
Kolusin noita lisäilmaluisti-topikkeja läpi mutta kaikki tuntui liittyvän tyhjäkäyntiin eikä totaaliseen käynnistymättömyyteen. Tallista löytyy 300 12-v lisäilmaluisti, toimiiko se? Kone on 2.3 -89
Seuraa ilmaluistilta tulevaa pikkurillin paksuista kumiletjua keulaan päin. Siinä tulee vastaan noin kolmospytyn kohdalla mokkukla jossa lattakololla oleva messinkiruuvi. Saattaa tuo ruuvi olla monen millin pas... pölykerroksen alla piilossa. Kuitenkin ruuvin kohdalla on kevennys pokattu ilmanputsarin reunaan juurikin meisseliä varten. Siitä vaan ruuvia aukipäin pyörittämään.TC7 kirjoitti:Lähtihän se käyntiinTarkistin ylijännitesuojareleen sulakkeet ja putsasin kaikki liittimet uudestaan. Viimeksi kuivaamatta oli jäänyt se virranjakajan kylkeen tuleva keltainen liitin. Se oli ihan märkä. Samalla parantelin ne maakontaktit mitkä on siinä ilmanputsarin alla.
Virranjakajan johtoja kun painelin niin kansi ikään kuin muljahti paikalleen. Se taisi olla pikkasen poissa paikaltaan mikä lienee pääsyy käynnistymättömyyteen. Arvoitukseksi jäi miksi lisäilmaluisti teki sitä jumitusta kun virrat oli päällä. Tänään kokeilin sitä suoraan akusta ja hyvin toimii ja tuntuu toimivan koneessakin. Tosin se alapuolinen letku pitää vaihtaa kun se on melko huonossa hapessa.
Nyt tosin koneen tyhjäkäynti nousee 1300 kun se lämpenee kunnolla. Se varmaankin korjaantuu ihan säätämällä mutta en löytänyt sitä säätöruuvia. Muta kiitoksia neuvoista!