Entisöinti maksaa, mutta.....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Läähätin
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Entisöinti maksaa, mutta.....

Viesti Kirjoittaja Läähätin »

Kun vuosi sitten ostin etsimäni vm 1990 124 200 D auton. Etsin sitä kolmisen kuukautta, ja kun sitten löysin mieleiseni muutaman sadankilometrin päästä, hain sen pois. Tiesin auton tutkittuani, että rahaa tulee palamaan kunnes auto on täysin ehjä. Virheetön kori miellytti.

Pikku nippeli nappeli vikaa oli vähän siellä ja täällä. Ainoat jotka oli erittäin hyvässä kunnossa, olivat kori (täysin ruosteeton), sisusta, ja kone voimansiirtoineen. (manuaali) Olen vaihtanut uutta; Tuulilasi, syylari, akku, sisätilan lämmönsäätö laite, (pässin munat) abs anturit etupyöriin, taakse jarrulevyt, hihnan iskunvaimennin, laturi, lähes uusi Webasto. Entisöinti maksoi minulle enemmän kuin ostamani aihio, mutta se kannatti.

Kaikki osat ostin itse valmiiksi Merteilistä, mutta työt tehtiin Vehossa, ja ne teki sellainen asentaja joka tuntee mallin kuin omat taskunsa. Katsastusmies sanoi pääsiäisen alla auton tutkittuaan; "Ei mitään moittimista, auto on tosi siisti ikäisekseen". Vehon työnjohtaja; "Tervetuloa muutaman vuoden päästä".

Halusin vaan sanoa tällä sitä, (rautalanka-varaosista) että jos haluaa ajaa ehjällä Mersulla, siihen on uhrattava säälimättä euroja, sillä se tuottaa turvallisia ja miellyttäviä kilometrejä. Lopuksi; Ajoin -80 luvulla muutaman vuoden rallia, jolloin omistin n. 100 kg työkaluja, nyt ei autossani ole kuin pesuvehkeet ja säämiskä. :D Hyvää kesän alkua meille kaikille.
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
jari_w123
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Samaa mieltä,W123 mersun käyttäjistä monesti huomaa että autolla ajetaan niinkauan kuin se eteenpäin liikkuu ja vian ilmetessä korjataan mahdollisimman halvalla.Tämä näkyy sitten tienpällä siinä että monet yksilöt on aivan karmeita romukasoja jotka just ja just kulkee eteenpäin sinisen savun saattelemana vaan mikäpä siinä antaa mennä vaan eipä se mulle kuulu.Itse en vaan pystyis tuommoseen,auto tulee pidettyä kunnossa euroja hirveesti säästämättä tosin huonoilla keleillä pesu saattaa unohtua peräti muutamaksi viikoksi :oops: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Minä sain osaaottavia katseita osakseni kun päätin että pystärini laakerihaverin kokenut OM616 (uudempi malli) kone laitetaan uuteen uskoon. Olin ostanut siihen jo halvalla eri puolilta uuden laturin, startin, öljypumpun ja hionut venttiilit, vaihtanut uudet hehkut ja hehkureleen, uusinut venttiilinohjureitten kumit ja suuttimet ja yläkerran tiivistesarjan!

Alakertaremontti kaikilla uusituilla laakereilla, tiivisteillä ja kampiakselin tasapainotuksella maksoi 1 600 €. Enemmän siis kuin mitä ruosteettomasta pystylampustani maksoin.

Kannattiko? Olisinhan minä parilla sadalla saanut palttiarallaa puolmiljoonaa kilsaa ajetun toimivan käytetyn.

No, OM616 käy uskomattoman nätisti ja kaikilla 72 hevosella on kerrassaan riemukasta ajella.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin