turbolle öljynlähtö ja paluu (nyt on koneesta otettu savut)
turbolle öljynlähtö ja paluu (nyt on koneesta otettu savut)
eli tuolta kannen päästä olis tarkoitus ottaa turbolle öljynpaine mutta millä "nimellä" osaan tilata osan hydr. liikkeestä? ja mihin on helpoin laittaa öljyn paluu ja auto w124 250d
Viimeksi muokannut Pyryr, Ke 30.07.2008 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös siellä ole sellainen kuusiokolo tulppa? (fiksummat korjatkoot) otat sen tulpan irti ja otat sen mukaan hydrauliikka liikkeeseen ja sitten otat ahtiesi mukaan ja sanot että tarvitset tähän väliin lämpöä ja öljyä kestävän letkun, varmaankin kannen perään aluksi 90 asteen putkapala johon letkun ruuvaat.
Öljynpaluulle lohkoon reikä ja siihen
Liitin läpi ja mutteri toiselle puolelle (kupariprikat läliin ja liimaa kierteisiin...
Öljynpaluulle lohkoon reikä ja siihen

Liitin läpi ja mutteri toiselle puolelle (kupariprikat läliin ja liimaa kierteisiin...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Hmmm, millähän mie laittaisin tuon Volvon alkuperäsen turbon öljynpaluun, kun on vaan putki, joka menee toisen sisään (tai oikeammin lohkon sisään), jossa on o-rengas tiiviste, mutta ilmeisesti tämä putki on saanu vähä vauriota ajan patinassa, joten ei enää o-renkaalla tiivisty. No, tässä oli Sikaflex patentti, yritin itse samaa, mutta ei pitäny...
Uskaltaisko tuohon alkuperäseen koloseen hitsata putkenpätkän kiinni, ja laittais vaikka noin 15cm jotain silikoniletkua tuohon paluuseen, sais vähä paremmin tiivistettyä tuon... Patarautaahan tuo lohko kaiketi on?
Tuo reikä läpi jne systeemi olisi varmaan ihan hyvä, mutta ei onnistu nyt kyllä, kone paikallaan, eikä oo kaiketi poiskaan tulossa.
Ja tuo alkuperäinen reikä jäis siltikin tuohon. 

Uskaltaisko tuohon alkuperäseen koloseen hitsata putkenpätkän kiinni, ja laittais vaikka noin 15cm jotain silikoniletkua tuohon paluuseen, sais vähä paremmin tiivistettyä tuon... Patarautaahan tuo lohko kaiketi on?

Tuo reikä läpi jne systeemi olisi varmaan ihan hyvä, mutta ei onnistu nyt kyllä, kone paikallaan, eikä oo kaiketi poiskaan tulossa.


Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Katoin äkkiä, että olipas tutun näkönen kuva..Wille kirjoitti:Eikös siellä ole sellainen kuusiokolo tulppa? (fiksummat korjatkoot) otat sen tulpan irti ja otat sen mukaan hydrauliikka liikkeeseen ja sitten otat ahtiesi mukaan ja sanot että tarvitset tähän väliin lämpöä ja öljyä kestävän letkun, varmaankin kannen perään aluksi 90 asteen putkapala johon letkun ruuvaat.
Öljynpaluulle lohkoon reikä ja siihen [ http://www.mese.fi/forum/userpix/84_IMG_4862_1.jpg ]
Liitin läpi ja mutteri toiselle puolelle (kupariprikat läliin ja liimaa kierteisiin...


Tuossa sama toiselta puolen:

Ja se menee aika läheltä hipoen, mut puolikas millikin riittää..


