w202 220D Turbotus !

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
FTS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 15.03.2008 18:40
Paikkakunta: Keskipohjanmaa

w202 220D Turbotus !

Viesti Kirjoittaja FTS »

Mulla on käyttöautona Mercedes w202 220D -98 jossa on lucaksen pumppu, onko kellään kokemusta tällasen moottorin turbottamisesta ?

Ihan teoreettisesti täma pitäisi olla mahdollista ilman pumpun vaihtoa, jos laitta ruotsin promtechista boxi niin että saa säätää enemmän polttoainetta, tarkoitus on vaan saada vähän enemmän tehoa :) jos kokemusta niin kertokaa !
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Tää on kyllä ihme vittuilufoorumi nykyään. Jaksan vähä ihmetellä kun monella ns. asiantuntijallakaan ei oo enää mitään asiallista kirjoitettavaa. Aikuisia miehiä, luulis että ennemmin jättäs kirjottamatta ku vastailee jotain vastaava paskaa. Ei Vesa mitään henkilökohtaista kuitenkaan, ihan yleisesti tässä vaan.

Mutta koitetaan kuitenkin sen verran pysyä asian juuressa että vastataan jotain topicin alottajalle: Kehottaisin perehtymään ensin foorumilla monesti puituihin laki-asiohin koskien uuden auton turbottelua. Esim. sanalla vähäpäästöinen kun hakee niin löytynee varmaan varsin selkeitä vastauksia.
2.3-16
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

No, jos vaikka 84 kW/114 hp ja 190 Nm riittää, niin suosittelen kääntymään digituningin puoleen. Säätävät pumpun kohdilleen. :wink:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kukapa näihin viitsii vaivautua vastaamaan enää mitään kun topicin aloittaja ei vaivaudu lukemaan asiasta kirjoitettuja noin 20 topiccia tai edes ilmoitusta. Näitä tulee tasaseen tahtiin :shock: :roll:

Poistin viestini niin ei jää pahamieli kenellekään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
FTS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 15.03.2008 18:40
Paikkakunta: Keskipohjanmaa

Viesti Kirjoittaja FTS »

Toi digituning on kyllä yksi ratkaisu.. mutta kyllä siitä pitäis saada vähän vielä enemmän jos mahdollista, mutta ei kuitenkaan niin paljon että kestää vaan pari päivää :)

Olen kyllä lukenut nää vanhemmat ilmoitukset, mutta ei niistä saanut selvää ett onko joku laittanut Turbon tällaseen ja kuinka on toiminut, ja aika kauan sitten ne aiheet oli kirjoitettu että päätin laittaa uuden aiheen ylös tästä..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lue nyt vaikka tuota hetken aikaa ja unohda koko homma suosiolla:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20174

Vaikka autosi olisi ei vähäpäästöinen eli noin vuosimallia 91 tai vanhempi ei ole paljon mieltä alkaa jälkiturbottamaan nelisylinteristä parilitraista vaparia ainakaan jos ei ole tietoa, taitoa ja vehkeitä, joilla tekee homman itse.

Ei tuollaiseen kukaan ole laittanut turboa eikä tule laittamaan :roll:

Toki tuon voi turbottaa ja katsastaakkin sen vielä, ja helppo hommahan se on. Porissa esimerkiksi on Pro-turbo, joilla on paljon kokemusta tälläisistä. Sieltä kannattaa kysyä kustannusarviota...mutta kannattaa jo alkuun varautua johonkin 7000...10 000 € budjettiin, siis katsastettuna ja noin 150...250 hp teholla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
FTS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 15.03.2008 18:40
Paikkakunta: Keskipohjanmaa

Viesti Kirjoittaja FTS »

Kiitän tuosta linkistä ! :)

Jos ymärrän tuota oikein niin ei riitä pelkkä todistus savutusarvoista ja tehoista, vaan tulee kallis VTT testin sinne vielä lisäks.. se oli minulle uutta. Mutta kokemuksesta tiedän että se riippuu kyllä aika paljon katsastuspaikasta mitä menee läpi ja mikä ei.. :roll:

Ja että tuolaista auto ei kukaan ole Turbottanut ymärrän kyllä, juuri siksi se vähän kiinostaakin :D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

helppohan tuo olis turbottaa, pumpun vaihtais vanhan malliseen ja mutka paikalle. Oliko noissa koneissa jo öljyruutat männille ?

sitten se kallein osuus onkin tuon jälkeen ne vtt testit, x-määrä tonneja. Tämän kaiken jälkeen huomaat että oliskin tullut monta kertaa halvemmaksi ostaa suoraan c250 turbokoneella suoraan :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Espoossa, en muista mikä firma, joka siis tekee nykyään VTT:n puolesta testit on hinnoitellut yhden testivedon 1788€+alv. Ja vetoja tulee 3-4x. 2 vetoa on ehdoton minimi, jotta saadaan referenssit ja blablabla jutut kohdilleen. VTT ei siis tee näitä enään lainkaan. Tuo em. hinta oli 1,5v sitten kun heiltä sitä utelin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Itse turbotushan ei ole hommana kummoinenkaan mutta homma tökkää rekisteritiedoissa sanaan Vähäpäästöinen. Eli suoraan sanoen autosi on liian uusi turbotukseen. :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mika.T kirjoitti:Eli suoraan sanoen autosi on liian uusi turbotukseen. :D
Toisaalta se on hieman liian vanhakin, eli takapellistä pitäisi löytyä merkintä CDI, jolloin voitaisiin taas alkaa kaivamaan tehoja siitä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin