CLK 200 cabriolet kompressor ostoon. huomioon otettavaa?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Oizo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.02.2008 11:08
Paikkakunta: Kylänpää
Viesti:

CLK 200 cabriolet kompressor ostoon. huomioon otettavaa?

Viesti Kirjoittaja Oizo »

eli mitä kannattaa tarkistaa kyseisestä autosta? tyyppiviat?
tämä olisi enssimmäinen mersu minulle ja samalla avo niin kuinka tuo katon käyttö käytännössä on? mikä lämpötila pitää pihalla olla että saa/uskaltaa avata katon ettei se hajoa. varmaankaan pakkasella sitä ei saa aukoa ja tuskin tulisikaan :) ja saako sitä avata "vauhdissa" vai pitääkö aina pysähtyä kokonaan ettei tuulenvastuksesta ota moottori, kangas tai mikään damagea itseensä?

Edit. Vuosimalli on -00 eli onko se korimalli sitten W208 vai mikä?
[b]M[/b]ercedes-[b]B[/b]enz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
[b]B[/b]ayerische [b]M[/b]otoren [b]W[/b]erke 525i (e34) -89
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

En osaa sanoa tuohon lämpötila vs katon avaaminen asiaan mitään muuta kuin sen että CLK:t..sekä tämä vanhempi 208 että nykyinen 209 ovat siitä poikkeuksellisia autoja että niissä katto on tehty sellaiseksi että sillä oikeasti pärjää talvessa..varsinkin 209:ssä, joka sai julkisuutta joskus mm siitä että jossain lehdessä mitattiin lämmönpitokykyä cabrio vs coupe ja niinhän se vain oli että cabrion katto piti lämmöt paremmin kuin coupen perinteinen peltikatto.
Eli mm. sillä perusteella uskon että CLK:n rätti pelittää keskivertorättejä paremmin myös ihan oikeassa talvessa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Talviautona -92 mallin Audi Capriolet :roll: ja avannut sen kun pakkasta
oli noin -10 astetta eikä mitään ongelmia ja todella lämmin auto,tuskimpa uudemman Mersun katto ainakaan huonompi on.Katto ei lähde vauhdissa varmaan aukeamaankaan jos ei ole ihan manuaali...ja manuaalissakin taitaa liikkeellä ollessaan lukita kahvan...luulisin.
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Itsellä on A208. Vaikuttaa aika lämpimältä, vaikka autolla ei oikeastaan ajella kuin pihalle lämpimästä tallista. Mielestäni ongelma on hapettavat suolaliuokset, joiden vaikutusta katon pigmenteihin ei ole tietoa. Auto on silkkana harrasteautona, mutta kovalla katolla voisin harkita loska-ajoakin.

Loppupeleissä totuus on, etten voi ostaa enää ikinä Coupeeta tai muutakaan umpinaista. Mersuhan on vakiona tylsä - aivan kuten kaurapuuro: harmaata ja terveellistä -, mutta sitä voi ehostaa mieleiseksi. :oops:

Kaikki toimii paremmin kuin hyvin. Laatu on mielestäni todella hyvä, kun vertaa esim. E:n (W211) tai CLS:n pikkuisiin särränappuloihin, etenkin ilmastoinnissa. Vanhan CLK:n habitus laadukas mutta vanhahtavan taximainen.
Viimeksi muokannut Sway-bar, Ti 05.02.2008 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Oizo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.02.2008 11:08
Paikkakunta: Kylänpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oizo »

ozzy kirjoitti:Talviautona -92 mallin Audi Capriolet :roll: ja avannut sen kun pakkasta
oli noin -10 astetta eikä mitään ongelmia ja todella lämmin auto,tuskimpa uudemman Mersun katto ainakaan huonompi on.Katto ei lähde vauhdissa varmaan aukeamaankaan jos ei ole ihan manuaali...ja manuaalissakin taitaa liikkeellä ollessaan lukita kahvan...luulisin.
jees. katto aukee sähköllä eli tuskin saa vauhdista vahingos avattua luulisin.
onkos mitään tietoa mitä tyyppivikoja kyseisessä autossa saattaa olla? haulla ei hirveästi löytynyt
[b]M[/b]ercedes-[b]B[/b]enz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
[b]B[/b]ayerische [b]M[/b]otoren [b]W[/b]erke 525i (e34) -89
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Kompressoria kannattee vähän kuunnella...huonolla tuurilla laakerit voi olla
valmiit mutta ei kannatte sen takia säikähtää...ebay:sta olen itellekki hommannut (takuukorjatun) ja säästi todella pitkän pennin,helppo myös itse vaihtaa...öljyt kannattee vaihtaa siihen myös joskus vaikka on kait muka
huoltovapaa...
Ei nyt muuta tule mieleen...ja jos jotain erityistä olis niin
kyllä siitä joku olis jo kirjoittanut.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Tekniikkahan on samaa kuin muissakin Mersuissa ja kun tarkastelee vastaavanikäisten muiden Mersujen, uudemman CLK:n kohdalla erityisti C-sarjan ja vanhemman CLK:n kanssa sekä E- että C-sarjan ongelmakohtia niin hyvin pääsee kärryille siitä missä ne heikot kohdat on..jos niitä ylipäätään on?!

