Onko todellakin näin? (vanne/rengaskoot)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies

Onko todellakin näin? (vanne/rengaskoot)

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Olin tuossa viime viikolla hakemassa leimaa konttorilta. (300ce) Edellisen omistajan toimesta on rekisteriotteessani teksti: Auto muutoskatsastettu rengaskoolle: Edessä 235/45/17" ja takana 245 (vai oliko peräti 255)/40/17".

Itse käytän kokoa 225/45/17" joka kulmassa. Tämä katsastusmies siihen sitten että EI KÄY, pitää muutoskatsastaa uudelleen kys. koolle. Olen ollut siinä uskossa, että jos vanteen tuumakokoa muutetaan yli tuuman alkuperäistä suuremmaksi, niin silloin täytyy tuo muutoskatsastus tehdä. Mutta että kun minulla tuumakoko on sama, mutta rengas vain vähän kapeampi, niin silloinkin? :evil: Ei tullut leimaa, eikä auttanut kun hölmistyneenä sopersin, että olen minä 3 viimestä vuotta sen tällä rengastuksella katsastanut, eikä kukaan ole asiasta maininnut. Tähän hän että: Niin, mutta minä kun satuin sen huomaamaan.

Että onko se todellakin näin?

(no, oli siinä autossa muutakin pientä "säätämistä" :roll: , jotka on nyt laitettu ja huomenna pitäis mennä taas leimaa kinuamaan. Toi rengas juttu ei vaan mene oikeen kaaliin)
Maalla, merellä ja ilmassa...
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kyllä se niin taitaa olla, vaikka mitään järkeä asiassa ei taida ollakkaan...

eli jos on rek.otteeseen merkitty muutoskatsastetut koot, niin sitten pitää täsmätä niiden kanssa, sinne voi kyllä lisätä niitä kokoja ihan tarpeellisen määrän :wink:
jokkeahola
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja jokkeahola »

No en minäkää käsitä. Kyl mäki oon asian näin käsittäny että saa laittaa vaikka pienemmän renkaan sen jälkeen ku on isommille katastanu.
mb c250td
ex w201
ex w123
Zinovjev
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Entisellä työpaikalla on 90-luvulta Ford Transit. Joka toinen vuosi katsastusmies käskee liimata taakse 80-merkkitarran ja joka toinen vuosi se käskee repimään sen pois. Ja aina käyttivät samalla katsastusasemalla :P Taisi joskus jopa olla sama katsastusmies repityttämässä sen, joka edellisvuonna käski liimata :D
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies

napa kirjoitti:kyllä se niin taitaa olla, vaikka mitään järkeä asiassa ei taida ollakkaan...

eli jos on rek.otteeseen merkitty muutoskatsastetut koot, niin sitten pitää täsmätä niiden kanssa, sinne voi kyllä lisätä niitä kokoja ihan tarpeellisen määrän :wink:

No joo, näinhän se katsastusheppukin mulle sen selitti. Ei kai sille mitään voi. Taitaa ne muutamat lisäkirjaimet ja numerot sinne otteeseen maksaa vaan muutaman kympin ylimääräistä :roll: . Elämä on... :lol:

Kiitos vastauksista, tuli muuten mieleen, että mikähän tossa on se alkuperäinen tuumakoko. 15" ?
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Onko järkeä vai ei mutta...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

...kyllä se vaan pitää muutoskatsastaa kaikki rengasmuutoksetkin. Eli jos on kasvattanut vannekokoa yli tuuman rekisteriotteeseen merkitystä alkuperäiskoosta :idea: -

Rahastusta... nipotusta.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Jep,kyllä se vaan pitää. Itsekin muutoskatsastelin viime vuonna renkaita kun ainoa muutos oli takarenkaan muuttuminen koosta 235/45 kokoon: 235/40...Järkeä? No ei, mutta niin se vaan menee :lol:
xr
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja xr »

jos olisi minun kohdalle sattunut noin ahne katsastus mies niin :!:
kävisin ensin kilpailevalla katsastus asemalla hoitamassa nuo rengas merkinnät kuntoon :lol:
ahne katsastus mies nuolisi näppejään :mrgreen: näkisi myös että kaikki viat on korjattu :wink:
Eicca_
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Muutos koot on aina just se mikä lapuissa lukee ja siitä ei voi lipsua mihinkään. Eli pitää aina tehä muutos uudestaa jos muutta suuntaan tai toiseen. Kinuut samaan hintaan sen muutoksen siihen paperiin jos kerta oot vuosikatsastuksessa, sitä ei pitäs velottaa lisää. Vaan silloin velotetaan jos käyt erikseen muutos lappuja hakemassa.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies

Ok, kiitos Eicca vinkistä. Kohtahan tuo nähdään...

Aina sitä oppii uutta, kun vain lähtee pois kotoa. :wink:
illinois
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja illinois »

eipä tuossa sinun tapauksessa mitään järkee olekaan, mutta on renkaan
kantavuudellakin merkitystä jos tullaan alaspäin original koosta.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Vastaa Viestiin