C208 CLK - Vanteet haussa
C208 CLK - Vanteet haussa
Olen hankkimassa vaalean väriseen C208-korin CLK-Mersuun uusia vanteita. Koko tulee olemaan 17 tai 18 tuumaa. Leveys voisi olla 8 tuumaa, niin kumikulut pysyvät edes jossain määrin tolkullisina. Mitä vanteita arvoisa raati ehdottaisi?
Lisäksi: Ei haittaa, vaikka vanteet eivät maksaisi isoa rahaa. Enkä välttämättä kaipaa "merkillisyyttä"; eli ei tarvitse olla Lorinser, Brabus, OZ tai Löwenhart.
Myös vinkit hyvistä käytetyistä vanteista toivotetaan tervetulleiksi!
Lisäksi: Ei haittaa, vaikka vanteet eivät maksaisi isoa rahaa. Enkä välttämättä kaipaa "merkillisyyttä"; eli ei tarvitse olla Lorinser, Brabus, OZ tai Löwenhart.
Myös vinkit hyvistä käytetyistä vanteista toivotetaan tervetulleiksi!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Mitkä vanteet mahtavat tässä Volkkarissa olla alla? Nuohan voisivat olla aika hienot, vaikka niissä onkin samanlainen pulloharjalla putsattava väli kuin uudemman sortin AMG-vanteissa. Yleisesti kun hieman vierastan "pulloharjavälejä" ja muita sotkua kerääviä muotoja vanteissa...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Offtopic: Tällä autolla on kohtuullinen M3-kompleksi...
(...ja aika paljon itäsaksalaista kromia vanteissa.)

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Mitä arvoisa raati tuumaisi seuraavista:
Tomason TN-1/ Autossa
Oxigin Eins/ Autossa
ASA ZR1/ Autossa
AMG Styling III/ Autossa
Tomason TN-1/ Autossa
Oxigin Eins/ Autossa
ASA ZR1/ Autossa
AMG Styling III/ Autossa
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Tässä...
Kyllä CLK:n vanteet kai kuuluisi olla liki orggiskamaa. Joku näistä:

Nämä lienee vakio sellaiset. Kivat varsinkin kromattuna (saattaa olla ainoa "väri" vaihtoehto.
Korvikkeena laittaisin näistä valiten:

tai AMG:nä:


Nämä lienee vakio sellaiset. Kivat varsinkin kromattuna (saattaa olla ainoa "väri" vaihtoehto.
Korvikkeena laittaisin näistä valiten:

tai AMG:nä:

S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Ei nuo catalunyat nyt niin mahdottoman kalliita ole, riippuen tietenkin koosta 17-18" saa ihan kohtuuhintaan. Ne mä itse laittaisin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Itse ostin aikoinaan silloiseen autooni kuvan perusteella ko. vanteet 2 kpl 8x18" ja 2 kpl 9x18". Niitä ei silloin ollut Suomessa vielä monen auton alla. Maksoin 700 euroa kierroksesta. Nyttemmin hinnat laskeneet.eerola kirjoitti:Jaahans. Lienevät herkästi aika hintavat.Kameleontti kirjoitti:TSW Catalunya.
eeviiskyt
C208CLK-vanteet haussa
Omaan CLK:hon olen ajatellut hankkia seuraavaksi AMG style IV replicat
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
eerola kirjoitti:Offtopic: Tällä autolla on kohtuullinen M3-kompleksi...(...ja aika paljon itäsaksalaista kromia vanteissa.)


