Olisko Mersumiehillä kiinnostusta kaarirakennus paloihin, joilla 124:n takakaarista saisi muokattua kohtalaisen pienellä vaivalla täysin E500:n näköiset? Etupään paloista ei ole vielä tietoa, ehkä takapaloja voisi soveltaa eteenkin?
Palat saisin toimitettavakseni syksyllä. Hinta olisi n. 50e / pala
Laatu pitäisi olla priimaa, tiedän vasta paremmin kun saan ensimmäisen kaaren käteeni. Mahdollisesti lähiaikoina. Lähiaikoina pitäisi selvitä myös onnistuuko nuo saada tuohon hintaan.
Kyllähän noi vois kiinnostaa, noihan on siis peltiä vissiin??
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
[quote="Hanomag"]
Mistä löytyy etupäähän tarvikkeena [/quote
Täällähän sitä joku puhui, Veholta saisi koko etulokasuojan tarvikkena ja hintaakaan ei ollut paljon mitään Itse en ole kysellyt, joten enpä mitään lupaile.
No itse tuskin edes eteen laittaisinkaan leveitä lokareita, ei helpolla löydy vanteita millä ne täyttää..taakse kyllä muutaman sentin levitys kelpaisi, joten tänne saa yhden parin varailla jos ovat sellaisia kuin sanot.
AM kirjoitti:
No itse tuskin edes eteen laittaisinkaan leveitä lokareita, ei helpolla löydy vanteita millä ne täyttää..taakse kyllä muutaman sentin levitys kelpaisi, joten tänne saa yhden parin varailla jos ovat sellaisia kuin sanot.
juuri näin, tätä kannattaa miettiä kerran jos toisenkin, koska mitä tekee kaarilla joihin et saa mitään kunnon vannetta (tai no, jos on varaa maksaa 4te vannekierroksesta). Valikoima putoaa roimasti, spaceireillä joutuu kikkailee yms.
vakio etukaarethan saa levitettyä ihan kivasti ulos, taakse tosiaan tarttis vähän vastaavaa...
vakio etukaarethan saa levitettyä ihan kivasti ulos, taakse tosiaan tarttis vähän vastaavaa...
Oman kokemuksen mukaan etukaaria on mahdotonta saada ilman paloja sopivan leveäksi. Asiaan kuitenkin vaikuttaa niin moni juttu (madallus, rengas koko, vanne valinta yms.). Ei keskustella aiheesta nyt tässä topicissa, on sitä muualla tarpeeksi spekuloitu.
Itse aion kaikki kaaret muokata ja tarvittaessa spacereillä kikkailla.
AM kirjoitti:
Täällähän sitä joku puhui, Veholta saisi koko etulokasuojan tarvikkena ja hintaakaan ei ollut paljon mitään Itse en ole kysellyt, joten enpä mitään lupaile.
Soittelin Veholle. 720€ / kpl. On se tietysti suhteellista tuon rahan kanssa, jollekkin 720€ ei ole paljon mitään näistä osista.
Pitipä oikein kaivella vanhoja topicceja-> http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=12037 On tuollaisia ainakin ollut, mutta eipä sitten varmaankaan enää... No eihän tuo 720€/kpl ole mikään paha hinta
Mutta jos noita löytyy niin hyvä, sellaisen 3cm tartteisin lisää taakse tilaa niin saa kunnon ET:llä vanteet alle. Paljonkohan nuo levittää? Eteen tosiaan en usko että edes alan laittamaan, pitäisi ET:n olla jotain luokkaa +30 että tulee tarpeeksi ulos
Ei tule kaaria ainakaan ihan heti saataville, ehkä lähempänä joulua jos löydän jonkun joka näitä tekee.
Nyt homma kaatui väärinkäsitykseen: saksalainen toimittaja ei ollut ymmärtänyt (vaikka nimenomaan painotin) että E 500:ssa on muista 124-korisista poiketen pyöreät kaaret.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin tuohon hintaan (50€/kpl) saan nyt kuitenkin normi-124:n pitkänmallisia takakaari-rakennus paloja.
Ei kai.. Tuota en ole ennen kuullukaan, mutta usein sanotaan että takaovet ovat erilaiset. En kyllä itse ole huomannut niissä mitään eroa pikaisesti katsottuna.