Keksiikö joku mistä tässä on kyse?
Keksiikö joku mistä tässä on kyse?
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/moottori.jpg
Elikkä 115 esitteen mukaan moottorit olisi maalattu myös sisäpuolelta,
näinköhän on?
Elikkä 115 esitteen mukaan moottorit olisi maalattu myös sisäpuolelta,
näinköhän on?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
maalaus
Lienee puna/viher sokeille tarkoitettu eri osien erottamis kikka. Vanhoissa Scanian / Sisun mainoksissakin oli sama homma. Ja myös pystäri videossa You Tubilla (vetarit maalattu).
Eli selkeyttämiseksi koko homma, luulisin.
Eli selkeyttämiseksi koko homma, luulisin.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
on ne käyttömoottoritkin maalattu ainakin ennen myös sisäpuolelta. Mm. oma m130:n on kauniin punainen sisältäpäin. Tarkastin vielä asian tänä aamuna.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2811
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mikä lie ollu syynä, että noita on menty maalailee ennen vanhaan. Tässä Leyland 255:n sylinterikansi.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
öö, miksi ei olisi saanut maalata ekaksi tulee mieleen, ettei öljyt valu lohkon valuhuokosista läpi (kyllä, moni jenkki auton rakentaja on poistanut maalin lohkon sisältä ja sitten ihmetellään, kun kone kusee öljy pihalle...)
toiseksi ei se paska pääse tarttumaan niin hyvin lohkoon, kun on maalipinta...
ja kyllä niitä lohkoja maalailtiin useissa tehtaissa vielä -90 luvullakin, uudempia koneita ei ole mulla ollut vielä tarve avata, joten niistä en sano mitään...
toiseksi ei se paska pääse tarttumaan niin hyvin lohkoon, kun on maalipinta...
ja kyllä niitä lohkoja maalailtiin useissa tehtaissa vielä -90 luvullakin, uudempia koneita ei ole mulla ollut vielä tarve avata, joten niistä en sano mitään...
lisää
Varmaankin samasta syystä myös 50-lukuiset Mersun perät on maalattu sisältä. Maalin täytyy olla varsin erikoista, että se kestää tuollaisessa paikassa.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Eli kyse ei ole erikoisuudesta vaan mainoskikastakolkutin kirjoitti:70-luvulla Valmetilla maalattiin kaikki sisäosat Miranolilla. Hyvin on kestäny eikä oo liennu öljyy,ne maalattiin jus huokosten takia ja öljyt valu seinämistä paremmin liukkaalla pinnalla
Mutta hauskana argumenttina tota voi pitää noin viimeistelyn saralla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tässä jokin esite. Ei taida olla sama kuin Mufflerilla. http://saul.kapsi.fi/autotalli/gallery/w115esitePetteri Kivimäki kirjoitti:Onko Sinun Muffler muuten mahdollista skannata koko W115-esitettä, olisi kiva nähdä kokonaisena..
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Hittolainen, vai on ne vanhemmat Mersunkin koneet maalattu sisältä . Itsellä on MB 300 Adenauerin, vm 52, kone levällä autotallissa ja ei siellä mitään maalia sisällä ole .
Kysymys kuuluu, että pitäiskös sinne ennen kasausta laittaa maali sisäpuolelle ja minkälainen maali siellä pysyy?
Ei oikein huvittais toista toista kertaa remontoida tuota konetta, kun osiin menee jo nyt 2kk netto palkka..... Ihanan halpaa, sanoisin
Kysymys kuuluu, että pitäiskös sinne ennen kasausta laittaa maali sisäpuolelle ja minkälainen maali siellä pysyy?
Ei oikein huvittais toista toista kertaa remontoida tuota konetta, kun osiin menee jo nyt 2kk netto palkka..... Ihanan halpaa, sanoisin
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Yleensä noihi huokosiin jää myös kaikki paska , mut ku ne maalaa ni ei sinne myös peseyry mikään paska tai vanhasta oljystä mikää kuana. Sinne käy esim valkonen miranol , muttei sitä parane pistää niku lokarii perskatin moinen kerros sen maalin tarkotus öljytilassa on sitoo ja liukastaa pinta, joten sen värin alta saa näkyä valupinta muttei peittää niiku lokarissa ja anna kuivua rauhassa. Kaveri purki tossa just yhe raktori laatiko seki oli maalattu jollaki punasella värillä ja oli väri hyvässä kunnossa eikä mitää väriä lähteny pois mut kaikki huokoset oli värissä. Valurautahan on huokosta ja mustaava kappale josta irtoo mustaa mönjää ku sitä hieroo tää väri just sitoo sen ja pitää öljyt puhtaana ja tää ei oo mikää mainos kikka vaa torettu hyvä hyöty. Mutta tätähän ei enää käytetä koska tulee liian kalliiks. Laatikoissa ja koneissa on siirrytty alumiiniin, eikä käytetä enää valurautaa, ja alumiinia ei yleensä värjätty niiku valurautaa
kolkutin
Jos ny vielä kerkeisin heittää oman kommenttini...... 'kolkutin' tietää mistä puhuu.
Moottorit, (ainakin kisakoneet minun ajallani, silloin ennenvanhaan) maalattiin erikoisella maalilla, minkä toivottu vaikutus oli se että öljy palautuisi liukkaamin/nopeemmin öljypohjaan.
Kun ajattelee että esimerkiksi pikkulohko letukoissa oli vain viitisen litran öljypohjat niin voi kuvitella miten käy kun öljynä on esim mineraalipohjainen 10-30W ja rundari on seitsemän tonnin paikkeilla. Kavitointia ja mustaa rautaa kyljestä hetken kuluttua.
Moottorit, (ainakin kisakoneet minun ajallani, silloin ennenvanhaan) maalattiin erikoisella maalilla, minkä toivottu vaikutus oli se että öljy palautuisi liukkaamin/nopeemmin öljypohjaan.
Kun ajattelee että esimerkiksi pikkulohko letukoissa oli vain viitisen litran öljypohjat niin voi kuvitella miten käy kun öljynä on esim mineraalipohjainen 10-30W ja rundari on seitsemän tonnin paikkeilla. Kavitointia ja mustaa rautaa kyljestä hetken kuluttua.
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.