W140 akku tyhjänä ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Janzu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 18.02.2008 12:16
Paikkakunta: Helsinki

W140 akku tyhjänä ongelma

Viesti Kirjoittaja Janzu »

Elikkä olisi seuraavanlainen ongelma:

-91 vuosimallin 500 SE W140 mersu seisonut parkissa pari viikkoa ja tietenkin akku tyhjentynyt kokonaan, ei edes avaa ovia kauko-ohjaimella. Bonuksena avaimella ei saa takaluukkua auki eli akkuun ei pääse käsiksi. Onkohan tuolla konehuoneen puolella mitään liitintä, johon saisi kaapelit kiinni ja auton käyntiin?

Tekisi mieli päästä kuuntelemaan kasin murinoita ja kuluttamaan tuota edullista polkuhintaan myytävää bensaa.. :shock:
-91 500 SE W140 "bensan hinta ei vaikuta ajotapaani, tankkaan aina vain parilla kympillä.."
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vaikkapa startin tai laturin virtakaapeliin kytkemällä.
Onkos W140:n konehuoneessa jossain semmoista muovikoteloa, jonka läpi virtapiuhat kulkee, josta voi ryöstää lisävarusteille virtaa? Sehän kävisi kanssa.
Ja maajohto tietty maihin :)

Hätätilassa virtaa voi syöttää vaikka tupakansytyttimen kautta. Ehkä en sitä kautta kuitenkaan yrittäisi autoa käynnistää, johdot ei kestä, mutta sen verran että saa takakontin auki.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Janzu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 18.02.2008 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janzu »

No noissa Bemareissa mitä mulla on ollut, on konehuoneessa ollut ihan kunnon liitin plussalle, mersusta en sellaista löytänyt.

Eli voinko siis kytkeä piuhat toisesta akusta suoraan tupakansytyttimeen, niin että keskuslukko avaisi takaluukun? Kuulostaa aika hurjalta..

Toinen vaihtoehtoko laittaa plussa laturin plussaan ja maa johonkin auton runkoon..?
-91 500 SE W140 "bensan hinta ei vaikuta ajotapaani, tankkaan aina vain parilla kympillä.."
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Näillä eväillä yrittäisin. Jälkimmäistä mieluummin, mutta kyllä ainakin vanhemmissa vankkureissa on voinut kytkeä akun tupakansytyttimeen.Kannattanee kuitenkin etsiä jostain sellainen sytkäriin sopiva "töpseli", ettei pääse kipinöimään. Jossain toisessa topicissa ihan hiljattain puhuttiin akun lataamisesta ulkopuolisella laturilla tupakansytyttimen kautta.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
john doe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:06
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja john doe »

Nyt ei ymmärrä.
Meikäläisellä samanlainen W140 ja akku aina joskus tyhjenee talven aikana. Takakontin lukko kuitenkin aina aukee avaimella vaikka ovet on napit alhaalla, ja lukkoa tökkäämällä pääsee akkuun käsix. Ehkä mun auto on särki jotenkin sit...... kai ?
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Epäilisin, että ketjun aloittajalla on jotain särki.. ehkäpä lukkoa ei ole koskaan käytetty avaimella, mikä on hyvin yleistä keskuslukitetuissa autoissa. Jostapa johtuu, että sen kerran kun tarvisi, avain ei käänny milliäkään lukossa. Pesä jumiutuu ajastaan, sinne kertyy paskaa/suolaa/vettä ym.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

john doe kirjoitti:Nyt ei ymmärrä.
Meikäläisellä samanlainen W140 ja akku aina joskus tyhjenee talven aikana. Takakontin lukko kuitenkin aina aukee avaimella vaikka ovet on napit alhaalla, ja lukkoa tökkäämällä pääsee akkuun käsix. Ehkä mun auto on särki jotenkin sit...... kai ?

