Turbokatsatukset

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Turbokatsatukset

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Enpä löytänyt ihan suoraa vastausta tältä näkövinkkeliltä...

Eli, turbovehkeitä katsastellessa pykäläviidakon oleellisia asioita ovat auton vuosimalli ja tuo ilkeä rekisteriotteen maininta 'Vähäpäästöinen'. Tuohon vähäpäästöisyyden kiroukseen olenkin jo tutustunut, mutta miten vuosimallit vaikuttavat taiteilijan vapauteen?

Jos auto on wanha, niin melkein mitä vaan saa tehdä, kunhan alusta ja tehot ovat balanssissa. Jossain vaiheessa tultaessa nykyautoihin päin tulee mukaan vaateita katista ja lopuksi vielä tuo vähäpäästöisyys omine kommervenkkeineen.

Minua itseäni, sattuneesta syystä, kiinnostavat enemmän nuo kiisselivehkeet, mutta yleisen mielenkiinnon kannalta tähän topcciin voisi kerätä myös määräetappeja liittyen noihin liuottimella käyviin ajopeleihin.
Terveisin
Tero
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Pohjaksi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Tällaisen dokun löysin keskustelun pohjaksi:

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Tuosta saa sen kuvan, että ainoastaan vähäpäästöisyyttä painotetaan. Varsinaisia vuosimallisidoksia ei näyttäisi olevan.

Turbomuutosten moottorin vaihtoon rinnastushan tarkoittaa tässä tapauksessa muutoksen tarkastelua painon, tehon ja päästöjen suhteen. Esim. auton muutosprosentteihin se ei vaikuta.
Terveisin
Tero
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Re: Pohjaksi

Viesti Kirjoittaja Melitos »

dieselflosse kirjoitti:Tällaisen dokun löysin keskustelun pohjaksi:

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Sama asia vähän helpommin pureksittavassa muodossa:
http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf

Yhteenveto viritetyn auton päästöihin liittyen

Diesel:
1936 - 1979 ei savurajoja

1980-> ei vähäpäästöinen, katsastuksessa polkaisutesti

vähäpäästöinen -> oma turbotus vaatii kalliin VTT päästötestin (1000++ eur) tekniikan saa vaihtaa kuitenkin tehdasturbotettuun kunhan sekin on vähäpäästöisestä

Bensa
1886 - 1977 ei päästörajoja

1978 - 06/1987 normaali katsastuksen päästötesti

07/1987 -> ei vähäpäästöinen, asennettava katalysaattori (ei tarvi toimia), normaali katsastuksen päästötesti

vähäpäästöinen -> sama kuin dieselillä, kallis VTT-testi tai tehdasturbotettu tekniikka vähäpäästöisestä autosta

PS. Saisko tän topicin "stickyksi" eli ilmoitukseksi niin ei joka viikko joku kyselis?!

EDIT: Jos joku vielä listaisi tehorajat jarrujen (ja kallistuksenvakaajien yms) suhteen, varmaankin w123, 124 ja 201 riittäisi... (muistaen että se +20% lasketaan vasta tehokkaimpaan malliin)
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Pro turbon sivuillahan on kanssa Yksinkertaistettuna hiukan juttua noista mahdollisuuksista. Teksti löytyy "asennukset" sivun alapäästä.

edit: Diiselestähän ei tietystikkään ole mainittu mitään. "kuka hullu nyt diiseliä alkaisi virittämään"
So long and thanks for all the fish
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Hei.

Muutos edellyttää mm. todistuksen siitä, että moottori täyttää vähintäänkin samat päästövaatimukset myös tällä isommalla turbolla varustettuna, jos auto on käyttöönotettu 1.1.1992 tai sen jälkeen. Ennen tätä käyttöönotetulle autolle riittää katsastusaseman tekemä mittaus. Myös moottoritehosta on hankittava luotettava selvitys, koska katsastaja ei voi varmistua siitä, että moottoriteho ei muutu.

30.3.2005

X.Y
Tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus


Ja kyse oli turbodieseliin turbon vaihtamisesta
BMW-kuski on aina oikeassa
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

hmmm, vaihdoin 525tds bmw:hen pakosarjan, turbon, coolerin, putkiston yms, soitin asiasta katsastusasemalle ja ne sano että sama se mikä turbo siellä pellin alla on kunhan päästöt pysyy aisoissa. ja muutenkin, monenko auton rekisteriotteessa lukee ahtimen merkki ja malli, ei mun ainakaan, ja auto on 90 luvun puolestavälistä.

