300 24venaan lisäpotkua turbo(i)lla mutta mistä?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
jan129
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 11.03.2007 18:58
Paikkakunta: Järvenpää

300 24venaan lisäpotkua turbo(i)lla mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja jan129 »

mielipiteitä , ajatuksia , faktaa tai sinnepäin :D
kuka osais neuvoa asiantuntevan ja osaavan virityspajan?
kun tarkoitus olisi rakennuttaa kestävä paketti.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Mikä on vuosimalli??
jan129
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 11.03.2007 18:58
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jan129 »

juhaoh kirjoitti:Mikä on vuosimalli??
se on vm 93 ja on vähäpäästöinen ja hieman vaikeuttaa, hidastaa ja maksaa :/
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Niinpä!!
jan129
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 11.03.2007 18:58
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jan129 »

juhaoh kirjoitti:Niinpä!!
kyl sen läpi saa vtt:llä mut ideoita pajasta tai muuten vaan toteutuksesta?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

)Unohda vtt...

Hieman lisää syöttöä ja hieman lisää ahtopainetta, ja ennen kaikkea suurempi ahdin, joka ei ole silmään pistävä (samannäköinen kompurakotelo/alkuperäinen pakosarja). Mikäli arveluttaa katsastus, niin ahdinpajat (vaikkapa maan paras eli lsd-turbo) tekee nykyisen näköisen ahtimen, joka virtaa paremmin.

Itse en muista/tiedä voiko tuohon lisätä syöttöä itse ruuvaamalla, vai pitääkö käydä ihan Karalalla, Luulen että ihan itse ruuvaamalla saa, ja jos haluat ihen yber tehoa niin Mynä-Diesel tekee pumpun josta saa aina välillä riittävästi menoa (tarkoitan siis , että saat sen aina katusäätöihin kun ajat kadulla). Kattele sitä pumppua,ja jos se on mekaaninen niin siten sieltä sitä ruutia lisää.

Toki siellä pitäisi olla se välijäähdytin, mutta se pitäisi sitten aina ottaa aika ajoin pois (siivota öljyt sieltä kerran vuodessa :roll: :lol: :lol:

...ja varoitus, joka on ollut xxx kertaa forumilla: Alkuperäisellä turbolla ja ilman välijäähdytinta, tehon lisääminen rutkasti hajottaa sen koneen, ehkä myöhemmin, ehkä ennemmin.

...ai niin, jos se oli alunperin vapari, niin noh, vaihda se autoon jossa on alunperin turbo...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Oliko kyseessä bensa vai diesel??
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Taitaa olla bensa kyseessä... noin avatarin ja nickin perusteella arvellen. Eikös noita M104:sia saa saa tilavuudeltaan kasvatettua 3.6 litraisiksi jonkun diesel-moottorin kampiakselilla (606)???
Säästyisi paperisodan vaiva... :idea:
W463
jan129
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 11.03.2007 18:58
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jan129 »

toi tilavuuden laajentaminen kuullostaa mielenkiintoiselta mutta tuoko se paljon ees tehoa , epäilen että tehon lisäys max 40hp.
kenelläkään edelleen tietoa hyvästä pajasta?
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Varmaan tota luokkaa on tehonliäys... Jos enemmän pitää saada, ja auto on vielä vähäpäästöinen, niin voi tulla aika kalliiksi. Jopa niin kalliiksi, että yhdeksi vaihtoehdoksi kannattaa mietiä tätä... :wink:
W463
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Re: 300 24venaan lisäpotkua turbo(i)lla mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja Petri K »

jan129 kirjoitti:mielipiteitä , ajatuksia , faktaa tai sinnepäin :D
kuka osais neuvoa asiantuntevan ja osaavan virityspajan?
kun tarkoitus olisi rakennuttaa kestävä paketti.
AMW:llä löytyy jonkun verran referenssejä et voi kyllä suositella, ja oma dyno missä saa säädöt kohalleen. Jonot on vaan pitkät kuten kaikilla hyvillä pajoilla.
http://www.amworks.com/
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
jan129
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 11.03.2007 18:58
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jan129 »

