W123 300 D ja pakoputken ripustukset
W123 300 D ja pakoputken ripustukset
Moi !
Värkkäilin pakoputken kolinoitten kimpussa viime viikolla. Sain ne kuriin uusimalla takapöntön ripustuslenkit (4 kpl) ja "vastinkumit" (2 kpl). Jälkimmäiset puuttuivat kokonaan, joten ei ihme, että kolisi välillä.
Onko kuitenkin niin, että noiden takapöntön neljän ripustuskumin lisäksi putki ei olisi muuten millään kiinni alustassa ? Katseltiin kaverin kanssa yhtä 240 D:tä ja siellä oli keskiputken etuosissa tukirauta (heti laatikon takana). Eikö 300:ssa kuulu olla tuollaista ?
Ja laitehan oli 300D ja 5-lovinen manuaali.
Tiedosta kiitollisena,
Wade
Värkkäilin pakoputken kolinoitten kimpussa viime viikolla. Sain ne kuriin uusimalla takapöntön ripustuslenkit (4 kpl) ja "vastinkumit" (2 kpl). Jälkimmäiset puuttuivat kokonaan, joten ei ihme, että kolisi välillä.
Onko kuitenkin niin, että noiden takapöntön neljän ripustuskumin lisäksi putki ei olisi muuten millään kiinni alustassa ? Katseltiin kaverin kanssa yhtä 240 D:tä ja siellä oli keskiputken etuosissa tukirauta (heti laatikon takana). Eikö 300:ssa kuulu olla tuollaista ?
Ja laitehan oli 300D ja 5-lovinen manuaali.
Tiedosta kiitollisena,
Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: W123 300 D ja pakoputken ripustukset
Kuuluu olla tukirauta laatikosta putkeen. Monesti otettu pois kun kumiholkin kuluneet väljäksi ja alkaa ääntää ikävästi. Omastakin pudotin aikanaan pois, ei vaikuta käyttöön mitenkään...Wade kirjoitti:Moi !
Värkkäilin pakoputken kolinoitten kimpussa viime viikolla. Sain ne kuriin uusimalla takapöntön ripustuslenkit (4 kpl) ja "vastinkumit" (2 kpl). Jälkimmäiset puuttuivat kokonaan, joten ei ihme, että kolisi välillä.
Onko kuitenkin niin, että noiden takapöntön neljän ripustuskumin lisäksi putki ei olisi muuten millään kiinni alustassa ? Katseltiin kaverin kanssa yhtä 240 D:tä ja siellä oli keskiputken etuosissa tukirauta (heti laatikon takana). Eikö 300:ssa kuulu olla tuollaista ?
Ja laitehan oli 300D ja 5-lovinen manuaali.
Tiedosta kiitollisena,
Wade
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Re: W123 300 D ja pakoputken ripustukset
Wade kirjoitti:Moi !
Katseltiin kaverin kanssa yhtä 240 D:tä ja siellä oli keskiputken etuosissa tukirauta (heti laatikon takana). Eikö 300:ssa kuulu olla tuollaista ?
Ja laitehan oli 300D ja 5-lovinen manuaali.
Tiedosta kiitollisena,
Wade
Juu ei ole minunkaan 200D 5v:ssä tukirautaa, eikä edes paikkaa vaihdelaatikossa (Getrag) sille.
Re: W123 300 D ja pakoputken ripustukset
Tänks,samaapa taidan olla itsekin mieltä, koska en itsekään oikein löytänyt pintapuolisella tarkastelulla edes mahdollisia kiinnityspaikkoja tuosta askin päästä.
Tuntuu vain hieman hassulle, että tuo keskiosa on pyhän hengen varassa. Hiipii mieleen epäilys, että saattaa rasittaa pakosarjan ja putken liitosta, kun ei ole väliltä tuettu millään.
Mitenkäs muilla, joilla tuo 5-lovinen Getrag ?
Juu ei ole minunkaan 200D 5v:ssä tukirautaa, eikä edes paikkaa vaihdelaatikossa (Getrag) sille.[/quote]
Tuntuu vain hieman hassulle, että tuo keskiosa on pyhän hengen varassa. Hiipii mieleen epäilys, että saattaa rasittaa pakosarjan ja putken liitosta, kun ei ole väliltä tuettu millään.
Mitenkäs muilla, joilla tuo 5-lovinen Getrag ?
