Kannattaa varautua että vie kylillä 12-13litraa ja sukkasillaan matkassa 8.5-9. Mahdolliset kansiviat kannattaa poissulkea ennen ostoa, jos ei hinta ole todella halpa, ne oli uutena kalliita venttiileitä niin ne on vieläkin osa osista noihin mersuihin. Ensimmäinen on ajettu jo sen verran, että kaikkeen kannattaa varautua jos huonolla pidolla on ollut, kyllä liikkeet yleensä hyvästä pyytää hyvän hinnan, öljyä nuo syö kaikki sitä ei niin kannata pelätä,kunhan ei pahemmin pöläyttele.
ööh... tuo hintaluokka ei anna odottaa kovin ihmeitä, äkkiseltään tuntuu sille. Neliventtiili-sedan on valmistusmäärältään harvinaisempi kuin coupe (n. 19 300/24 800 kpl). Lisäksi sedanissa on huippuhieno veluuriverhoilu . ASR:kin taitaa olla. Coupessa originaalilook alkup. aluvantein. Onkohan sedanin vas. takaventeessa lommo vai valehteleeko kuva?
Eipä noista pahemmin osaa sanoa eroa noiden kuvien perusteella. Mikä lienee ruosteisuusaste ym.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
johtaja300 kirjoitti:Käy katsomassa autoja sitten näkee mitä ne on, vaikea noista ilmoituksista on sen enempää sanoa.
ajattelin vain kun/jos olette enemmän ollut tekemisissä mersujenkanssa niin olisin saanut teiltä jotain vinkkejä kun tämä on ensimmäinen meru minun allani.
Mitä pidempi koeajo sen parempi. Ja kaljapalkalla joku mersutietäjä kokeilemaan. Tosin auttaako sekään, kaikkea ei vaan huomaa ennenkun omassa ajossa ajan kanssa. (Paukkuvia ovenrajottimia, loppuun ajettua rättiniveltä, rikkinäistä trippimittaria, paikattua syylaria, farkun takaluukun veteliä kaasujousia, yhtä vuotavaa suutinta..)
Ja sitäpaitsi tuntuu omasta ja kavereitten puolesta että autokauppiaat on yksiä petoja jemmaammaan pikkuviat. Ja moottoritila on huolella pesty öljyvuodoista tms.
Esimerkki kaverin eemelistä, jossa päätti tarkistaa rengaspaineet ekaa kertaa. Kas, oikea takapyörä muita tyhjempi, ilmaa tarpeeksi lisää. Nyt hän on vuorenvarma että takapyörä jumputtaa samalla ilmamäärällä kuin muissa. Onko siis mahdollista vanteen virhettä korjata pienemmillä paineilla, kuulostaa älyttömältä, mene ja tiedä.
epi89, päätä ensin kumman korin haluat, tarvitko 4 ovea vai riittääkö kaksi? Itelle valinta ei ollut vaikea. CE on hieno peli pilluralliin
Vaikka vanha auto onkin, niin siistissä kunnossa sekin päitä kääntää.
Bensaa tosiaan menee, ja harvoin alle 11l/100km, Mulla seka-ajossa 11,2 nyt 15000km seurannan ajalta.
Kerrankin pääsen sanomaan tämän itse: 24 ventiilisen kannentiiviste pettää kaikilla, mutta onneksi(?) ulkopuolelle, ei ole siis akuutti vika.
Ja mitä foorumia lueskellut, niin n. 300tkm kohdalla se on ollut valmis. Sama mullakin... Kannentiivisteestä/öljystä aihetopic.
Tunkinreijät helmoissa on niitä klassisia ruostepaikkoja mersuissa, ja lokarit tietenkin. Melko halpa hinta on noissa autoissa, niissä voi kyllä varmaan
varautua korjauksiin heti aluksi, esim hihna + hihnankiristin säätötankoineen vajaa 200€ KL-varaosista.
taidan kyllä kallistua tuohon coupeen. juu onhan nuo halpoja ja kyllä vikoihin pitää varautua mutta en tie sitte kerkeekö tuolla kauan ajelemaan ko tammikuussa pitäisi välillä armeijassakin poiketa niin siihen mennes kerke tapahtuu mitä vain.
toisaalta armeijassa ei olla koko elämää, hyvä että yhen kesän. Tuurilla tästä päivästä alkaen sä oot jo tasan vuoden päästä pois sieltä. Eikä sinä aikana oikeestaan ehi tapahtumaan yhtään mitään kun katsellaan mersujen näkökulmasta.
kyllähän nuo kalliitkin voi olla täys lahoja mutta halpa hinta kyllä aina epäillyttää mutta katsotaan paikan päällä miltä auto näyttää ja tuntuu vaikka en paljo mersunpäälle ymmärrä mutta pikku vinkkejä on ainakin saanut aikas monelta ihmiseltä.