ja eipä kai noilla superturbo miehillä ole sen kummemmin mitään ongelmia ollu myöskään, ja savutustestissä kun ei ihan pelkällä kerta polkasulla ahdot nouse eikä morkoolikaan mitään tee niin se savutusarvo on kai pysynyt alhaisena. näin olen käsittänyt kun olen maurilta asiasta kysynyt
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

lassi-s kirjoitti:ja eipä kai noilla superturbo miehillä ole sen kummemmin mitään ongelmia ollu myöskään, ja savutustestissä kun ei ihan pelkällä kerta polkasulla ahdot nouse
Suurin osa superturboista on ei vähäpäästöisiä, mutta kyllä katsastuksessa on vähäpäästöisiäkin ahdinvaihtoprojekteja mennyt läpi. Niistä ei ole niin kovasti huudeltu katsastuksen yhteydessä. Koskaan ei ole katsastusmies esittänyt mielenkiintoa ahtimen tyyppiä kohtaan, se ei kait kuulu ns. tarkastuskohteisiin, ainakaan vielä tänäpäivänä. Tuo saattaa tietysti muuttua mikäli vielä monta kaahailutapausta/kuolonkolaria sattuu viri/tuning peleillä.

Ryntäytystesti ei missään nimessä ole ongalma, superturbot tyypillisesti puhaltelevat puhtaita savuja katsastuksen yhteydessä (pumppu on alisäädöissä ja imupuoli hengittää hyvin). Ongelma syntyy mikäli katsastusmies kyseenalaistaa ahtimen vaihdon laillisuuden ja rupeaa tutkimaan mikä ahdin autossa on alunperin ollut. En ole kuullut että noin olisi vielä kenellekään käynyt. Ahdot kyllä nousevat kertapolkaisullakin, mutta ruiskutuspumppu ei saa ahtojennoususta tietoa (=kuulalaakeri letkussa katsastuksen ajan), joten kone käy hyvin runsaalla ilmaylimäärällä, eli ei savuta.

Internetistä löytyvään tietoon pitää suhtautua varauksella, mutta Holy-Smoke forumilla on ollut tälläinen tieto:

[taitaa olla lassi-s:n kirjoittamaa tekstiä?]
Soitin katsastuskonttorille ja vastasivat, ettei mitään ongelmaa. Samanlaiseen voi tietenkin vaihtaa, mutta sanoin tarkennuksena, että turbo vaihtuisi saman malln isompi kokoiseen turboon eli tuohon 530d:n turboon. Vastaus oli. että jos ei tehot nouse, niin ei aiheuta toimenpiteitä. Jos nousee, niin sen tarvittaisiin savutusmittaus eli sama kuin katsastuksessa. Ja tehothan ei nousisi, jos sen vaan siihen laittaisi. Jos lastuttaisi, niin olisipa vähän enemmän "varaa" lastutuksessa.

Tuo turbon vaihto on on tulkittu kuulemma niin, että se soveltuu silloin kun turbottomaan laitetaan turbo.
Itse en kuitenkaan viitsi katsastuksen yhteydessä käydä kyselemään tuon paikkaansa pitävyyttä sillä käyntikerralla ja päivällä, se on vähän kuin kaivaisi verta nenästä. Saattaa olla, että teen jonain päivänä kyselyn ake:lle ja koitan saada mustaa valkoisella, perusteena ahtimen hajoaminen ja uuden vastaavan löytymisen vaikeus.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Juu, kyllä se noin menee, mitä kirjoittelin aiemmin, ikävä kyllä.

Jos katsastusmies ei sitä huomaa, niin se ei tietenkään tee viritelmää lailliseksi (sen nyt varmaan kaikki käsittääkin).

Katselin AKE:n soveltamisohjeita ja tuolta se näyttäisi.
BMW-kuski on aina oikeassa
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Siis minulla riittää esim. cooleriin pelkkä teho lappu vaikka auto on -90, mutta ei vähäpäästöinen?
Millanen teho lappu täytyy käydä polkasemas, siis millä menee suoraa läpi ilman mitää päivityksiä
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

MeSee kirjoitti:Siis minulla riittää esim. cooleriin pelkkä teho lappu vaikka auto on -90, mutta ei vähäpäästöinen?
Millanen teho lappu täytyy käydä polkasemas, siis millä menee suoraa läpi ilman mitää päivityksiä
Joo, pitäs onnistua teholapun kans muutoskatastus kuulerille. Polkase semmone lappu jossa on vähä vähempi ko tehtaan ilmotus :). Sanot että vähä kulunu kone. Kuulerin laittoa perustelet vaikka raskaan vaunun vedolla ja haluat pitkittää koneen elinikää... :roll: :wink:

Saattaa onnistua jopa muutoskatastus ilman teholappuaki jollain asemalla, kannattaa kysyä ensin. Tärkeätähän ei ole se tehon muutos rek.otteessa vaan se että siinä mainitaan välijäähdyttimen olemassaolo. Todelliset tehot voi sitten olla myöhemmin jotain muuta kuin mitä papereissa lukee.
So long, and thanks for all the fish
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Kuulerin laittoa perustelet vaikka raskaan vaunun vedolla ja haluat pitkittää koneen elinikää
voi olla vähä hankalaa ku just vähä aikaa sit otin koukun irti :lol:
No täytyy kävästä konttorilla ja kysellä mitä mieltä insinöörit on
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

201 3,0 muutokset: Jarrut -92;sen 300ttd;n Takajarrut on mulla 278mm eli ne riittää pienemmätkin . Kallistuksen vakain samasta autosta , kardaani , vaihteisto on Sprintteristä peräisin oleva 722.3:n Akku on peräkontissa tilan ja painonkin takia. Etuakseli paino oli782kg ja taka 617kg Painot riitti juuri viidelle hengelle :lol: Katsastukset on tarkentunut vuoden aikana todella paljon, Esim jos kardaani on hitsaamalla lyhennetty niin siitä pitää olla selvitys ja todistus hitsarilta Akelta on tullut sellaiset ohjeet. Työ on tällä tavalla helpompi tehdä kun ostin faekun josta tekniikka on siirretty 201:seen . Mutta jos joka osan joutuis ehtimään minkä mistäkin niin olis aivan toivoton tekele :roll: Ai niin onko järkee :?:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

olis tämmöinen kysymys , että miten menee lakien mukaan jos haluan laittaa -93 124 300DT koneeseen (vähäpäästöinen) coolerin ?

onnistuuko ja pitääkö jotain teholappuja tuoda :roll:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

epk kirjoitti:olis tämmöinen kysymys , että miten menee lakien mukaan jos haluan laittaa -93 124 300DT koneeseen (vähäpäästöinen) coolerin ?

onnistuuko ja pitääkö jotain teholappuja tuoda :roll:
Lain mukaan ei onnistu, mutta laittaa vaan...välttämättä siihen ei kukaan ymmärrä puuttua ja äkkiähän tuon coolerin poistaa katsastuksen ajaksi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tervetuloa epk vähäpäästöisten eli kiusattujen ja sorrettujen porukkaan. Mitäänhän ei sille autolle sitten saa tehdä, mitä nyt ilmanraikastimen saa asentaa ja senkin silleen, ettei häiritse näkyvyyttä.

Niin, ootko ostanut jo uuden auton ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jaha, no yks asia lisää mitä pitää pois ottaa katsastuksen ajaksi, nou hätä :lol:

ei oo autoa vielä, kiikarissa olis yks ;) seurataan tilannetta...
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

epk kirjoitti:jaha, no yks asia lisää mitä pitää pois ottaa katsastuksen ajaksi, nou hätä :lol:

ei oo autoa vielä, kiikarissa olis yks ;) seurataan tilannetta...
Riippuu tietty missä katsastaa. Itse katsastin auton syksyllä. Lappuja ei kyselty eikä esitelty. Cooleri oli nokalla ja sillä hyvä.

:roll: :roll:
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

Turbotin kaverin Hilux 2.4d 4x4 vm 87. Muutoskatsastettiin kuukausi sitten Nokialla kats.konttorilla. Eivät kyselleet mitään teholappuja. Katsastusmies sano että jos 10 kw on teho noussut niin hyvä on saavutus. Jarrujen vastaavuus tehokaampiin riitti. Rek otteeseen tuli vaan merkintä, että ahdettu ja välijähdytetty. Ei mitään muuta.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mk kirjoitti:Katsastusmies sano että jos 10 kw on teho noussut niin hyvä on saavutus.
Mukava katsastusmies, noita saisi olla enemmän, ei taida olla mersuforumilaisia :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mKA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 21.01.2004 19:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mKA »

mk kirjoitti: Rek otteeseen tuli vaan merkintä, että ahdettu ja välijähdytetty. Ei mitään muuta.
Nyt tiedän missä käyn tuon pemarin katsastaan. :lol:
E34 535i -91 Naturally-aspirated
E28 518tic projekti
exät: 2 x w123 / w124 /3 x bmw
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Omasta 124:sta en tarkalleen tiedä koska muutoskatsastettu ja missä mut A-paprut löytyy kans eli otteessa ainoastaa merkintä turboahdettu, ei tehorajaa ei prosentteja ei mitään 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

w123 300D turbo

Viesti Kirjoittaja Tuori »

elikkä kuinkas nyt kun mulla on tuallaanen w123 300D -84 turbotettu ja olen vaihtanut siitä moottorin toiseen w123 300D koppaan -82, mutta leimalla ei ole vielä käyty. Niin joudunko muutoskatsastamaan moottorin ja turbon tuolle toiselle kopalle? ja pitää olla penkityspaperit ja kaikki? :?
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: w123 300D turbo

