Viton virtalukko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vanttom
Mersumies
Mersumies

Viton virtalukko

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Millainen viton virtalukon kuuluu olla "tuntumaltaan", eli miten selvät ne välipykälät on, kuuluuko pysähtyä niihin avainta kiertäessä vai pitäiskö mennä huomaamatta yli?

Tuli vaan mieleen kysyä, kun yleensä virtalukon sylinterin vaihtaminen on helppoa niin kauan kun se toimii kunnolla...
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mnkki »

kyllä ainakin minun Vitossa on selvät "pykälät" virtalukossa,autolla ajettu 410000 km, joten jokunen startti on tullut tehtyä. Jos nyt kilometri määrästä jotain voi perustella!
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jukis »

Moron!

Tuota... Mun mielestä kannattais ihan ennakoivana huoltona poistaa sieltä lukkosylinteristä sellainne nylon hammas. Se meni mulla jumiin, esti kiertymisen ja aiheutti virtalukon rungon irroittamisen ohjauspylväästä rälläkällä. Suht turha osa ja helppo poistaa kun vielä toimii!
Kokeilee omalla vastuulla! :D

jukis
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

jukis kirjoitti:Moron!

Tuota... Mun mielestä kannattais ihan ennakoivana huoltona poistaa sieltä lukkosylinteristä sellainne nylon hammas. Se meni mulla jumiin, esti kiertymisen ja aiheutti virtalukon rungon irroittamisen ohjauspylväästä rälläkällä. Suht turha osa ja helppo poistaa kun vielä toimii!
Kokeilee omalla vastuulla! :D

jukis
Lukkosylinterissä olevaa vai virtalukossa olevaa?
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jukis »

pieni maitohampaan kokoinen valkoinen muoviosa, painaa jousikuormitteisena lukkosylinterin ylaosasta kohti ulkokehaa. riittavan sekavasti ilmaistu... :lol:

jukis
Vastaa Viestiin