"Eerola" kun saapuu maisemiin niin hän osaa kertoa paremmin vanhemmasta CLK:sta kun omaa hyvän kokemuksen niistä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Oizo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.02.2008 11:08
Paikkakunta: Kylänpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oizo »

noh huomenna näkee... bemari väystyy ainakin joksikin aikaa clk:n tieltä :)
[b]M[/b]ercedes-[b]B[/b]enz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
[b]B[/b]ayerische [b]M[/b]otoren [b]W[/b]erke 525i (e34) -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ozzy kirjoitti:Kompressoria kannattee vähän kuunnella.....öljyt kannattee vaihtaa siihen myös joskus vaikka on kait muka
huoltovapaa...
Jep 100tkm välein olisi hyvä vaihtaa, mutta ensimäinen kerta ei olekaan niin helppo... Koska ko laitteessa ei luultavimmin ole öljyille edes lisäys taikka poistoreikää. Kannattaa ekakerralla teettää alan ammattilaisella ahtimen perushuollon (osiin satanen, töihin toinen mokoma) ja samalla kiertää sinne kierteet öljypropulle. Tämä koskee siis Eaton ahtimia. Lysholmeissa on aina öljynvaihtomahdollisuus.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Oizo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.02.2008 11:08
Paikkakunta: Kylänpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oizo »

mikähän mahtaa tuon w208 clk:n vanteiden keskireikä hommeli olla? ajattelin menisikö nämä sen alle: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=592970

16x7J ET35
keskireikä 66.6.
[b]M[/b]ercedes-[b]B[/b]enz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
[b]B[/b]ayerische [b]M[/b]otoren [b]W[/b]erke 525i (e34) -89
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Keskireikä on sama kuin muissakin Mersuissa. En nyt vain muista enää varmaksi mikä se on se Mersujen keskireiän koko..liekö se juuri tuo 66,6 :?

No, asia ratkeaa sillä jos löydät jostain jonkun muun mersun kohdalta keskireiän koon, niin se on sama CLK:ssakin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jva kirjoitti:Tekniikkahan on samaa kuin muissakin Mersuissa ja kun tarkastelee vastaavanikäisten muiden Mersujen, uudemman CLK:n kohdalla erityisti C-sarjan ja vanhemman CLK:n kanssa sekä E- että C-sarjan ongelmakohtia niin hyvin pääsee kärryille siitä missä ne heikot kohdat on....
Jäsen jva:n nyrkkisääntö oli erittäin osuva. Minun kokemukseni mukaan 208-sarjan CLK:ssa ei ole mitään dramaattista, uutta tarkasteltavaa R170/ W202/ W210 verrattuna.

Pikaisesti tulee mieleeni seuraavat asiat, joiden tilanne kannattaa selvittää itselleen ennen kaupan solmimista. Siksi selvittää, että yksikään näistä tuskin aiheuttaa CLk:n ostajalle taloudellista katastrofia... ...mutta kaupan jälkeisen henkisen krapulan hetkellä saattaa kyllä aiheuttaa ikävää mielentilan heilahtelua.
  • Ruoste takaluukun avausnapin ympärillä.
    Ruoste takaluukun kahvan alla.
    Mittariston LCD-näyttöjen pikseliviat.
    Kardaanin kannatinlaakerin ääntäminen.
    Pyörän laakerien löysyys.
    Narinanivelien kitinät.
    Oven lasien heikko tiivistyminen.
    Ahtimen sivuäänet ja tukkoinen toiminta.
    CD-vaihtajan reistaaminen.
    Easy-Entry-penkkien mekanismin tökkivä toiminta.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Oizo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.02.2008 11:08
Paikkakunta: Kylänpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oizo »

nyt olen mersumies virallisesti! :)
tuli hankittua tuollainen 230kompura cabrioletti (Elegance) amg:n 17" vanteilla.
kuvia tulee jahka saan auton kiillotettua kunnolla! :)
[b]M[/b]ercedes-[b]B[/b]enz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
[b]B[/b]ayerische [b]M[/b]otoren [b]W[/b]erke 525i (e34) -89
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Oizo kirjoitti:nyt olen mersumies virallisesti! :)
tuli hankittua tuollainen 230kompura cabrioletti...
Onneksi olkoon! Erinomainen ratkaisu. Sekä alkaa virallisesti mersumieheksi, että valita 230K!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Onnittelut!!

CLK on yksi parhaimmannäköisistä Mersuista, oli kyseessä sitten kumpi sukupolvi tahansa ja kumpi korimalli (cabrio/coupe) tahansa!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Vastaa Viestiin