W123:seen tuo tehtiin kone paikoillaan.Vensku_ kirjoitti:Tuo reikä läpi jne systeemi olisi varmaan ihan hyvä, mutta ei onnistu nyt kyllä, kone paikallaan, eikä oo kaiketi poiskaan tulossa.Ja tuo alkuperäinen reikä jäis siltikin tuohon.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Ei oo mulla ainakaan ollu mitään ongelmia tuon kanssa.Jari Ke kirjoitti:Ihan tulevaisuutta silmällä pitäen jos joskus tarttee vastaava tehdä. Eihän öljyt ala vaahtoamaan kun öljypaluu menee lähelle kiertokankea ja tod näk. kanki "pieksää" tulevaa öljyä aikalailla.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Juu tuo on totta, mut kaikissa lohkoissa sitä ei ole. Kolmeen merssuun ollaan tehty ja yhdessä vain oli se tasainen paikka siinä.sunbeam kirjoitti:Laturin takana lohkossa on sokee kohta mikä on tasohiottu,siinä on enemmän tilaa.
Ja saa vaikka kierteet 3/4 unc ja siihen vesijohto ysikympin kurvi ja letkulähtö ylöspäin.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Hyvin se toimii vaikka sisäpuolella onkin, ei mullakaan ole mitään ongelmaa ollut. Ja kyllähän se sielä pysyy kun ei mitään suuria voimia siinä ole.AK47 kirjoitti:Eikös mutterille olisi parempi paikka koneen ulkopuolella? Laipallinen lähtö sisältäpäin työntämällä reijästä läpi ja ulkopuolelta mutterilla kiinni.
Ja nuo löytää helposti hydrauliikkaliikkeestä, ei tarvi askarrella.
S210 220 CDI A -02
onko uus? laita kuva s.postiin pyryro@hotmail.com
Meinasin lähinnä että sais pitemmällä kierteellä kiinni. On tuo kyllä paikka jossa tulee mieleen että mitäs jos mutteri aukeaa väjän? Siinä on pian iso reikä koneen kyljessä. Ja se öljyn turha vatkaaminen kanssa arveluttaa. Joutuu pian turhaan ilmaa öljyn mukana paikkaan jonne halutaan 100% öljyä eikä öljy ilmaseosta...MatKa kirjoitti:Hyvin se toimii vaikka sisäpuolella onkin, ei mullakaan ole mitään ongelmaa ollut. Ja kyllähän se sielä pysyy kun ei mitään suuria voimia siinä ole.AK47 kirjoitti:Eikös mutterille olisi parempi paikka koneen ulkopuolella? Laipallinen lähtö sisältäpäin työntämällä reijästä läpi ja ulkopuolelta mutterilla kiinni.
Ja nuo löytää helposti hydrauliikkaliikkeestä, ei tarvi askarrella.
Sanovat kakstahtipuolella että koneen käydessä mäntä käy hyvinkin yli 0.5mm ylempänä mitä kylmänä käsin pyöritettäessä. Miten lie veiviosastolla, huojuuko kampi ja kanki ja poistuuko välykset sinne äärireunoihin asti niin että vois osua tuohon mutteriin?
Eikös öljypohjaan tehty paluu olisi passeli? Siis jos joku muu rupeaisi nyt poraamaan paluuletkulle reikää niin oiso siinä jotain huonompaa/parempaa?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Kyllähän tuo kierteen mitta riittää hyvin, kun koko mutteri mahtuu siellä olemaan. Eikä se sieltä aukea kun on kunnon liiman kanssa kiinni laitettu. Ja tuskinpa se kanki siellä sitä öljyä vaahdottaa, kun ei kenelläkään ole ollut mitään ongelmaa tällaisen öljynpaluun kanssa.AK47 kirjoitti:Meinasin lähinnä että sais pitemmällä kierteellä kiinni. On tuo kyllä paikka jossa tulee mieleen että mitäs jos mutteri aukeaa väjän? Siinä on pian iso reikä koneen kyljessä. Ja se öljyn turha vatkaaminen kanssa arveluttaa. Joutuu pian turhaan ilmaa öljyn mukana paikkaan jonne halutaan 100% öljyä eikä öljy ilmaseosta...
Sanovat kakstahtipuolella että koneen käydessä mäntä käy hyvinkin yli 0.5mm ylempänä mitä kylmänä käsin pyöritettäessä. Miten lie veiviosastolla, huojuuko kampi ja kanki ja poistuuko välykset sinne äärireunoihin asti niin että vois osua tuohon mutteriin?