[quote="Tarmo"]Varmaan tota luokkaa on tehonliäys... Jos enemmän pitää saada, ja auto on vielä vähäpäästöinen, niin voi tulla aika kalliiksi. Jopa niin kalliiksi, että yhdeksi vaihtoehdoksi kannattaa mietiä

kyl se on vaihtoehtona...mut tykkään jotenki 6koneest en vaan nää siin järjellist selitystä...ahtimet sisään ja pienet ahdot ja päästöt alemmaks, "huoltoon sen jälkee"
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Kysäiseppäs Ritolan Sakulta (http://www.rmotorsport.com) josko sillä olis jotain ajatuksia tuon suhteen.... Ymmärtääkseni tekee nykyään jonninverran tommosia avaimet käteen-tilaushommia...
2.3-16
jan129
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 11.03.2007 18:58
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jan129 »

kiitoksia teille jotka ovat auttaneet tässä asiassa ja todennäkösesti jossain vaihees nähään piristetty sl! :twisted:
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

kerroppas sit ihmeessä tuliko mitä maksamaan ja miten noiden päästöjen kanssa oikeen kävi :shock: minä kun lasketin yhdellä pajalla mitä tulisi maksamaan 2 ahtimen laitto mut kaatui siihen kun rekisteriotteessa lukee että vähäpäästäinen :roll: vaihtaa kun ei viittiis on mun mielestä niin hiano toi koriMalli :) no ei tässä kiirusta ole kun on kesäkin ;)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Pari tonnia taitaa vtt:n testiin mennä rahaa.
Tommosta vääntämään: http://www.youtube.com/watch?v=vjjSrkhc ... ed&search=
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Haisuli kirjoitti:Pari tonnia taitaa vtt:n testiin mennä rahaa.
Tommosta vääntämään: http://www.youtube.com/watch?v=vjjSrkhc ... ed&search=
Tuossa hieman räyhäkkäämpi versio Norjasta
http://www.youtube.com/watch?v=GgyoIPLvjSQ
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Jaa, oliko? Eipä tuosta nähnyt kun palavaa kumia. Parilla sadalla pollella saa takarenkaat helposti palamaan.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

ei muutakuin lukemaan jos lontoo taipuu :wink:
http://community.190revolution.net/memb ... ight=sylte
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyy sitten 320E-24 m104 moottori ja tiedossa on 3.6 litrasen akseli jos haluaa alkaa rakentaan :wink:

Haisuli: Eipä taida nakki palaa vielä parilla sadalla kaakilla noissa nopeuksissa kaasua lirputtelemalla 8)
Joku mersupurkaamo??
jan129
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 11.03.2007 18:58
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jan129 »

Haisuli kirjoitti:Pari tonnia taitaa vtt:n testiin mennä rahaa.
Tommosta vääntämään: http://www.youtube.com/watch?v=vjjSrkhc ... ed&search=
onkohan kukaan oikeesti kysyny vtt een kustannusta ku jotenki tuntuu näitten puheitten arviot heittelevän :D kyl talvel jotai pitäis kehittää. ehkä kallistumassa kompressoriin tai isompaan koneeseen tai molempiin. :twisted:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Aki P kirjoitti:Löytyy sitten 320E-24 m104 moottori ja tiedossa on 3.6 litrasen akseli jos haluaa alkaa rakentaan :wink:

Haisuli: Eipä taida nakki palaa vielä parilla sadalla kaakilla noissa nopeuksissa kaasua lirputtelemalla 8)
Mitäs kaikkee muuta joutuu tekemään konelle jos laittaa tollasen ns. 3.6L:n kampuran?
Tuskin varmaan 1 suhde 1:een on kuitenkaan.
Että jotain pikku muutoksia täytyy tehdä että menee.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

NFS kirjoitti:Tosta kun lukasee. Tosin lontoota :wink:
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=168477

Joo ku ymmärtee savvoo ja hiuka Suomee niin ei oekkeen taevu tuo lonntoo. :!: :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kanget joutuu teettään.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Aki P kirjoitti:Kanget joutuu teettään.
Millähän tapaa? Lyhyemmät?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Luonnollisesti lyhyemmät, johtuen pitemmästä iskunpituudesta.
Tai sitten jostain matalammat männät.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kuinka isosta muutoksesta puhutaan?
2-10mm?
Mistä riiseli koneesta se sit käy?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Paljokos joutuu kankea lyhentämään, ei tee ikinä hyvää veivisuhteelle varsinkaan tuollaiselle koneelle joka tykkää kieroksista. Iskupituus ja kangenpituus on?
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Lukekaa linkin juttu sieltä löytyy vastaukset.
Vastaa Viestiin