W123 220 TD

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

W123 220 TD

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Olisiko tuollainen kuinka helppo toteuttaa. Saako luvat helposti? Tarviiko vaihdella osia, esim. jarrut yms? Ajattelin tälläistä projektia ko olisi hyllyssä täysrempattu 220D motti ja tämä 240D motti varmaan joskus lopettaa työsopimuksen että rakentelisi toisen koneen valmiiksi odottamaan. Siitä saisi varmaan turbon kanssa ihan mukavasti tehoa irti...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Swap on

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Siis, sinulla on 123:sta kotoisin oleva 220D? Tuo ei pitäisi olla mallia viisi minuuttia ja vilaus, kun vaihto on hoidettu.

Periaatteessa katsastusessa pitäisi mainita asiasta, muttei taida maksaa vaivaa. Ellei sitten jokin vakuutuksen tms raja mene juuri tuossa tilavuuksien välissä.
Terveisin
Tero
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

W123:sta kone on. minkälainen operaatio sen turbon asennus olisi? ja mitä osia pitäisi vaihtaa että saisi leimattua turbolla ja mitä että kone kestäisi taas miljoonan ajaa...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Kertokaas joku miten tuollaiseen koneeseen asennetaan ahdin...
Ja tarviiko tehdä mitään muutoksia konneeseen tai muualle tekniikkaan?
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

janihaat kirjoitti:Kertokaas joku miten tuollaiseen koneeseen asennetaan ahdin...
Ja tarviiko tehdä mitään muutoksia konneeseen tai muualle tekniikkaan?
No toihan riippuu pitkälti siitä mitä haetaan, mutta periaatteessa tarvitset turbon, sopivan pakosarjan tai nykyisen muuttamisen turbolle sopivaksi, öljyputket turbolle, ilmanputsarista tiivis letku turbon imupuolelle, mahdollinen välijäähdytin, putkia ja painekotelo imusarjalle.

Sitten tietty pitää saada ahdot kohdilleen ja syöttöä lisää.

Vakiokaluilla se kone kestää kevyen turbottamisen, ainakin jonkin aikaa, enemmän tehoa haluttaessa kasvaa tietty vaihdettavien osien määrä.
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Tarkoitus olisi päästä 2,4D:n teholukemiin suurinpiirtein...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Vastaa Viestiin