Viesti Kirjoittaja xr »

Tuori kirjoitti:elikkä kuinkas nyt kun mulla on tuallaanen w123 300D -84 turbotettu ja olen vaihtanut siitä moottorin toiseen w123 300D koppaan -82, mutta leimalla ei ole vielä käyty. Niin joudunko muutoskatsastamaan moottorin ja turbon tuolle toiselle kopalle? ja pitää olla penkityspaperit ja kaikki? :?
katsastaa pitää
jos turpo on vakio ja ei ole välijäähdytintä niin ei tarvi teho lappua
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkis »

Miten totanii. w124 300tdt ei vähäpäästöinen.
Kävin konttorilla kyseleen, ku pitäis laittaa isompi turbo + välijäähy.
1. Teholappu
2. Vastaavuustodistus tehokkaimman mallisarjan alustatiedoista. Ja vaihtaa jarrut ym. vastaamaan niitä.
Tarvii tehä kuuleman ton kakkoskohanki vaikka ei ottaisi ku yhden kilovatin enemmän tehoja sanoivat.
Kyllähän noita on tehty laillisiksi ihan omilla jarruillakin. Mitä ne oikeen mahtovat tarkottaa tuolla raision k ykkösellä?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jokkis kirjoitti:Miten totanii. w124 300tdt ei vähäpäästöinen.
Kävin konttorilla kyseleen, ku pitäis laittaa isompi turbo + välijäähy.
1. Teholappu
2. Vastaavuustodistus tehokkaimman mallisarjan alustatiedoista. Ja vaihtaa jarrut ym. vastaamaan niitä.
Tarvii tehä kuuleman ton kakkoskohanki vaikka ei ottaisi ku yhden kilovatin enemmän tehoja sanoivat.
Kyllähän noita on tehty laillisiksi ihan omilla jarruillakin. Mitä ne oikeen mahtovat tarkottaa tuolla raision k ykkösellä?
Katsurin täysi tietämättömyys laista syynä moiseen :wink: Teholappu ja vastaavuuspaperit vastaavan tehoisesta saman mallisarjan autosta riittävät AKE:n ohjeistuksen mukaan.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Minulle tuli reksiteriotteeseen ahtimen merkki, kun kävin muutoskatsastamassa. Allekirjoituksen auton kävin leimaamassa 124hp tehoilla, ainoa mikä piti muuttaa, olivat jarrut 2.3 petroolin jarruihin. Helppo homma.

Ainiin katsastus tapahtui Tampereen Härmälässä. Oikein mukavia heppuja sielä oli töissä ja olivat heti mukana kun kävin ensiksi kyselemässä. Suosittelen!
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

XUX63 kirjoitti:
jokkis kirjoitti:Miten totanii. w124 300tdt ei vähäpäästöinen.
Kävin konttorilla kyseleen, ku pitäis laittaa isompi turbo + välijäähy.
1. Teholappu
2. Vastaavuustodistus tehokkaimman mallisarjan alustatiedoista. Ja vaihtaa jarrut ym. vastaamaan niitä.
Tarvii tehä kuuleman ton kakkoskohanki vaikka ei ottaisi ku yhden kilovatin enemmän tehoja sanoivat.
Kyllähän noita on tehty laillisiksi ihan omilla jarruillakin. Mitä ne oikeen mahtovat tarkottaa tuolla raision k ykkösellä?
Katsurin täysi tietämättömyys laista syynä moiseen :wink: Teholappu ja vastaavuuspaperit vastaavan tehoisesta saman mallisarjan autosta riittävät AKE:n ohjeistuksen mukaan.
Ja teholapun saa penkkipajalta ja vertaavuus laput vaikka motonetin sivuilta ite tulostamalla, tai sitte tuolta http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1
Jos ei noilla saa leimaa, oot väärällä konttorilla.

Vertaat sitä tehokkaimpaan mallin misä on samat jarrut ku 300dt ja penkittelet pari hv sen alle. Sillä ei oo väliä onko vertailu malli pensa vai diesel.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei Turussa, Raisiossa tai Kaarinassa voi autojaan katsastaa, johan se taas kerran nähdään, kannattaa ajella vähän kauemmas :lol:
Viimeksi muokannut veskola, To 11.06.2009 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itsellä merkitty rekisteriotteeseen välijäähdyttimen kennon koko, ahtopaineet sekä uudet tehot 117kw. Ja auto vm. -91 (ei vielä vähäpäästöinen).
Käyttis: W210 E55 AMG -00
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkis »

Kiitos vaan kaikille. Eiköhän tässä selvitä johonki asti taas.
Vastaa Viestiin