Juu ei ole minunkaan 200D 5v:ssä tukirautaa, eikä edes paikkaa vaihdelaatikossa (Getrag) sille.[/quote]
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: W123 300 D ja pakoputken ripustukset
Olikos sulla siis orggis 5-v ?
Mihaline kirjoitti: Kuuluu olla tukirauta laatikosta putkeen. Monesti otettu pois kun kumiholkin kuluneet väljäksi ja alkaa ääntää ikävästi. Omastakin pudotin aikanaan pois, ei vaikuta käyttöön mitenkään...
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Minulla on tuossa 5-V getragissa takapäässä kaksi sellaista pyöreää reikää joihin tulee se kiinnike. Niihin reikiin tulee ensin kumiholkit ja sitten niiden läpi pulteilla se kiinnike. Itsellä ei ole vielä kunnollista kiinnikettä vaan 4-vaihteisen kiinnikkeestä muokattu systeemi vain toisessa reiässä kiinni. Kone on kyllä 240D, mutta sama getragin lootahan se on kaikissa dieseleissä.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Onko tuo laatikko ollut siinä tehtaan jäljiltä vai onko vaihdettu muusta mallista. Jos alkuperäinen niin sittehän niitä on kahdenlaisia. Oman valmistusvuosi on -83.Heavy kirjoitti:Minulla on tuossa 5-V getragissa takapäässä kaksi sellaista pyöreää reikää joihin tulee se kiinnike. Niihin reikiin tulee ensin kumiholkit ja sitten niiden läpi pulteilla se kiinnike. .
Jälkeenpäin laitettu 83 vuosimallia oleva 5-V getrag minulla. Onko getrageja kahdenlaisia mersun dieseleissä? Sen tiedän, että vanhat pystärin ajan laatikot ovat valurautalaatikoita. Siis 5-vaihteisia ja sitten on näitä alumiinikuorisia getragin mersulle valmistamia 5-vaihteisia.juhaoh kirjoitti:Onko tuo laatikko ollut siinä tehtaan jäljiltä vai onko vaihdettu muusta mallista. Jos alkuperäinen niin sittehän niitä on kahdenlaisia. Oman valmistusvuosi on -83.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
On. Laatikko on peräisin 120tkm ajetusta 300D:stä, otin perän, vetarit ja laatikon. Lopun nykäsin tilanpuutteessa paaliin...juhaoh kirjoitti:Onko nuo pyöreät reijät samanlaisia alaspäin "roikkuvia" silmukoita kuin 4-vaihteisessa laatikossa.Heavy kirjoitti:Minulla on tuossa 5-V getragissa takapäässä kaksi sellaista pyöreää reikää joihin tulee se kiinnike. .
Mistä mallista tuo laatikko on alkujaan?
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Re: W123 300 D ja pakoputken ripustukset
Löysinpä tämän vanhan aiheen.
Itselläni on -84 käyttöönotettu 300D 5-vaihteisella laatikolla ja siitäkin puuttuu pakoputken kannatin laatikon kohdalta. Laatikossa näyttäisi olevan reiät kiinnitystä varten. Tuntuisi, että putken kiinnitys on aika tiukoilla etupäästä, kun kone vielä heiluttaa sitä. Vaihdoin uudet kannakekumit takapönttöön ja uudet pultit etuosan laippaan, joten putki pysyy kyllä mukana. Onko kellään kuvaa alkuperäisestä kiinnikeraudasta tai peräti joutavana moista osaa? Tai jos löytyy joku muu toimiva kiinnityssysteemi siihen, niin vinkkejä otetaan vastaan.

Itselläni on -84 käyttöönotettu 300D 5-vaihteisella laatikolla ja siitäkin puuttuu pakoputken kannatin laatikon kohdalta. Laatikossa näyttäisi olevan reiät kiinnitystä varten. Tuntuisi, että putken kiinnitys on aika tiukoilla etupäästä, kun kone vielä heiluttaa sitä. Vaihdoin uudet kannakekumit takapönttöön ja uudet pultit etuosan laippaan, joten putki pysyy kyllä mukana. Onko kellään kuvaa alkuperäisestä kiinnikeraudasta tai peräti joutavana moista osaa? Tai jos löytyy joku muu toimiva kiinnityssysteemi siihen, niin vinkkejä otetaan vastaan.

508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07