SRS merkkivalo syttyi, onko tyypillisiä vikapaikkoja tiedoss
SRS merkkivalo syttyi, onko tyypillisiä vikapaikkoja tiedoss
124 -95 malliseen 250TD mersuun syttyi juuri SRS turvatyynyjen merkkivalo, onko tiedossa kellään mistä vikaa tyypillisesti kannattaisi hakea vai onko kyseessä selkeästi merkkikorjaamoon ja sassiin vika?
Mittaappa jännite
Ainakin 200d teki just noin, kun toinen laturin hiilistä meni huonoksi.
Samankaltainen vika eräässä tuontiautossa E 250 TD -95....kun auton käynnistää jää SRS valo palamaan noin kahdeksi minuutiksi, sitten sammuu. Ajon aikana ei ole syttynyt koskaan.
Vika kuulemma voisi olla keskikonsolissa olevassa ohjusyksikössä ?
Vika kuulemma voisi olla keskikonsolissa olevassa ohjusyksikössä ?
Viimeksi muokannut romuroope, Ke 05.12.2007 16:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Mittaappa jännite
Mulla lokakuussa E250 TD sytytti ensin ABS:n merkkivalon, hetken päästä SRS valon ja sitten alkoi virta pikkuhiljaa hiipua autosta. Laturi sanoi työsopimuksensa irtipekkak kirjoitti:Ainakin 200d teki just noin, kun toinen laturin hiilistä meni huonoksi.


MB E250 TD 20V -94
Re: Mittaappa jännite
Oliko mittaristossa merkkivalojen polttimot oikeilla paikoillaan?toni1976 kirjoitti: Mulla lokakuussa E250 TD sytytti ensin ABS:n merkkivalon, hetken päästä SRS valon ja sitten alkoi virta pikkuhiljaa hiipua autosta. Laturi sanoi työsopimuksensa irtiLatauksen merkkivalo ei syttynyt kertaakaan
Kaverilla 220 D väykkä oli hieman aiemmin tehnyt samanlaiset temput.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: Mittaappa jännite
Ei se latausvalo aina välttämättä syty, vaikka laturi menisikin. Olikohan niin, että - puolen hiili kun kuluu loppuun niin valo ei syty, tai sitten säätäjä menee rikki, jolloin valo ei pala missään vaiheessa.paloviita kirjoitti:Oliko mittaristossa merkkivalojen polttimot oikeilla paikoillaan?toni1976 kirjoitti: Mulla lokakuussa E250 TD sytytti ensin ABS:n merkkivalon, hetken päästä SRS valon ja sitten alkoi virta pikkuhiljaa hiipua autosta. Laturi sanoi työsopimuksensa irtiLatauksen merkkivalo ei syttynyt kertaakaan
Kaverilla 220 D väykkä oli hieman aiemmin tehnyt samanlaiset temput.
Re: Mittaappa jännite
Juu, kyllä merkkivalojen lamput on oikeilla paikoillaanpaloviita kirjoitti:Oliko mittaristossa merkkivalojen polttimot oikeilla paikoillaan?


MB E250 TD 20V -94
Re: Mittaappa jännite
Ei syttynyt laturin valo mullakaan viime joulun alla kun hiilet/säädinpaketti hajosi... Mittaristo loisti muuten kuin joulukuusi vähän aikaa kunnes akku loppui.toni1976 kirjoitti:Juu, kyllä merkkivalojen lamput on oikeilla paikoillaanpaloviita kirjoitti:Oliko mittaristossa merkkivalojen polttimot oikeilla paikoillaan?Nämä kuulemma joskus tekee näin
Kait se selityskin tälle löytyy tuosta hannun1 viestistä...

1991 420 SE
Voi räkä. Nyt reissussa SRS valo vilahti 4 kertaa viimeisen 100km aikana, 3x laivassa startin jälkeen. Joka ikinen välähdyskerta on ollut edellistä pidempi, pari ensimäistä oli vain välähdys ja pari viimeistä on kestänyt jo yli sekunnin. Muutaman viikon sisällä on ollut kyllä pari kertaa latausongelmaa. Elikkäs hiiletkö ne siis olisi menossa? Töötti toimii... Autohan on 300CE24 '92.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Se SRS-valo syttyy, kun jännite laskee tarpeeksi alas.
Tarkista latausjännite ja akun kunto ensimmäisenä.
Akulla tulisi olla jotain 14 voltin luokkaa oleva jännite
auton käydessä, plus miinus puoli volttia. Tarvitset
tarkan mittarin, esim. Fluke. Akkukauppias mittaa kyllä ilmaiseksi.
Jos latausjännite on OK, niin akku voi olla sökö.
Anna akun seistä tunnin verran napa auki ja mittaa
jännite. Se tulisi olla noin 12,5-12,6 volttia. Alle 12,3 tarkoittaa, että
akku on tyhjä. Yli 12,8 tarkoittaa, että akku on täysi.
Lukemat pätevät parinkymmenen asteen lämmössä.
Tarkista latausjännite ja akun kunto ensimmäisenä.
Akulla tulisi olla jotain 14 voltin luokkaa oleva jännite
auton käydessä, plus miinus puoli volttia. Tarvitset
tarkan mittarin, esim. Fluke. Akkukauppias mittaa kyllä ilmaiseksi.
Jos latausjännite on OK, niin akku voi olla sökö.
Anna akun seistä tunnin verran napa auki ja mittaa
jännite. Se tulisi olla noin 12,5-12,6 volttia. Alle 12,3 tarkoittaa, että
akku on tyhjä. Yli 12,8 tarkoittaa, että akku on täysi.
Lukemat pätevät parinkymmenen asteen lämmössä.