190:een 3 Litranen 24v bensiini

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

190:een 3 Litranen 24v bensiini

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

onko joku vaihtanut 4-pyttyisen tilalle 6-pyttyistä konetta? sehän lakipykälien mukaan onnistuisi. Olisi itsellä tarkoitus laittaa 300 kone, jos auto jossa kone on kiini on huonopeltinen 124.
Viimeksi muokannut tonijuopperi, Pe 08.08.2008 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

2.6:sen osilla onnistuu.
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

300 tulisi 2.3 tilalle samalla tietty koko tekniikka eli takakelkkaa myöten. Kardaanin tietysti joutuu lyhentämään.
Sopiiko 124 takakelkka suoraan 190:seen?
Sähköhommia tulee jonkin verran.
Asian pääkysymys kuuluu onko kukaan asentanut 300:sta 230:sen tilalle?
Mercedes-Benz forever
_ahma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 17.11.2007 02:07
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

Nettiautossa on mun mielestä pari 300 koneellista 190 meseä :roll:
Nyk. w124 300e -86
Ex: w201 2.0e -85
w124 300d -86
w126 s280 -84
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onkos tuohon nyt tulossa bensa vai diesel? Bensassahan ei mitään ihmeitä, 2,6 konehan on samanlainen ja sillä 190 mesejä on tehty. Dieselissä vähän enemmän hommaa, varsinkin turbona :roll:
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

ihan bensakone tulossa.
Mercedes-Benz forever
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

miks tarvis takakelkka vaihtaa?? :shock:
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

kun se olisi valmis paketti.
Mercedes-Benz forever
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

tonijuopperi kirjoitti:kun se olisi valmis paketti.
Eiköhän tuossa toimi W201 oma tekakelkka, kun kardaanin pituuden saa oikeaksi. W124 kori on leveämpi, joten muutostöitä voi tulla aika paljon W124 takakelkalla ja vetoakseleilla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

nyt on päästy jopa vauhtiin neli pyttynen on keulalta pois ja 300 24v odottaa paikoilleen nostoa innostuin kummiskin maalaamaan konehuoneen vasta pohjamaaleissa. tänä kesänä pääsee vielä testailemaan. :o
jetronic tulee näin alkuun paikalleen että saa auton ajoon.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

tonijuopperi kirjoitti:neli pyttynen on keulalta pois ja 300 24v odottaa paikoilleen
Olisko mahdollista kuvia saada näytille? :shock: Oothan ottanu lämpö ongelmat huomioon..
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

kuvia saa näytille ku muistais vain ottaa niitä.
kumma homma ku työt häiritsee harrastusta :roll:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=19705

Tuosta voi löytyä hieman vinkkejä, samanlainen projekti.
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

tuli mieleen että mitenköhän mahtuis v8 kone pikkumersun keulalle ku sellainenkin olisi.
nooh päädyin kumminkin 6-pyttyseeen.
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

tuli ajan kuluksi muutama kuva otettua ku kardaani on lyhennyksessä. syyläri tulee aika lähelle, mutta ei vastaa hihna pyöriin.
ja turbokin mahtuu hyvin joskus.


Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut tonijuopperi, Ke 30.07.2008 00:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

juu

Viesti Kirjoittaja jyfko »

eikös tarvii ottaa puskurista pois pikkasen, niin saadaan tilaa?!
Onkos sulla kone laitettu niin taakse, kuin nätisti menee?
Itellä tulee cuulerin eteen flekti, kun myös varmaan sulle.
Mikäs on tehotavoite?
Mulla samanlainen projekti, kunhan saadaan koneeseen paremmat palikat..

edit: sullahan pensaskone.. en huomannu! :shock:
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

Kone on 124 omilla korvallisilla just hyvin tossa. Laatikon takakannakkeesta joutui puoli senttiä reikiä rotsaamaan ja poraamaan uudet reiät runkopalkkiin niin sai hienosti paikoilleen. Etupuskurissa on riegerin jatko joten sopi paikoilleen, kun vakiopuskurista on ylimääräiset leikattu pois. Sähköflekti tulee tietenkin etupuolelle. Jossain vaiheessa tulee turbo, cuuleri ja megasquirtti hoitamaan pensa ja sytytys puolen kuntoon. :wink:
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

tänään edettiin sen verran että kone kävi ja johtojen jatkaminen alkoi. :)
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

tänään kävin koeajolenkin tekemässä ja ei viitsinyt oikein polkasta ku pitää vielä pakoputkisto rakentaa uusiksi.
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

nyt on auto ajossa ja ajettu 200km vaikuttaa toimivan. lähöt on erinlaiset mitä 2.3 koneella. pohjapanssari täytyy tehdä ettei syyläri osu kivetykseen.
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

aika mielenkiintoista, pistä kuvia tulemaan!
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ja videoo! Hitto... mukava että sopii.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

oli vähän vaikeuksia, kun en ehtinyt tehdä pohjapanssaria niin se syylärihän vähän vastasi maahan ja syyläri osui hihnapyöriin. mutta huomenna täytyy tehdä. Nyt taas pelittää ja viikonloppuna testailemaan jaksaako se edes pyörittää. :roll: jotain sain filmattua samalla näkyy coupekin filmillä.
Kuva
Mercedes-Benz forever
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

Paljonko on koneessa tehoja?? Mitä piti muuttaa että sai koneen sopiin oikeen laaitkon kaa?? Konehaan passaa suoraan omiin korvakkoihin.. Entä pitikö jarruja muuttaa?
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

se mitä vakiona on noin 200. joutui vain kardaanin etupätkää 3cm lyhentämään ja vaihdelaatikon kannatinta kaventamaan 2cm ja runkopalkkiin uudet reiät. kone sopi omilla korvallisilla omalle paikalleen. jarrut on vaihdettu isompiin. ja jäähdyttimelle tehty uusi peti. :D
ruiskun johdot jatkettu. siinäpä ne muutokset. nyt on vain ajettu ja toiminut hyvin. kulutus ei noussut normaali ajossa verrattuna vanhaan kokoonpanoon 2 litraseen verrattuna.
Mercedes-Benz forever
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tonijuopperi kirjoitti:se mitä vakiona on noin 200. joutui vain kardaanin etupätkää 3cm lyhentämään ja vaihdelaatikon kannatinta kaventamaan 2cm ja runkopalkkiin uudet reiät. kone sopi omilla korvallisilla omalle paikalleen. jarrut on vaihdettu isompiin. ja jäähdyttimelle tehty uusi peti. :D
ruiskun johdot jatkettu. siinäpä ne muutokset. nyt on vain ajettu ja toiminut hyvin. kulutus ei noussut normaali ajossa verrattuna vanhaan kokoonpanoon 2 litraseen verrattuna.
Millaiset todistukset oot konttorilla esittänyt, saisko kopsuja?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

sen auton paperit näytin mistä tekniikka on lähtöisin.
mielellään en kopioita papereistä lähettele.
Mercedes-Benz forever
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tonijuopperi kirjoitti:sen auton paperit näytin mistä tekniikka on lähtöisin.
mielellään en kopioita papereistä lähettele.
Eikun meinasin että mitä osia piti tenavaan vaihtaa, konttorilla mulle iskivät kouraan osalistan ja halusivat maahantuojalta vastaavuustodistuksia ja listan eroista mitä vastaavantehoisista malleista löytyy.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

pistitkö jarruiksi 2.6 vai 3.0 litrasen jarrut??
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

300 coupen jarrut samasta autosta mistä konekkin.
Mercedes-Benz forever
Vastaa Viestiin