt kesäkiiruisten vuoksi 2 - 3 vkoa.
Kuljetutin Johtotähden Kouvolaan Autosompaan - lupasivat reilun 10 päivän päästä auton. Sain jo tänään pois - oli tullut sen verran aikaa, että olivat niitanneet molemmat puolet ja auto oli valmis. Maksoi 490 eur yhteensä.
Soitan huomenna Veholle.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Aika uskomaton juttu tuo. Onneksi kuitenkaan, niinkuin sanoit, kyydissä ei ollut mitään TODELLA arvokasta. Ihmetyttää vaan, että jos olit noista ruosteista jo pari vuotta aikaisemmin huomautellut, niin miten pääsit katsastuksista läpi? Olisi nyt luullut niiden jo puuttuvan noihin.
Onnea onnettomuudessa kuitenkin.
Terv. Juri
Onnea onnettomuudessa kuitenkin.
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Luultavasti vaihdetaan hieman isompi palanen kuin pelkkä kup
Jos tehdään kunnolla niin vahvistetaan kiinnityskohta. Väyrysen jousen yläpään kuppi on unnetusti heikko ja ohutta tavaraa. Paikka on pettänyt monessa Väyrysessä kolarin seurauksena. 124:n kuppi on paljon tukevampi!!!
Onko noissa Mersun "virallisten" korjaamojen välillä eroja miten tekevät työn, luulisi että tehtaan ohjeiden mukaan tehdään joka paikassa. Ainakin minun kuuleman mukaan vaihdetaan pelkkä jousikuppi. No onhan siinäkin hommaa, oman aikansa ottaa kun rapsutellaan kaikki puhtaaksi. Mutta että 1300€ puoli
Kannattaisikohan tuollaiseen sitten vaihtaa 124:sen kuppi. vai onko se eri kokoinen?

Kannattaisikohan tuollaiseen sitten vaihtaa 124:sen kuppi. vai onko se eri kokoinen?
Pitäiskö tähän nyt suhtautua huumorilla vai ihan vakavasti?
1300€/puoli, liki 16000markkaa kahden jousikupin uusinta
Haiskahtaa kyllä aika arvokkaalta. Enkä nyt ainakaan äkkiseltää käsitä mihin hinta voisi edes perustua. Jos työn määrään niin niitä työtuntejahan pitäisi mennä ~20 per puoli, koska tuollainen kuppihan nyt itsessään ei paljoa kustanna
Harmillinen tapaus kuitenkin, koska ainahan tuollaisessa tilnateessa on vaara sattua suurempikin vahinko kun jousi+kuppi irtoaa
1300€/puoli, liki 16000markkaa kahden jousikupin uusinta

Haiskahtaa kyllä aika arvokkaalta. Enkä nyt ainakaan äkkiseltää käsitä mihin hinta voisi edes perustua. Jos työn määrään niin niitä työtuntejahan pitäisi mennä ~20 per puoli, koska tuollainen kuppihan nyt itsessään ei paljoa kustanna

Harmillinen tapaus kuitenkin, koska ainahan tuollaisessa tilnateessa on vaara sattua suurempikin vahinko kun jousi+kuppi irtoaa

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tietämättä mitä on tehty niin voi se noin paljon maksaa (Veholla tehtynä).
Jos ovat vaihtaneet pelkän jousikupin niin sitten on hiukan tyyris, mutta aika harva meistä Veholla autopa korjauttaa ellei pakko vai...
Työkaverille sattui sama 190 (W201) kanssa viime kesänä Ivalon tiellä.
Eli renkaiden vaihdon yhteydessä kannattaa ne hiekat putsata kupin ympäriltä ja katsoa onko sauma ehjä ja tarpeellinen suojaus.
Jos ovat vaihtaneet pelkän jousikupin niin sitten on hiukan tyyris, mutta aika harva meistä Veholla autopa korjauttaa ellei pakko vai...
Työkaverille sattui sama 190 (W201) kanssa viime kesänä Ivalon tiellä.
Eli renkaiden vaihdon yhteydessä kannattaa ne hiekat putsata kupin ympäriltä ja katsoa onko sauma ehjä ja tarpeellinen suojaus.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.