Lienee puna/viher sokeille tarkoitettu eri osien erottamis kikka. Vanhoissa Scanian / Sisun mainoksissakin oli sama homma. Ja myös pystäri videossa You Tubilla (vetarit maalattu).
Eli selkeyttämiseksi koko homma, luulisin.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
on ne käyttömoottoritkin maalattu ainakin ennen myös sisäpuolelta. Mm. oma m130:n on kauniin punainen sisältäpäin. Tarkastin vielä asian tänä aamuna.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
öö, miksi ei olisi saanut maalata ekaksi tulee mieleen, ettei öljyt valu lohkon valuhuokosista läpi (kyllä, moni jenkki auton rakentaja on poistanut maalin lohkon sisältä ja sitten ihmetellään, kun kone kusee öljy pihalle...)
toiseksi ei se paska pääse tarttumaan niin hyvin lohkoon, kun on maalipinta...
ja kyllä niitä lohkoja maalailtiin useissa tehtaissa vielä -90 luvullakin, uudempia koneita ei ole mulla ollut vielä tarve avata, joten niistä en sano mitään...
Varmaankin samasta syystä myös 50-lukuiset Mersun perät on maalattu sisältä. Maalin täytyy olla varsin erikoista, että se kestää tuollaisessa paikassa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
70-luvulla Valmetilla maalattiin kaikki sisäosat Miranolilla. Hyvin on kestäny eikä oo liennu öljyy,ne maalattiin jus huokosten takia ja öljyt valu seinämistä paremmin liukkaalla pinnalla
kolkutin kirjoitti:70-luvulla Valmetilla maalattiin kaikki sisäosat Miranolilla. Hyvin on kestäny eikä oo liennu öljyy,ne maalattiin jus huokosten takia ja öljyt valu seinämistä paremmin liukkaalla pinnalla
Eli kyse ei ole erikoisuudesta vaan mainoskikasta
Mutta hauskana argumenttina tota voi pitää noin viimeistelyn saralla.
juu, ei ole mikään erikoisuus tai mainoskikka... ihan "pakollinen varuste" oikeastaan... vai jäikö jotenkin epäselväksi, ettei koneet olis pitäneet öljyjä sisällä ilman tuota maalausta...
Hittolainen, vai on ne vanhemmat Mersunkin koneet maalattu sisältä . Itsellä on MB 300 Adenauerin, vm 52, kone levällä autotallissa ja ei siellä mitään maalia sisällä ole .
Kysymys kuuluu, että pitäiskös sinne ennen kasausta laittaa maali sisäpuolelle ja minkälainen maali siellä pysyy?
Ei oikein huvittais toista toista kertaa remontoida tuota konetta, kun osiin menee jo nyt 2kk netto palkka..... Ihanan halpaa, sanoisin
Yleensä noihi huokosiin jää myös kaikki paska , mut ku ne maalaa ni ei sinne myös peseyry mikään paska tai vanhasta oljystä mikää kuana. Sinne käy esim valkonen miranol , muttei sitä parane pistää niku lokarii perskatin moinen kerros sen maalin tarkotus öljytilassa on sitoo ja liukastaa pinta, joten sen värin alta saa näkyä valupinta muttei peittää niiku lokarissa ja anna kuivua rauhassa. Kaveri purki tossa just yhe raktori laatiko seki oli maalattu jollaki punasella värillä ja oli väri hyvässä kunnossa eikä mitää väriä lähteny pois mut kaikki huokoset oli värissä. Valurautahan on huokosta ja mustaava kappale josta irtoo mustaa mönjää ku sitä hieroo tää väri just sitoo sen ja pitää öljyt puhtaana ja tää ei oo mikää mainos kikka vaa torettu hyvä hyöty. Mutta tätähän ei enää käytetä koska tulee liian kalliiks. Laatikoissa ja koneissa on siirrytty alumiiniin, eikä käytetä enää valurautaa, ja alumiinia ei yleensä värjätty niiku valurautaa
Jos ny vielä kerkeisin heittää oman kommenttini...... 'kolkutin' tietää mistä puhuu.
Moottorit, (ainakin kisakoneet minun ajallani, silloin ennenvanhaan) maalattiin erikoisella maalilla, minkä toivottu vaikutus oli se että öljy palautuisi liukkaamin/nopeemmin öljypohjaan.
Kun ajattelee että esimerkiksi pikkulohko letukoissa oli vain viitisen litran öljypohjat niin voi kuvitella miten käy kun öljynä on esim mineraalipohjainen 10-30W ja rundari on seitsemän tonnin paikkeilla. Kavitointia ja mustaa rautaa kyljestä hetken kuluttua.
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.