turbolle öljynlähtö ja paluu (nyt on koneesta otettu savut)

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

turbolle öljynlähtö ja paluu (nyt on koneesta otettu savut)

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

eli tuolta kannen päästä olis tarkoitus ottaa turbolle öljynpaine mutta millä "nimellä" osaan tilata osan hydr. liikkeestä? ja mihin on helpoin laittaa öljyn paluu ja auto w124 250d
Viimeksi muokannut Pyryr, Ke 30.07.2008 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

Eikös siellä ole sellainen kuusiokolo tulppa? (fiksummat korjatkoot) otat sen tulpan irti ja otat sen mukaan hydrauliikka liikkeeseen ja sitten otat ahtiesi mukaan ja sanot että tarvitset tähän väliin lämpöä ja öljyä kestävän letkun, varmaankin kannen perään aluksi 90 asteen putkapala johon letkun ruuvaat.
Öljynpaluulle lohkoon reikä ja siihen Kuva
Liitin läpi ja mutteri toiselle puolelle (kupariprikat läliin ja liimaa kierteisiin...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Hmmm, millähän mie laittaisin tuon Volvon alkuperäsen turbon öljynpaluun, kun on vaan putki, joka menee toisen sisään (tai oikeammin lohkon sisään), jossa on o-rengas tiiviste, mutta ilmeisesti tämä putki on saanu vähä vauriota ajan patinassa, joten ei enää o-renkaalla tiivisty. No, tässä oli Sikaflex patentti, yritin itse samaa, mutta ei pitäny... :?

Uskaltaisko tuohon alkuperäseen koloseen hitsata putkenpätkän kiinni, ja laittais vaikka noin 15cm jotain silikoniletkua tuohon paluuseen, sais vähä paremmin tiivistettyä tuon... Patarautaahan tuo lohko kaiketi on? :roll:

Tuo reikä läpi jne systeemi olisi varmaan ihan hyvä, mutta ei onnistu nyt kyllä, kone paikallaan, eikä oo kaiketi poiskaan tulossa. :D Ja tuo alkuperäinen reikä jäis siltikin tuohon. :o
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Wille kirjoitti:Eikös siellä ole sellainen kuusiokolo tulppa? (fiksummat korjatkoot) otat sen tulpan irti ja otat sen mukaan hydrauliikka liikkeeseen ja sitten otat ahtiesi mukaan ja sanot että tarvitset tähän väliin lämpöä ja öljyä kestävän letkun, varmaankin kannen perään aluksi 90 asteen putkapala johon letkun ruuvaat.
Öljynpaluulle lohkoon reikä ja siihen [ http://www.mese.fi/forum/userpix/84_IMG_4862_1.jpg ]
Liitin läpi ja mutteri toiselle puolelle (kupariprikat läliin ja liimaa kierteisiin...
Katoin äkkiä, että olipas tutun näkönen kuva.. :lol: :lol:

Tuossa sama toiselta puolen:

Kuva

Ja se menee aika läheltä hipoen, mut puolikas millikin riittää.. :D

Kuva
Vensku_ kirjoitti:Tuo reikä läpi jne systeemi olisi varmaan ihan hyvä, mutta ei onnistu nyt kyllä, kone paikallaan, eikä oo kaiketi poiskaan tulossa. :D Ja tuo alkuperäinen reikä jäis siltikin tuohon. :o
W123:seen tuo tehtiin kone paikoillaan.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5437
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Ihan tulevaisuutta silmällä pitäen jos joskus tarttee vastaava tehdä. Eihän öljyt ala vaahtoamaan kun öljypaluu menee lähelle kiertokankea ja tod näk. kanki "pieksää" tulevaa öljyä aikalailla.
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Jari Ke kirjoitti:Ihan tulevaisuutta silmällä pitäen jos joskus tarttee vastaava tehdä. Eihän öljyt ala vaahtoamaan kun öljypaluu menee lähelle kiertokankea ja tod näk. kanki "pieksää" tulevaa öljyä aikalailla.
Ei oo mulla ainakaan ollu mitään ongelmia tuon kanssa.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Laturin takana lohkossa on sokee kohta mikä on tasohiottu,siinä on enemmän tilaa.
Ja saa vaikka kierteet 3/4 unc ja siihen vesijohto ysikympin kurvi ja letkulähtö ylöspäin.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

