CLK:hon ei saanut manuaalivaihteiston yhteyteen tehtaan vakionopeudensäädintä (2.0 2.0k 2.3k) paitsi vuoden 2000 faseliftin jälkeen se oli optiona myös manuaaleihin, mutta automaatteihin tuo säädin taisi tulla alusta asti kylkiäisenä ainakin isompien koneiden yhteydessä.
Tämä sama kaava taitaa päteä myös C-sarjaan. Kävin huvikseni nettiautossa väijymässä C-sarjan autoja jotka ei ole faselift mallia ja joissa manuaaliloota, yhdessäkään ei ollut tehtaan vakkaria
Totuus kuitenkin on, että tuo vakkari optio on ainakin vm 99 manuaali CLK:ssa ja mahdollisesti C- sarjassa jossa elektrooninen virtalukko jätetty kuitenkin ns. auki.
Eli vakionopeudensäätinen asennus manuaali w208 CLK:hon on seuraava.
-Osta oikea säätimenviiksi veholta.
-Irroita akun - napa.
-Ota autosta ratti pois.
-Ratin irroituksen jälkeen viikselle löytyy valmis paikka monitoimiviiksen yläpuolelta.
-Rattiakselin suojamuoviin on tehtävä sopiva kolo viiksen varrelle.
-Viiksestä lähtee noin 30cm johtosarja, johtosarjan päässä on liitin jolle löytyy paikka virtalukosta kuskin puolelta.
-Viiksi paikalleen johto kiinni ELEKTROONISELLE virtalukolle ja ratti paikalleen.
Auton moottorinohjausyksikössä on vakionopeudensäätimen tarvitsema data valmiina ja elektroniikka tajuaa automaattisesti, että viiksi on asennettu. Sama data käyttää hyväkseen jarru ja kytkin polkimen katkaisijoita.
Vakkarin asennus W208 CLK:hon on valmis ja se toimii aivan kuten sen pitääkin. Aikaa asennukseen meni ehkä jopa pari tuntia.
Tämä on vähän samanlainen juttu kuin esim. väykyn istuin lämmittimien puute, eli kaikista se istuimien lämmitys löytyy, mutta on eri asia onko keskikonsolissa olevien liittimien päissä niille katkaisijoita.
