Jarrupiirit?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14218
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Jarrupiirit?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eli mitenkäs se nyt menikään Mersussa, onko jarrupiirit ristikkäin vai etu- ja takapiiri erikseen?

Niidenkö mukaan on jaettu jarrunestesäiliö?

Mitä ovatkaan ne kaksi painettavaa nappulaa säiliön päällä (W123), joissa on sähköjohto?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

No ainakin noi nappulat on järjestelmän "testinappulat" kun kone käy niin pyydä apulaista painamaan noita nappuloit yhtä aikaa, silloin pitäis kojetauluun syttyä jarrujen varoitusvalo, kertoen järjestelmän olevan kunnossa.
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

etu ja takapiiri erikseen....onko ongelmia takapään ilmauksessa? :wink:
Taas nielaisin tekstin purematta,olin 124:ssa,no etu ja takapää on siinäkin omissa piireissään...
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

siis onko näin että etu ja taka piiri on erikseen? Eikös tuo ole aikas vaarallista jos etupiiri hajoo talvella? silloin mennään perä edellä :( Japseissa ainakin on kytketty ristiin, mut kai sil mersun inzinjööril on ollu joku peruste tähän :wink: Eihän sitä muuten....
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

etl kirjoitti:siis onko näin että etu ja taka piiri on erikseen? Eikös tuo ole aikas vaarallista jos etupiiri hajoo talvella? silloin mennään perä edellä :( Japseissa ainakin on kytketty ristiin, mut kai sil mersun inzinjööril on ollu joku peruste tähän :wink: Eihän sitä muuten....
Kyllä ne on etu- ja takapiiri erikseen. :)
Onhan se vaarallista jos hajoaa, mutta jos hajoaisi yksipiirijarrut niin se olisi vielä tuhoisampaa. Tiedä siitä olisiko tuo ristiinkutkentä sen parempi. Kunhan jotain jarrutehoa löytyy vaikka yksi putki vuotaisikin. Onkos uudemmissa kuin 124:ssa samalla tavalla?
W123:ssa on joissain tuo jarrupiirien paine-ero varoitin, onko se uudemmissa malleissa vakiovaruste?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14218
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

OK. Joka tapauksessa taaimmaisen säiliön nestepinta oli vajonnut lähelle minimirajaa, joten jarrutettaessa merkkivalo syttyi. Täytin järjestelmän, ja taas pelaa. Nyt vain on selvitettävä, että mihin neste on kadonnut. Järjestelmässä on DOT 5.1-nesteet.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Mikäli ei ulkopuolista vuotokohdetta löydy,vois olla et takaa on palat kulunu ja männät enempi ulkona ja näin olis vailtunu.
Vastaa Viestiin