sunbeam kirjoitti:Laturin takana lohkossa on sokee kohta mikä on tasohiottu,siinä on enemmän tilaa.
Ja saa vaikka kierteet 3/4 unc ja siihen vesijohto ysikympin kurvi ja letkulähtö ylöspäin.
Juu tuo on totta, mut kaikissa lohkoissa sitä ei ole. Kolmeen merssuun ollaan tehty ja yhdessä vain oli se tasainen paikka siinä.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

kiitoksia vaan vastauksista! pitäs vaan saada ennen lomaa osat hommailtua, niin tuo letku toivottavasti jää viimeiseksi hankittavaksi osaksi...
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Eikös mutterille olisi parempi paikka koneen ulkopuolella? Laipallinen lähtö sisältäpäin työntämällä reijästä läpi ja ulkopuolelta mutterilla kiinni.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

AK47 kirjoitti:Eikös mutterille olisi parempi paikka koneen ulkopuolella? Laipallinen lähtö sisältäpäin työntämällä reijästä läpi ja ulkopuolelta mutterilla kiinni.
Hyvin se toimii vaikka sisäpuolella onkin, ei mullakaan ole mitään ongelmaa ollut. Ja kyllähän se sielä pysyy kun ei mitään suuria voimia siinä ole.

Ja nuo löytää helposti hydrauliikkaliikkeestä, ei tarvi askarrella.
S210 220 CDI A -02
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Löytyis toi turbolle menevä öljyletku 15e
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

onko uus? laita kuva s.postiin pyryro@hotmail.com
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MatKa kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Eikös mutterille olisi parempi paikka koneen ulkopuolella? Laipallinen lähtö sisältäpäin työntämällä reijästä läpi ja ulkopuolelta mutterilla kiinni.
Hyvin se toimii vaikka sisäpuolella onkin, ei mullakaan ole mitään ongelmaa ollut. Ja kyllähän se sielä pysyy kun ei mitään suuria voimia siinä ole.

Ja nuo löytää helposti hydrauliikkaliikkeestä, ei tarvi askarrella.
Meinasin lähinnä että sais pitemmällä kierteellä kiinni. On tuo kyllä paikka jossa tulee mieleen että mitäs jos mutteri aukeaa väjän? Siinä on pian iso reikä koneen kyljessä. Ja se öljyn turha vatkaaminen kanssa arveluttaa. Joutuu pian turhaan ilmaa öljyn mukana paikkaan jonne halutaan 100% öljyä eikä öljy ilmaseosta...

Sanovat kakstahtipuolella että koneen käydessä mäntä käy hyvinkin yli 0.5mm ylempänä mitä kylmänä käsin pyöritettäessä. Miten lie veiviosastolla, huojuuko kampi ja kanki ja poistuuko välykset sinne äärireunoihin asti niin että vois osua tuohon mutteriin?

Eikös öljypohjaan tehty paluu olisi passeli? Siis jos joku muu rupeaisi nyt poraamaan paluuletkulle reikää niin oiso siinä jotain huonompaa/parempaa?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

AK47 kirjoitti:Meinasin lähinnä että sais pitemmällä kierteellä kiinni. On tuo kyllä paikka jossa tulee mieleen että mitäs jos mutteri aukeaa väjän? Siinä on pian iso reikä koneen kyljessä. Ja se öljyn turha vatkaaminen kanssa arveluttaa. Joutuu pian turhaan ilmaa öljyn mukana paikkaan jonne halutaan 100% öljyä eikä öljy ilmaseosta...

Sanovat kakstahtipuolella että koneen käydessä mäntä käy hyvinkin yli 0.5mm ylempänä mitä kylmänä käsin pyöritettäessä. Miten lie veiviosastolla, huojuuko kampi ja kanki ja poistuuko välykset sinne äärireunoihin asti niin että vois osua tuohon mutteriin?

