500 kaaret coupeen?
500 kaaret coupeen?
Eli mersu menee maalaamoon tuossa syksyn/talven mittaan niin kävi mielessä villi ajatus että löis viissatasen kaaret tuohon coupeen. Etulokasuojathan menee heittämällä vai olenko väärässä? Mutta mites takakaaret sopii neliovisesta kaksoviseen? Onko edes mahdollista leikkelemättä koko perää uusiks? Siis puhutaan 124 korista...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
-300 CE-
Kaikista helpoiten pääset ku teet ne takakaaretkin niistä etukaarista...Siis toisin sanoen leikkaat etulokareista kaari osan irti ja istutat sen sitten sinne taakse...Se onnistuu tossa coupessa hiton helposti noin koska siinä ei ole noita takaovia mitkä vaikeuttaa tota hommaa aikasta lailla... 

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ei ne 500:sen etulokarit Niin hirveen kalliit ole, kun veholta saa "tarvike lokarit" hintaan 67 egeen/kpl. Alkuperäset onkin sitte 650e. Ja taka lokareita ei saa tarvikkeina, mutta alkuperäiset irtoaa hintaan 670e/kpl. Että silleen 

Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Pitäisköhän laittaa ruumisautoonkin kunnon levitykset?
Se kun on lang, niin ei takaovi häiritse siinäkään takakaarien asennusta. 


Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
No kaveri sano just, että ei maksa paljoa tarvikelokarit niin siitä se ajatus lähti, mutta ongelma on siinä, että itsellä ei hitsaustaito riitä operaatioon. Pitää yrittää etsiä jostain joku seppä joka hommaan ryhtyis. Tulevalla maalarilla pitäs olla hyvä hitsari, mutta tuntitaksasta ei ole vielä tietoa. Vie varmaan ammattilaiseltakin jonkun aikaa tollanen urakka.Allu D. kirjoitti:Ei ne 500:sen etulokarit Niin hirveen kalliit ole, kun veholta saa "tarvike lokarit" hintaan 67 egeen/kpl.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
-300 CE-
Pasi H. kirjoitti:Mahtaakohan laatu olla samaa luokkaa?
Miten määritellään pelti palan laatu??
Meinaan käykkä se on ja pysyy hyvin ku sen kiinittää autoon.
Ja muuten alkuperäiset 500:sen lokarit taitaa olla muutenki ohuempaa peltiä kun muissa 124:sissa; kun omasta oli irti niin sai varo ettei vahingossa vääntänyt sitä solmuun kun sitä käsittelin

Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Määritellään se nyt vaikka siten, että miten yleensäkään istuu paikoilleen se lokasuoja. Ja peltiosissa ei kannata turvautua tarvikeharakiri-palikoihin. Usein kun ne vaan eivät istu yhtä hyvin ku alkuperäinen. Kaikki raot ja kolot päin helvettiä.
Mutta jos siitä tarvikelokasuojasta haluaa hyödyntää pelkän kaariosan niin mikäs siinä, hitsailemaan vaan.
Mutta jos siitä tarvikelokasuojasta haluaa hyödyntää pelkän kaariosan niin mikäs siinä, hitsailemaan vaan.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Näin on! Omaan on entinen omistaja laittanu eteen tarvikeloksut ja on kyl niin sudet et hirvittää... terävii kulmii on ja etuvilkut ei tahdo istuu ihan samaltaval molemmilt puolilt.. irvistää ilkeest..Pasi H. kirjoitti:Määritellään se nyt vaikka siten, että miten yleensäkään istuu paikoilleen se lokasuoja. Ja peltiosissa ei kannata turvautua tarvikeharakiri-palikoihin. Usein kun ne vaan eivät istu yhtä hyvin ku alkuperäinen. Kaikki raot ja kolot päin helvettiä.
Mutta jos siitä tarvikelokasuojasta haluaa hyödyntää pelkän kaariosan niin mikäs siinä, hitsailemaan vaan.

W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Tuossa meikäläisen coupe, johon laitettu 500E:n etu- ja takapuskuri, etulokasuojat ja vanhoista etulokareista leikattiin kaaret irti ja tehtiin niistä levikkeet taakse.
http://s456.photobucket.com/albums/qq28 ... =MBCE3.jpg
http://s456.photobucket.com/albums/qq28 ... =MBCE3.jpg
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti