-91 vuosimallin 500 SE W140 mersu seisonut parkissa pari viikkoa ja tietenkin akku tyhjentynyt kokonaan, ei edes avaa ovia kauko-ohjaimella. Bonuksena avaimella ei saa takaluukkua auki eli akkuun ei pääse käsiksi. Onkohan tuolla konehuoneen puolella mitään liitintä, johon saisi kaapelit kiinni ja auton käyntiin?
Tekisi mieli päästä kuuntelemaan kasin murinoita ja kuluttamaan tuota edullista polkuhintaan myytävää bensaa..
-91 500 SE W140 "bensan hinta ei vaikuta ajotapaani, tankkaan aina vain parilla kympillä.."
Vaikkapa startin tai laturin virtakaapeliin kytkemällä.
Onkos W140:n konehuoneessa jossain semmoista muovikoteloa, jonka läpi virtapiuhat kulkee, josta voi ryöstää lisävarusteille virtaa? Sehän kävisi kanssa.
Ja maajohto tietty maihin
Hätätilassa virtaa voi syöttää vaikka tupakansytyttimen kautta. Ehkä en sitä kautta kuitenkaan yrittäisi autoa käynnistää, johdot ei kestä, mutta sen verran että saa takakontin auki.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Näillä eväillä yrittäisin. Jälkimmäistä mieluummin, mutta kyllä ainakin vanhemmissa vankkureissa on voinut kytkeä akun tupakansytyttimeen.Kannattanee kuitenkin etsiä jostain sellainen sytkäriin sopiva "töpseli", ettei pääse kipinöimään. Jossain toisessa topicissa ihan hiljattain puhuttiin akun lataamisesta ulkopuolisella laturilla tupakansytyttimen kautta.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Nyt ei ymmärrä.
Meikäläisellä samanlainen W140 ja akku aina joskus tyhjenee talven aikana. Takakontin lukko kuitenkin aina aukee avaimella vaikka ovet on napit alhaalla, ja lukkoa tökkäämällä pääsee akkuun käsix. Ehkä mun auto on särki jotenkin sit...... kai ?
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Epäilisin, että ketjun aloittajalla on jotain särki.. ehkäpä lukkoa ei ole koskaan käytetty avaimella, mikä on hyvin yleistä keskuslukitetuissa autoissa. Jostapa johtuu, että sen kerran kun tarvisi, avain ei käänny milliäkään lukossa. Pesä jumiutuu ajastaan, sinne kertyy paskaa/suolaa/vettä ym.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
john doe kirjoitti:Nyt ei ymmärrä.
Meikäläisellä samanlainen W140 ja akku aina joskus tyhjenee talven aikana. Takakontin lukko kuitenkin aina aukee avaimella vaikka ovet on napit alhaalla, ja lukkoa tökkäämällä pääsee akkuun käsix. Ehkä mun auto on särki jotenkin sit...... kai ?
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Fenton kirjoitti:Epäilisin, että ketjun aloittajalla on jotain särki.. ehkäpä lukkoa ei ole koskaan käytetty avaimella, mikä on hyvin yleistä keskuslukitetuissa autoissa. Jostapa johtuu, että sen kerran kun tarvisi, avain ei käänny milliäkään lukossa. Pesä jumiutuu ajastaan, sinne kertyy paskaa/suolaa/vettä ym.
Juurikin näin, ei inahda milliäkään enkä avainta viitsisi katkaista sinne. Eipä muuten ole asia edistynyt yhtään, koska en pääse edes auton sisälle enää avaamaan konepeltiä. Olisikohan nyt ovet jäässä? Muutenkin tosi väsyneesti avaa tuon lukkonupin avaimella, olisikohan alipaineet häviämässä..
-91 500 SE W140 "bensan hinta ei vaikuta ajotapaani, tankkaan aina vain parilla kympillä.."
Terve
Mulla oli sama ongelma kuukausi sitten ja syötin kaapeleilla startin + napaan virtaa jonkin aikaa. Sitten saat lukot auki. Mulla ei takaluukkuun mennyt edes avain koko matkaa, kun sitä ei ollut käytetty. +napa on hieman hankalassa pakassa 8 koneessa mulla oli säästömalli 350td eli homma oli helppoa kuin heinänteko. Laturin +napaan tulee kans johto suoraan akulta tai ainakin luulen niin.
Takaluukun lukon puhdistusta voi kokeilla painepesurin pistesuihkun avulla, mutta veden pitää olla lämmintä, mielellään kuumaa. Sitten vaan ihan surutta kunnollista lukkoöljyä perään niin paljon että pursuaa reilusti takaisin. Näin saat ne viimesetkin skeidat ulos lukosta. Näin on ainakin täällä avattu jumittuneita autonlukkoja. Hyvin pelittää se jälkeen.
Pitää olla vaan tarkkana sen suihkun kanssa, ettei tule autoon vedenpaineella tehtyä maalaamatonta raitaa.
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Juselius kirjoitti:Takaluukun lukon puhdistusta voi kokeilla painepesurin pistesuihkun avulla, mutta veden pitää olla lämmintä, mielellään kuumaa. Sitten vaan ihan surutta kunnollista lukkoöljyä perään niin paljon että pursuaa reilusti takaisin. Näin saat ne viimesetkin skeidat ulos lukosta. Näin on ainakin täällä avattu jumittuneita autonlukkoja. Hyvin pelittää se jälkeen.
Pitää olla vaan tarkkana sen suihkun kanssa, ettei tule autoon vedenpaineella tehtyä maalaamatonta raitaa.
Noniin, kyllä kekseliäisyydellä päästään pitkälle. Sain avaimella avattua etumatkustajan puolen oven, konepelti auki ja hetken yritettiin etsiä laturia pimeässä tuloksetta, mutta sitten vilkaisin pääsulakerasiaan, johon oli vedetty hälyttimen virtajohto välissään sulake. Ei kun sulake irti ja kaapeli johtoon kiinni ja maa moottoriin, tärykalvot meni heti hälyttimen ansiosta, mutta ovet ja takaluukku aukesi. Loppu olikin sitten selvää pässinlihaa. Kyllä oli kiva kuunnella kasin ääniä pitkästä aikaa ja voi elämä tuota bensankulutusta..
Nyt vaan pitäisi saada tuo lämppärin moottori kuntoon, etuvastus tuli vaihdettua ja hetken toimi ihan hyvin, mutta sitten taas puhallus loppui. Onko täällä kenelläkään tietoa mistä kannattaisi puhaltimen moottoria etsiä?
Ja kiitokset kaikille hyvistä neuvoista.
-91 500 SE W140 "bensan hinta ei vaikuta ajotapaani, tankkaan aina vain parilla kympillä.."