Eikös öljypohjaan tehty paluu olisi passeli? Siis jos joku muu rupeaisi nyt poraamaan paluuletkulle reikää niin oiso siinä jotain huonompaa/parempaa?
Kyllähän tuo kierteen mitta riittää hyvin, kun koko mutteri mahtuu siellä olemaan. Eikä se sieltä aukea kun on kunnon liiman kanssa kiinni laitettu. Ja tuskinpa se kanki siellä sitä öljyä vaahdottaa, kun ei kenelläkään ole ollut mitään ongelmaa tällaisen öljynpaluun kanssa.

Ainakin mulla jäi hiukan toista milliä matkaa kiertokankeen, en usko että missään tilanteessa voi noin paljoa päästä elämään. Eipä ole ainakaan vielä ottanut vaikka koville on kone joutunut.

Öljypohjaan tehty paluu ei ole hyväksi, jää öljynpinnan alapuolelle. Öljynpinta on kutakuinkin lohkon ja öp:n sauman korkeudella.
S210 220 CDI A -02
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

No jos ottaa joskus kiinni, niin onpahan hyvä syy vaihtaa vähän leveempään koneeeen.. :wink:
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MatKa kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Meinasin lähinnä että sais pitemmällä kierteellä kiinni. On tuo kyllä paikka jossa tulee mieleen että mitäs jos mutteri aukeaa väjän? Siinä on pian iso reikä koneen kyljessä. Ja se öljyn turha vatkaaminen kanssa arveluttaa. Joutuu pian turhaan ilmaa öljyn mukana paikkaan jonne halutaan 100% öljyä eikä öljy ilmaseosta...

Sanovat kakstahtipuolella että koneen käydessä mäntä käy hyvinkin yli 0.5mm ylempänä mitä kylmänä käsin pyöritettäessä. Miten lie veiviosastolla, huojuuko kampi ja kanki ja poistuuko välykset sinne äärireunoihin asti niin että vois osua tuohon mutteriin?

Eikös öljypohjaan tehty paluu olisi passeli? Siis jos joku muu rupeaisi nyt poraamaan paluuletkulle reikää niin oiso siinä jotain huonompaa/parempaa?
Kyllähän tuo kierteen mitta riittää hyvin, kun koko mutteri mahtuu siellä olemaan. Eikä se sieltä aukea kun on kunnon liiman kanssa kiinni laitettu. Ja tuskinpa se kanki siellä sitä öljyä vaahdottaa, kun ei kenelläkään ole ollut mitään ongelmaa tällaisen öljynpaluun kanssa.

Ainakin mulla jäi hiukan toista milliä matkaa kiertokankeen, en usko että missään tilanteessa voi noin paljoa päästä elämään. Eipä ole ainakaan vielä ottanut vaikka koville on kone joutunut.

Öljypohjaan tehty paluu ei ole hyväksi, jää öljynpinnan alapuolelle. Öljynpinta on kutakuinkin lohkon ja öp:n sauman korkeudella.
No, ei normaalikuntoisessa moottorissa notku paikat varmaan montaa kymppiäkään. Kympin pari varmaan elää paikat ainakin jotta yleensäkkään vehe pelaa. Mikähän se ohjelma oli jolla voi simuloida mekanismien toimintaa, siihen pistettiin vipusuhteet ja akselin ja reikien mitat ja massat ja nopeudet ja tais olla vielä ainesmitat ja se laski paljonko systeemi elää käydessään. Tämä oli joskus 90-luvun alussa ihan uutta ja ihmeellistä. Esimerkkinä siinä oli juurikin kampiakseli, kiertokanki ja mäntä tyylinen rakenne demoversiossa.

Jaa, miksi ei saa tulla paluu öljypinnan alapuolelle? Onko siitä jotain haittaa?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

AK47 kirjoitti:Jaa, miksi ei saa tulla paluu öljypinnan alapuolelle? Onko siitä jotain haittaa?
On. Öljyn täytyy päästä vapaasti valumaan, muuten voi alkaa kovastikin turbon tiivisteistä päästämään öljyä. Toki poikkeuksia voi olla mutta perusvarma konsti on laittaa paluu ö-pinnan yläpuolelle.