Tosiaan, kyllä CLK:hon kuuluu jotkut Mersun alkuperäisvanteet, pidin noista mitkä tuossa Vesa T:n postauksessa on viimeisenä.
Se on siinä.
Mulla oli CLK:ssa nuo Tomason1:set 18" koossa ja minun silmääni ne näyttivät varsin hyvältä. Ja ilmeisesti näytti muutaman muunkin silmiin koska jokaisessa autoliikkeessä jossa kävin Mersua näyttämässä vaihdokkina BMW-kauppaan niin myyjä kiinnitti huomiota ko vanteisiin (positiivisessa mielessä siis toki)
Pidin kyseisistä vanteista jopa niin paljon että hankin samanlaiset BMW:hen talvivanteiksi.
Kaikkiaan Tomasoneissa on minusta hinta ja laatu kohdannut toisensa varsin hyvin. Eihän ne mitkään BBS:t ole..muttei ole hintakaan..
Oletkos Eerola mennyt hankkimaan CLK:n kun kerran vanteita sellaiseen haeskelet?!
Pidin kyseisistä vanteista jopa niin paljon että hankin samanlaiset BMW:hen talvivanteiksi.
Kaikkiaan Tomasoneissa on minusta hinta ja laatu kohdannut toisensa varsin hyvin. Eihän ne mitkään BBS:t ole..muttei ole hintakaan..
Oletkos Eerola mennyt hankkimaan CLK:n kun kerran vanteita sellaiseen haeskelet?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Jo vain. Asiasta enemmän täällä.jva kirjoitti:...Oletkos Eerola mennyt hankkimaan CLK:n kun kerran vanteita sellaiseen haeskelet?!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vanteet ovat edelleen hakusessa. Kesäloma vähän hidasti projektia. Samaten kuin se, että samalla kun CLK:hon hankkii renkaat, varmaankin kannattaisi myös hankkia lisää kulutuspintaa toiseenkin autoon. Mistä seurasi kaltaiselleni diplomipihille henkilölle hitusen arpomista kun pieni hintaero kahden paikan välillä per rengas x 8 rengasta tarkoittaa yhtäkkiä helposti ihan kohtuullisen suurta hintaeroa...
Mutta nyt kun arki taas on koittanut, on alkanut vanneaihe myös kutkuttaa. Tällä hetkellä todennäköisimmältä näyttää AMG-replica tai Tomason. Niissä kun tyyli ja hinta tuntuvat yhdistyvän ihan kohtuullisen mukavasti. Mutta löysinpä samalla myös Ne Vanteet Jotka Haluaisin. Niissä ei yhdisty kuin tyyli...
Modulare Forged Wheels M7: Click ja Nam.
Mutta nyt kun arki taas on koittanut, on alkanut vanneaihe myös kutkuttaa. Tällä hetkellä todennäköisimmältä näyttää AMG-replica tai Tomason. Niissä kun tyyli ja hinta tuntuvat yhdistyvän ihan kohtuullisen mukavasti. Mutta löysinpä samalla myös Ne Vanteet Jotka Haluaisin. Niissä ei yhdisty kuin tyyli...

Modulare Forged Wheels M7: Click ja Nam.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Axis Milano olisi erittäin tyylikäs myös. Aika lähellä AMG-tyyliä. Mahtaakohan tuota myydä joku Suomessa? Googlen sormi ei ainakaan osoittanut mitään kauppaa ihan nopeasti.eerola kirjoitti:...AMG-replica tai Tomason....
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Mielenkiinnolla seurailen topikkia, sama homma nimittäin itsellä työn alla ja sopivia ei ihan helpolla löydy
Tai no..ainakaan missään mielessä järkevässä hintaluokassa.
Yksikään malli ei ole oikein iskenyt mutta jotain on tullut pidempään kateltua. Esim. tuossa ->http://www.nettivanne.fi/content.php?pa ... 1532&user=Jotenkin kiva CL65:sen tms. AMG vanne..ihan mukava muttei kuitenkaan

Yksikään malli ei ole oikein iskenyt mutta jotain on tullut pidempään kateltua. Esim. tuossa ->http://www.nettivanne.fi/content.php?pa ... 1532&user=Jotenkin kiva CL65:sen tms. AMG vanne..ihan mukava muttei kuitenkaan

"Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. "
Näin kertoo laki. Eli käytännössä taitaa vain ns. Adapteri vanteet olla sellaisia missä vanteen ja navan välissä saa jotain olla. En tiedä olisiko sitten vannevalmistajalta saatavissa todistuksia että hyväksyvät levikepalaa väliin...
Näin kertoo laki. Eli käytännössä taitaa vain ns. Adapteri vanteet olla sellaisia missä vanteen ja navan välissä saa jotain olla. En tiedä olisiko sitten vannevalmistajalta saatavissa todistuksia että hyväksyvät levikepalaa väliin...
Minulla on Lorinser-vanteissa Lorinser-kaiverruksin koristellut spacerit. Eli ne ovat täysin OK koska niistä näkee helposti että ne ovat "vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamat sovituskappaleet". Tarkemmin ottaen, mistä sitä tietää, onko Lorinser niitä juuri kyseiseen autoon ajatellut... ...mutta se nyt menee hiusten halkomiseksi.AM kirjoitti:"Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. "
Näin kertoo laki. Eli käytännössä taitaa vain ns. Adapteri vanteet olla sellaisia missä vanteen ja navan välissä saa jotain olla. En tiedä olisiko sitten vannevalmistajalta saatavissa todistuksia että hyväksyvät levikepalaa väliin...

Tämä kysymykseni kuitenkin lähti liikkeelle siitä, että aika paljon löytyy ET35-vanteita. Mutta kun tässä nyt ollaan ainakin toistaiseksi valitsemassa eikä vielä ostettu mitään, pohdin, miten saisin tuoduksi niitä sopivasti (eli luultavasti n. 5 mm) ulos. Mieluiten niin, että ei tarvitse jännäillä katsastuskonttorilla.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kaveri katasti autosa muutama viikko sitten ja takana oli 10mm speiserit.
Olivat tuv-hyväksytyt mutta katastusmies oli kysyny vaan että onko raideleveys kasvanu yli 30mm alkuperäisestä.
Ei ollut ja toivotti hyvää matkaa, ei mitään kakistelua eikä merkintöjä mihinkään eikä lappujen kattelua.
Tämä seuraava on kirjotettu 10 minuuttia ja yhtä puhelua myöhemmin..
Eli soitin konttorille ja kommentti oli seuraavanlainen:
Ensikädessä mennään aken määräysten mukaan mutta jos paikallaan on esim. tuv-hyväksynnällä varustetut speiserit ja raideleveys ei kasva yli muutoskatsastus rajan eli 30mm ni homma on ok.
Kysyin myös että jos ostan biltemasta speiserit joissa selvästi lukee että ei tieliikennekäyttöön ja kaverilla on täysin vastaavat ja fyysisesti samannäköset mutta tuv-paperilla varustetut ni mikä on kohtalo:
"jos niissä läpyköissä on esim. tuv- tai vastaava hyväksyntä kyseiselle automallille niin mikä minä olen niitä kieltämään", jotakuinkin noin oli kommentti..
Sikäli mielenkiintoista että nämä alussa mainitut speiserit olivat kaikille jaoille sopivat eli menee mihin autoon tahansa ja mukana tulee tuv-hyväksyntälappu eli tämän perusteella menisivät läpi missä autossa ja millä vanteilla tahansa.
Jos tuosta pitää jotain päätelmiä tehä ni on loppupeleissä melko veteen piirretty viiva koko homma ja riippuu pitkälti siitä kuka sattuu katsastamaan.
Eri asia vielä on huomaako inssi koko levikepaloja jos ei niistä puhu mitään..
Kysyin muuten asiasta samalta konttorilta missä kaveri autosa katasti, että näin täällä!
Olivat tuv-hyväksytyt mutta katastusmies oli kysyny vaan että onko raideleveys kasvanu yli 30mm alkuperäisestä.
Ei ollut ja toivotti hyvää matkaa, ei mitään kakistelua eikä merkintöjä mihinkään eikä lappujen kattelua.
Tämä seuraava on kirjotettu 10 minuuttia ja yhtä puhelua myöhemmin..
Eli soitin konttorille ja kommentti oli seuraavanlainen:
Ensikädessä mennään aken määräysten mukaan mutta jos paikallaan on esim. tuv-hyväksynnällä varustetut speiserit ja raideleveys ei kasva yli muutoskatsastus rajan eli 30mm ni homma on ok.
Kysyin myös että jos ostan biltemasta speiserit joissa selvästi lukee että ei tieliikennekäyttöön ja kaverilla on täysin vastaavat ja fyysisesti samannäköset mutta tuv-paperilla varustetut ni mikä on kohtalo:
"jos niissä läpyköissä on esim. tuv- tai vastaava hyväksyntä kyseiselle automallille niin mikä minä olen niitä kieltämään", jotakuinkin noin oli kommentti..
Sikäli mielenkiintoista että nämä alussa mainitut speiserit olivat kaikille jaoille sopivat eli menee mihin autoon tahansa ja mukana tulee tuv-hyväksyntälappu eli tämän perusteella menisivät läpi missä autossa ja millä vanteilla tahansa.
Jos tuosta pitää jotain päätelmiä tehä ni on loppupeleissä melko veteen piirretty viiva koko homma ja riippuu pitkälti siitä kuka sattuu katsastamaan.
Eri asia vielä on huomaako inssi koko levikepaloja jos ei niistä puhu mitään..
Kysyin muuten asiasta samalta konttorilta missä kaveri autosa katasti, että näin täällä!
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Sehän suomalaisien asetuksien ja katsastustoiminnan kanssa on vähän surullista. Pitää tietää ennakkoon, miten katsastuksen aloittava virkailija tulee asioita katselemaan. Asetukset on kirjoitettu tyhmimmän mahdollisen kulkuneuvoaan virittelevän henkilön tyhmyydet estämään. Ja sitten jos katsastusmiehelle sattuu huono päivä tai pykälientuntemuksenesittelykohtaus, ihan normaalilla harkintakyvyllä varustettu henkilökin voi joutua ikävälle tulilinjalle täysin turvallisen ja ketään häiritsemättömän kulkuneuvon kanssa.salesone kirjoitti:...loppupeleissä melko veteen piirretty viiva koko homma ja riippuu pitkälti siitä kuka sattuu katsastamaan...

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Näinpä..eerola kirjoitti:..ihan normaalilla harkintakyvyllä varustettu henkilökin voi joutua ikävälle tulilinjalle täysin turvallisen ja ketään häiritsemättömän kulkuneuvon kanssa.
Tästä hyvä vastakohtainen esimerkki oli eräs datsun joka taannoin päätyi ikävin seurauksin metsähallituksen puolelle.
Kyseisessä tapauksessa katsastusmies oli lähinnä keskittynyt kehumaan auton ulkonäköä tekniikan ollessa alustan ja rungon osalta täysin rempallaan.
Tuulilasi-lehdessähän oli tapauksesta varsin kattava selvitys, karmeaa luettavaa.
Kylläpäs rönsyilee, on jo kovasti OT..

Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84