Sun lukko on ihan kunnossa, eipä huolta. 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Janzu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 18.02.2008 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janzu »

Fenton kirjoitti:Epäilisin, että ketjun aloittajalla on jotain särki.. ehkäpä lukkoa ei ole koskaan käytetty avaimella, mikä on hyvin yleistä keskuslukitetuissa autoissa. Jostapa johtuu, että sen kerran kun tarvisi, avain ei käänny milliäkään lukossa. Pesä jumiutuu ajastaan, sinne kertyy paskaa/suolaa/vettä ym.
Juurikin näin, ei inahda milliäkään enkä avainta viitsisi katkaista sinne. Eipä muuten ole asia edistynyt yhtään, koska en pääse edes auton sisälle enää avaamaan konepeltiä. Olisikohan nyt ovet jäässä? Muutenkin tosi väsyneesti avaa tuon lukkonupin avaimella, olisikohan alipaineet häviämässä..
-91 500 SE W140 "bensan hinta ei vaikuta ajotapaani, tankkaan aina vain parilla kympillä.."
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Sama ongelma

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Terve
Mulla oli sama ongelma kuukausi sitten ja syötin kaapeleilla startin + napaan virtaa jonkin aikaa. Sitten saat lukot auki. Mulla ei takaluukkuun mennyt edes avain koko matkaa, kun sitä ei ollut käytetty. +napa on hieman hankalassa pakassa 8 koneessa mulla oli säästömalli 350td eli homma oli helppoa kuin heinänteko. Laturin +napaan tulee kans johto suoraan akulta tai ainakin luulen niin.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Takaluukun lukon puhdistusta voi kokeilla painepesurin pistesuihkun avulla, mutta veden pitää olla lämmintä, mielellään kuumaa. Sitten vaan ihan surutta kunnollista lukkoöljyä perään niin paljon että pursuaa reilusti takaisin. Näin saat ne viimesetkin skeidat ulos lukosta. Näin on ainakin täällä avattu jumittuneita autonlukkoja. Hyvin pelittää se jälkeen. 8)

Pitää olla vaan tarkkana sen suihkun kanssa, ettei tule autoon vedenpaineella tehtyä maalaamatonta raitaa. :shock:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Janzu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 18.02.2008 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janzu »

Juselius kirjoitti:Takaluukun lukon puhdistusta voi kokeilla painepesurin pistesuihkun avulla, mutta veden pitää olla lämmintä, mielellään kuumaa. Sitten vaan ihan surutta kunnollista lukkoöljyä perään niin paljon että pursuaa reilusti takaisin. Näin saat ne viimesetkin skeidat ulos lukosta. Näin on ainakin täällä avattu jumittuneita autonlukkoja. Hyvin pelittää se jälkeen. 8)

Pitää olla vaan tarkkana sen suihkun kanssa, ettei tule autoon vedenpaineella tehtyä maalaamatonta raitaa. :shock:
Noniin, kyllä kekseliäisyydellä päästään pitkälle. Sain avaimella avattua etumatkustajan puolen oven, konepelti auki ja hetken yritettiin etsiä laturia pimeässä tuloksetta, mutta sitten vilkaisin pääsulakerasiaan, johon oli vedetty hälyttimen virtajohto välissään sulake. Ei kun sulake irti ja kaapeli johtoon kiinni ja maa moottoriin, tärykalvot meni heti hälyttimen ansiosta, mutta ovet ja takaluukku aukesi. Loppu olikin sitten selvää pässinlihaa. Kyllä oli kiva kuunnella kasin ääniä pitkästä aikaa 8) ja voi elämä tuota bensankulutusta..

Nyt vaan pitäisi saada tuo lämppärin moottori kuntoon, etuvastus tuli vaihdettua ja hetken toimi ihan hyvin, mutta sitten taas puhallus loppui. Onko täällä kenelläkään tietoa mistä kannattaisi puhaltimen moottoria etsiä?

Ja kiitokset kaikille hyvistä neuvoista.
-91 500 SE W140 "bensan hinta ei vaikuta ajotapaani, tankkaan aina vain parilla kympillä.."
Vastaa Viestiin