Kampiakselin anturi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
S97005
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 05.06.2006 07:02
Paikkakunta: Tampere

Kampiakselin anturi?

Viesti Kirjoittaja S97005 »

W202, 280 koneella ja automaatilla ei aina heti lämpöisenä sammutuksen jälkeen lähde käyntiin, startti pyörittää kyllä.
5min kun odottaa niin lähtee kuin ei mitään.
Haun perusteella vaikuttaisi kampiakselin anturilta, onko se paha vaihdettava itse? / paljonko mahtaisi kustantaa alan liikkeessä?
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

jotakin vastausta

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Anturi on yleensä aika hankalassa paikassa....
Mutta se kannattaisi mitata ennenkuin vaihtaa, ettei tulisi turhaa työtä.

Liitin taitaa tulla tuossakin mallissa siihen sytytysboxiin (pyöreä liitin ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
lonkero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 18.07.2007 21:28

Viesti Kirjoittaja lonkero »

anturi on vasemmassa takanurkassa kannen takana. pystyy vaihtaan ite kun on hyvä torx hylsy ja pari jatkoo. hinta tarvikeliikkessä n.100€.
190E 2.3 -89
C 280T -98
E 200 -07
S97005
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 05.06.2006 07:02
Paikkakunta: Tampere

Kampiakselin anturi?

Viesti Kirjoittaja S97005 »

Ongelma ratkennut.
Anturi oli muuten yllättävän helppo vaihdettava. Anturi vaihtoehtoja oli samalle moottorikoodille 3kpl, joten kannattaa tarkistaa ennen ostamista liitintyyppi.
Itse ongelmaa vaihto ei ratkaissut, seuraavana aukaisin OVP'n vaikka vika ei siihen suoraan viitannutkaan (Ei tyhjäkäynti heiluntaa) Piirikortilta löytyi toistakymmentä kylmäjuotosta. jotka uudelleen juotettua vika hävisi.
Vastaa Viestiin