Viisaammat kertokoon enemmän.
S210 220 CDI A -02
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

MatKa kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Jaa, miksi ei saa tulla paluu öljypinnan alapuolelle? Onko siitä jotain haittaa?
On. Öljyn täytyy päästä vapaasti valumaan, muuten voi alkaa kovastikin turbon tiivisteistä päästämään öljyä. Toki poikkeuksia voi olla mutta perusvarma konsti on laittaa paluu ö-pinnan yläpuolelle.

Viisaammat kertokoon enemmän.
Toimii myös vaikka menee pinnan alle, jos moottori ei huohota liikaa ja paluu on riittävän iso :!:

Joskus tuli tehtyä yks moottoripyörä, jossa turbon akseli oli noin 5-7 senttiä öljypinnan yläpuolella paluun ollessa öljypohjan alalaitaan :roll:

Eikä tuokaan sauhutellut. On muitakin vastaavia tullut tehtyä 20 vuoden aikana.
ppip90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 16.01.2008 22:25
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja ppip90 »

Tuli mieleen että voisikohan tuon öljynpaluun laittaa öljynsuodattimeen. eli siihen öljynsuodattimeen vaikka T-pala ja siihen toiseen suodatin ja toiseen siis öljynpaluuletku.?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

ppip90 kirjoitti:Tuli mieleen että voisikohan tuon öljynpaluun laittaa öljynsuodattimeen. eli siihen öljynsuodattimeen vaikka T-pala ja siihen toiseen suodatin ja toiseen siis öljynpaluuletku.?
Eikös siinä ole aika kova öljynpaine :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

(Toimii myös vaikka menee pinnan alle, jos moottori ei huohota liikaa ja paluu on riittävän iso)
Jos tehoja otetaan niin kyllä huohottaa,tehokas kuivasumppu niin ei huohota tai sitten halvenpi konsti on että, laittaa huohotus letkun tarpeeksi avaraan pakoputkeen ohivirtaus putkella,sillä saa jopa lisää tehoja kun se tekee alipainetta kampikammioon
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

tein öljynpaluun siihen laturin takana olevaan tasaiseen kohtaan ja siihen 6mm jengat reikä noin 19mm ja putken ulkohalkaisija on sama 19mm. ja lähtö on sieltä kannen päästä. paljonkohan siellä on öljyn paine, ja paljonko turbolla pitäsi olla? kun puskee öljyä sekä ahtopuolelle ja pakopuolelle. vai olisko turbo rikki, ei siinä ainakaan välyksiä tunnu. voin laittaa illalla vähän kuvia kuinka projekti on edennyt.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Taitaa turbo olla rikki.kannenpäässä moottorin heikoin öljynpaine.
Mikä turbo? taitaa olla pakopuolella öljyrengas jumissa .
Aika outoa että työntää molemmille puolille jos ei ole suurempaa välystä
ja öljyn paluu puoli on tarpeeksi avara ?
Eikä paluu ja tulo ole mennyt sekaisin ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

jos paluu on aivan varmasti auki ettei ole mitään saissea välissä niin väitän että turbo on moro, viisaammat korjatkoon.
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

turbona garrett t25, johon just laitettu korjaus sarja. saab 9000 sesta
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Jos korjaus sarjan asentaja on osannu hommansa niin kyllä oljyn paluussa on jotain vikaa
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

oli turbon siipipyörän mutteri "sormikireydessä" täytyy ottaa turob pöydälle ja kiristää ja koittaa uudestaan.
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

tähän varmaan löytyy joku momentti?!
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

niin varmasti löytyy...kun laittaa liian kireälle niin lakkaa pyörimästä. kiristin sellaiseen kireyteen että pyörii vapaasti mutta ei tunnu yhtään välystä->koe ajo lenkki (0,5km) niin oli taas löysässä. nyt laitoin samaan kireyteen ja ruuvi&laakeri liimaa ja antaa nyt yön yli kuivaa...katotaas miten huomenna öljyt savuaa... :evil:
Vastaa Viestiin