Eikös öljypohjaan tehty paluu olisi passeli? Siis jos joku muu rupeaisi nyt poraamaan paluuletkulle reikää niin oiso siinä jotain huonompaa/parempaa?
Ainakin mulla jäi hiukan toista milliä matkaa kiertokankeen, en usko että missään tilanteessa voi noin paljoa päästä elämään. Eipä ole ainakaan vielä ottanut vaikka koville on kone joutunut.
Öljypohjaan tehty paluu ei ole hyväksi, jää öljynpinnan alapuolelle. Öljynpinta on kutakuinkin lohkon ja öp:n sauman korkeudella.
S210 220 CDI A -02
No, ei normaalikuntoisessa moottorissa notku paikat varmaan montaa kymppiäkään. Kympin pari varmaan elää paikat ainakin jotta yleensäkkään vehe pelaa. Mikähän se ohjelma oli jolla voi simuloida mekanismien toimintaa, siihen pistettiin vipusuhteet ja akselin ja reikien mitat ja massat ja nopeudet ja tais olla vielä ainesmitat ja se laski paljonko systeemi elää käydessään. Tämä oli joskus 90-luvun alussa ihan uutta ja ihmeellistä. Esimerkkinä siinä oli juurikin kampiakseli, kiertokanki ja mäntä tyylinen rakenne demoversiossa.MatKa kirjoitti:Kyllähän tuo kierteen mitta riittää hyvin, kun koko mutteri mahtuu siellä olemaan. Eikä se sieltä aukea kun on kunnon liiman kanssa kiinni laitettu. Ja tuskinpa se kanki siellä sitä öljyä vaahdottaa, kun ei kenelläkään ole ollut mitään ongelmaa tällaisen öljynpaluun kanssa.AK47 kirjoitti:Meinasin lähinnä että sais pitemmällä kierteellä kiinni. On tuo kyllä paikka jossa tulee mieleen että mitäs jos mutteri aukeaa väjän? Siinä on pian iso reikä koneen kyljessä. Ja se öljyn turha vatkaaminen kanssa arveluttaa. Joutuu pian turhaan ilmaa öljyn mukana paikkaan jonne halutaan 100% öljyä eikä öljy ilmaseosta...
Sanovat kakstahtipuolella että koneen käydessä mäntä käy hyvinkin yli 0.5mm ylempänä mitä kylmänä käsin pyöritettäessä. Miten lie veiviosastolla, huojuuko kampi ja kanki ja poistuuko välykset sinne äärireunoihin asti niin että vois osua tuohon mutteriin?
Eikös öljypohjaan tehty paluu olisi passeli? Siis jos joku muu rupeaisi nyt poraamaan paluuletkulle reikää niin oiso siinä jotain huonompaa/parempaa?
Ainakin mulla jäi hiukan toista milliä matkaa kiertokankeen, en usko että missään tilanteessa voi noin paljoa päästä elämään. Eipä ole ainakaan vielä ottanut vaikka koville on kone joutunut.
Öljypohjaan tehty paluu ei ole hyväksi, jää öljynpinnan alapuolelle. Öljynpinta on kutakuinkin lohkon ja öp:n sauman korkeudella.
Jaa, miksi ei saa tulla paluu öljypinnan alapuolelle? Onko siitä jotain haittaa?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
On. Öljyn täytyy päästä vapaasti valumaan, muuten voi alkaa kovastikin turbon tiivisteistä päästämään öljyä. Toki poikkeuksia voi olla mutta perusvarma konsti on laittaa paluu ö-pinnan yläpuolelle.AK47 kirjoitti:Jaa, miksi ei saa tulla paluu öljypinnan alapuolelle? Onko siitä jotain haittaa?
Viisaammat kertokoon enemmän.
S210 220 CDI A -02
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Toimii myös vaikka menee pinnan alle, jos moottori ei huohota liikaa ja paluu on riittävän isoMatKa kirjoitti:On. Öljyn täytyy päästä vapaasti valumaan, muuten voi alkaa kovastikin turbon tiivisteistä päästämään öljyä. Toki poikkeuksia voi olla mutta perusvarma konsti on laittaa paluu ö-pinnan yläpuolelle.AK47 kirjoitti:Jaa, miksi ei saa tulla paluu öljypinnan alapuolelle? Onko siitä jotain haittaa?
Viisaammat kertokoon enemmän.

