eli mitä kannattaa tarkistaa kyseisestä autosta? tyyppiviat?
tämä olisi enssimmäinen mersu minulle ja samalla avo niin kuinka tuo katon käyttö käytännössä on? mikä lämpötila pitää pihalla olla että saa/uskaltaa avata katon ettei se hajoa. varmaankaan pakkasella sitä ei saa aukoa ja tuskin tulisikaan ja saako sitä avata "vauhdissa" vai pitääkö aina pysähtyä kokonaan ettei tuulenvastuksesta ota moottori, kangas tai mikään damagea itseensä?
Edit. Vuosimalli on -00 eli onko se korimalli sitten W208 vai mikä?
En osaa sanoa tuohon lämpötila vs katon avaaminen asiaan mitään muuta kuin sen että CLK:t..sekä tämä vanhempi 208 että nykyinen 209 ovat siitä poikkeuksellisia autoja että niissä katto on tehty sellaiseksi että sillä oikeasti pärjää talvessa..varsinkin 209:ssä, joka sai julkisuutta joskus mm siitä että jossain lehdessä mitattiin lämmönpitokykyä cabrio vs coupe ja niinhän se vain oli että cabrion katto piti lämmöt paremmin kuin coupen perinteinen peltikatto.
Eli mm. sillä perusteella uskon että CLK:n rätti pelittää keskivertorättejä paremmin myös ihan oikeassa talvessa.
Talviautona -92 mallin Audi Capriolet ja avannut sen kun pakkasta
oli noin -10 astetta eikä mitään ongelmia ja todella lämmin auto,tuskimpa uudemman Mersun katto ainakaan huonompi on.Katto ei lähde vauhdissa varmaan aukeamaankaan jos ei ole ihan manuaali...ja manuaalissakin taitaa liikkeellä ollessaan lukita kahvan...luulisin.
Itsellä on A208. Vaikuttaa aika lämpimältä, vaikka autolla ei oikeastaan ajella kuin pihalle lämpimästä tallista. Mielestäni ongelma on hapettavat suolaliuokset, joiden vaikutusta katon pigmenteihin ei ole tietoa. Auto on silkkana harrasteautona, mutta kovalla katolla voisin harkita loska-ajoakin.
Loppupeleissä totuus on, etten voi ostaa enää ikinä Coupeeta tai muutakaan umpinaista. Mersuhan on vakiona tylsä - aivan kuten kaurapuuro: harmaata ja terveellistä -, mutta sitä voi ehostaa mieleiseksi.
Kaikki toimii paremmin kuin hyvin. Laatu on mielestäni todella hyvä, kun vertaa esim. E:n (W211) tai CLS:n pikkuisiin särränappuloihin, etenkin ilmastoinnissa. Vanhan CLK:n habitus laadukas mutta vanhahtavan taximainen.
Viimeksi muokannut Sway-bar, Ti 05.02.2008 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ozzy kirjoitti:Talviautona -92 mallin Audi Capriolet ja avannut sen kun pakkasta
oli noin -10 astetta eikä mitään ongelmia ja todella lämmin auto,tuskimpa uudemman Mersun katto ainakaan huonompi on.Katto ei lähde vauhdissa varmaan aukeamaankaan jos ei ole ihan manuaali...ja manuaalissakin taitaa liikkeellä ollessaan lukita kahvan...luulisin.
jees. katto aukee sähköllä eli tuskin saa vauhdista vahingos avattua luulisin.
onkos mitään tietoa mitä tyyppivikoja kyseisessä autossa saattaa olla? haulla ei hirveästi löytynyt
Kompressoria kannattee vähän kuunnella...huonolla tuurilla laakerit voi olla
valmiit mutta ei kannatte sen takia säikähtää...ebay:sta olen itellekki hommannut (takuukorjatun) ja säästi todella pitkän pennin,helppo myös itse vaihtaa...öljyt kannattee vaihtaa siihen myös joskus vaikka on kait muka
huoltovapaa...
Ei nyt muuta tule mieleen...ja jos jotain erityistä olis niin
kyllä siitä joku olis jo kirjoittanut.
Tekniikkahan on samaa kuin muissakin Mersuissa ja kun tarkastelee vastaavanikäisten muiden Mersujen, uudemman CLK:n kohdalla erityisti C-sarjan ja vanhemman CLK:n kanssa sekä E- että C-sarjan ongelmakohtia niin hyvin pääsee kärryille siitä missä ne heikot kohdat on..jos niitä ylipäätään on?!
"Eerola" kun saapuu maisemiin niin hän osaa kertoa paremmin vanhemmasta CLK:sta kun omaa hyvän kokemuksen niistä.
ozzy kirjoitti:Kompressoria kannattee vähän kuunnella.....öljyt kannattee vaihtaa siihen myös joskus vaikka on kait muka
huoltovapaa...
Jep 100tkm välein olisi hyvä vaihtaa, mutta ensimäinen kerta ei olekaan niin helppo... Koska ko laitteessa ei luultavimmin ole öljyille edes lisäys taikka poistoreikää. Kannattaa ekakerralla teettää alan ammattilaisella ahtimen perushuollon (osiin satanen, töihin toinen mokoma) ja samalla kiertää sinne kierteet öljypropulle. Tämä koskee siis Eaton ahtimia. Lysholmeissa on aina öljynvaihtomahdollisuus.
jva kirjoitti:Tekniikkahan on samaa kuin muissakin Mersuissa ja kun tarkastelee vastaavanikäisten muiden Mersujen, uudemman CLK:n kohdalla erityisti C-sarjan ja vanhemman CLK:n kanssa sekä E- että C-sarjan ongelmakohtia niin hyvin pääsee kärryille siitä missä ne heikot kohdat on....
Jäsen jva:n nyrkkisääntö oli erittäin osuva. Minun kokemukseni mukaan 208-sarjan CLK:ssa ei ole mitään dramaattista, uutta tarkasteltavaa R170/ W202/ W210 verrattuna.
Pikaisesti tulee mieleeni seuraavat asiat, joiden tilanne kannattaa selvittää itselleen ennen kaupan solmimista. Siksi selvittää, että yksikään näistä tuskin aiheuttaa CLk:n ostajalle taloudellista katastrofia... ...mutta kaupan jälkeisen henkisen krapulan hetkellä saattaa kyllä aiheuttaa ikävää mielentilan heilahtelua.
Ruoste takaluukun avausnapin ympärillä.
Ruoste takaluukun kahvan alla.
Mittariston LCD-näyttöjen pikseliviat.
Kardaanin kannatinlaakerin ääntäminen.
Pyörän laakerien löysyys.
Narinanivelien kitinät.
Oven lasien heikko tiivistyminen.
Ahtimen sivuäänet ja tukkoinen toiminta.
CD-vaihtajan reistaaminen.
Easy-Entry-penkkien mekanismin tökkivä toiminta.
nyt olen mersumies virallisesti!
tuli hankittua tuollainen 230kompura cabrioletti (Elegance) amg:n 17" vanteilla.
kuvia tulee jahka saan auton kiillotettua kunnolla!