2-tahti öljyä diiseliin? katoaako nakutus?
2-tahti öljyä diiseliin? katoaako nakutus?
Olen kuullut että kun laittaa dieselin sekaan 2-tahtiöljyä niin diesel-koneen nakutus häviäisi? Pitääkö paikkansa?
Jos näin on niin paljonko sitä pitäis niinku laittaa suhteessa dieselin määrään ja riittäiskö niinku kerta vai kuinka, ja toimiiko konsti yleensäkään?
Onkos kellään kokemusta asiasta?
Auto jossa nakutusta on tuo 250d w124
Jos näin on niin paljonko sitä pitäis niinku laittaa suhteessa dieselin määrään ja riittäiskö niinku kerta vai kuinka, ja toimiiko konsti yleensäkään?
Onkos kellään kokemusta asiasta?
Auto jossa nakutusta on tuo 250d w124
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nakutusta?
Ettei vaan suutin/suuttimet vuotaisi....?
Ettei vaan suutin/suuttimet vuotaisi....?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
kyllä se voitelee suuttimia. isällä 300d nakutteli ja hän käytti jonkin aikaa 2tahtia dieseliin sekaan ni loppu nakutus/nipsutus.
itse laitoin omaani tänään litran ja ainetta oli tankissa 45 litraa. no toi on vissiin semmonen yliannostus ei ei kannata joka kerta laittaa. mut laitoin kokeeksi ja muuten vaan
mulla on cdi kone ja kaks suutinta loppu.
kyllä se tieten karstoittaa mut pitää polkea jenkaa koneeseen ni ei karstoitu.
itse laitoin omaani tänään litran ja ainetta oli tankissa 45 litraa. no toi on vissiin semmonen yliannostus ei ei kannata joka kerta laittaa. mut laitoin kokeeksi ja muuten vaan

kyllä se tieten karstoittaa mut pitää polkea jenkaa koneeseen ni ei karstoitu.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Samoja kokemuksia itsellä. Talvilaadussa vähemmän parafiineja, kun pitää pystyä suodattamaan pakkasella eli vähemmän voitelua, parempi kylmän kestävyys. Itsekkin suosittelisin shokkihoitoa eli litra tankilliseen periaatteella ja kuuntelemaan tuloksia, jos ääni palaa uudestaan ilman öljyä, jatka öljyn käyttöä. (Öljyn määrä ei riko mitään ns. perinteisessä tekniikassa, uudesta en mene takuuseen, kun ovat henkimaailman laitteita.) Yleensä sama homma hoituisi, jos käyt pumppaamassa suuttimet penkissä tai purat ja puhdistat esim. kupariharjalla mutta toi on aika paljon helpompi ensiapu, kun ei edes kädet likaannu.
Kyllä vanhempien diesel-koneiden sekaan voi kaataa yhtä sun toista kunhan on puhdasta ja menee suodattimesta läpi. Kesällä ajoin 80 litraa vanhaa hydrauliikkaöljyä pois muun polttoaineen mukana ja aika lailla oli 50% 50% suhtees ja käynti oli tosiaan hyvin pehmeää enkä huomannut juuri mitään savutusta paitsi kovalla kuormalla. Tästä innostuneena ajoin myös nurkkiin kerääntyneet jäte öljyt samaan syssyyn pois n. 20 l ilman minkäänlaista oiretta, tosin ennen pakkaasia vaihtelin suodattimet ja olihan niis paskaa! Myös polttoöljystä saa värin muutettua ku kaataa sekaan esim hydrauliikkaöljyä tuloo aivan rommikolan väristä
Autona oli 240D vm 80 ajettu 510 tkm

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Pe 15.09.2006 15:27
- Paikkakunta: Haukipudas
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Litran panin 70 litraan polttoainetta. Pehmeni käynti josta voidaan todeta että joku suutin vuotaa. Nakutus tuli takaisin parin tankillisen jälkeen. Suutinkärkiremppa tehtäneen tuossa keväämmällä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tuotapa tuossa ylempänäkin ajoin takaa....Timo L. kirjoitti:Pehmeni käynti josta voidaan todeta että joku suutin vuotaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Taksikuski joka on ajanut mersuilla ikänsä neuvoi et talvella kannattaa lisätä säännöllisesti tankkauksen yhteydessä 1 - 2dl tankilliseen 2T öljyä. No kainuussa arktista tankataan useammin kun täällä etelässä. Uskon kuitenkin sen että näissä ns. vanhemmissa dieseleissä neuvoa kannattaa toteuttaa. Voitelu -32C polttoaineissa ei ole paras mahdollinen. Näihin oliko se nyt "Common Rail" vehkeisiin en ota mitään kantaa.
Kauan sitten ajeltiin Morris Marinalla peltoajoa lähes pelkällä jäteöljyllä. Toimi ihan hyvin, mitä nyt kylmänä kärysi sinistä hiukan. Kuumana ei edes juuri kärtsännyt.AR500 kirjoitti:Kyllä vanhempien diesel-koneiden sekaan voi kaataa yhtä sun toista kunhan on puhdasta ja menee suodattimesta läpi. Kesällä ajoin 80 litraa vanhaa hydrauliikkaöljyä pois muun polttoaineen mukana ja aika lailla oli 50% 50% suhtees ja käynti oli tosiaan hyvin pehmeää enkä huomannut juuri mitään savutusta paitsi kovalla kuormalla. Tästä innostuneena ajoin myös nurkkiin kerääntyneet jäte öljyt samaan syssyyn pois n. 20 l ilman minkäänlaista oiretta, tosin ennen pakkaasia vaihtelin suodattimet ja olihan niis paskaa! Myös polttoöljystä saa värin muutettua ku kaataa sekaan esim hydrauliikkaöljyä tuloo aivan rommikolan väristäAutona oli 240D vm 80 ajettu 510 tkm
Uudempiin laitteisiin(cdi, hdi yms.) en menis jätäriä laittaan myöskään...

jos näihin cdi koneisiin sitte 15vuoden päästä laitettas jätäriä tankkiin. setä osti monta vuotta sitten bemarin vm89 joka oli sitä aikaa muutaman vuoden vanha. siihen se ei koskaan laittanu kunnon öljyjä vaan aina lisäs pikkasen tuoretta päälle, mut tuli siihen autoon reippaat 400tkm mittariin ja myyntiin viel kelpas 