Joskus tuli tehtyä yks moottoripyörä, jossa turbon akseli oli noin 5-7 senttiä öljypinnan yläpuolella paluun ollessa öljypohjan alalaitaan

Eikä tuokaan sauhutellut. On muitakin vastaavia tullut tehtyä 20 vuoden aikana.
Eikös siinä ole aika kova öljynpaineppip90 kirjoitti:Tuli mieleen että voisikohan tuon öljynpaluun laittaa öljynsuodattimeen. eli siihen öljynsuodattimeen vaikka T-pala ja siihen toiseen suodatin ja toiseen siis öljynpaluuletku.?

Lisää tietoa: www.skg.fi
(Toimii myös vaikka menee pinnan alle, jos moottori ei huohota liikaa ja paluu on riittävän iso)
Jos tehoja otetaan niin kyllä huohottaa,tehokas kuivasumppu niin ei huohota tai sitten halvenpi konsti on että, laittaa huohotus letkun tarpeeksi avaraan pakoputkeen ohivirtaus putkella,sillä saa jopa lisää tehoja kun se tekee alipainetta kampikammioon
Jos tehoja otetaan niin kyllä huohottaa,tehokas kuivasumppu niin ei huohota tai sitten halvenpi konsti on että, laittaa huohotus letkun tarpeeksi avaraan pakoputkeen ohivirtaus putkella,sillä saa jopa lisää tehoja kun se tekee alipainetta kampikammioon
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
tein öljynpaluun siihen laturin takana olevaan tasaiseen kohtaan ja siihen 6mm jengat reikä noin 19mm ja putken ulkohalkaisija on sama 19mm. ja lähtö on sieltä kannen päästä. paljonkohan siellä on öljyn paine, ja paljonko turbolla pitäsi olla? kun puskee öljyä sekä ahtopuolelle ja pakopuolelle. vai olisko turbo rikki, ei siinä ainakaan välyksiä tunnu. voin laittaa illalla vähän kuvia kuinka projekti on edennyt.
Taitaa turbo olla rikki.kannenpäässä moottorin heikoin öljynpaine.
Mikä turbo? taitaa olla pakopuolella öljyrengas jumissa .
Aika outoa että työntää molemmille puolille jos ei ole suurempaa välystä
ja öljyn paluu puoli on tarpeeksi avara ?
Eikä paluu ja tulo ole mennyt sekaisin ?
Mikä turbo? taitaa olla pakopuolella öljyrengas jumissa .
Aika outoa että työntää molemmille puolille jos ei ole suurempaa välystä
ja öljyn paluu puoli on tarpeeksi avara ?
Eikä paluu ja tulo ole mennyt sekaisin ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
jos paluu on aivan varmasti auki ettei ole mitään saissea välissä niin väitän että turbo on moro, viisaammat korjatkoon.
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
niin varmasti löytyy...kun laittaa liian kireälle niin lakkaa pyörimästä. kiristin sellaiseen kireyteen että pyörii vapaasti mutta ei tunnu yhtään välystä->koe ajo lenkki (0,5km) niin oli taas löysässä. nyt laitoin samaan kireyteen ja ruuvi&laakeri liimaa ja antaa nyt yön yli kuivaa...katotaas miten huomenna öljyt savuaa... 
