CDI tehot kateissa W210
CDI tehot kateissa W210
Nyt kävi jo toisen kerran. Kone ottaa kierroksia heikosti yli 2000 ja sen jälkeen tietysti automaatti vaihtaa isommalle. Toki saa maantienopeuteen mutta vaatii aikaa. Ainakin 50 heppaa kateissa ja tuntuu ettei turbo lähde ollenkaan mukaan. Ei tule mitään hälytystä. Mikän anturi on paskana.
.
Sillon, kun vikatila aiheutuu häiriöstä ahtopaineen säädössä/määrässä, niin tyypillisesti mitään "herjaa" ei tule.
Jos vika esiintyy kovin usesti lyhyen ajanjakson kuluessa, niin silloin moottorihäiriön merkkivalo syttyy.
Ja sammuukin itsestään, kunhan riittävän monta häiriötöntä käynnistymistä on taas takana.
Mersussa polttoaineen syötön määrää säännöstellään ahtopaineanturin antaman painetiedon perusteella.
Eli vaikka käyttäjä painaa kaasupolkimen pohjaan, niin käyttöjärjestelmä kaasuttaa täysillä vasta, kun ahtopaine on noussut riittävästi.
Ahtopaineelle on järjestelmässä tietty vaihteluväli, jonka sisällä sen täytyy pysyä.
Tämä haarukka sitten liikkuu sen mukaan, miten kaasua painetaan ja millaiset kierrokset moottorissa on.
Häiriötila voi johtua joko liian pienestä, tai liian suuresta paineesta sallittuun vaihteluväliin nähden.
Hakutoiminnolla pitäisi löytyä runsaasti materiaalia aiheesta.
Esim vikatila.
Häiriön aiheuttajat on kaikissa cdi- moottoreissa suunnilleen samat.
Käyttämällä painemittaria, tai veholla vikamuistin luetuttamalla, saa selville, onko ahtopaine liian matala, vai korkea.
Lääkkeet vaivoihin on erinlaiset.
Siitä voisit aloittaa.
Autetaan sitten lisää.
Sillon, kun vikatila aiheutuu häiriöstä ahtopaineen säädössä/määrässä, niin tyypillisesti mitään "herjaa" ei tule.
Jos vika esiintyy kovin usesti lyhyen ajanjakson kuluessa, niin silloin moottorihäiriön merkkivalo syttyy.
Ja sammuukin itsestään, kunhan riittävän monta häiriötöntä käynnistymistä on taas takana.
Mersussa polttoaineen syötön määrää säännöstellään ahtopaineanturin antaman painetiedon perusteella.
Eli vaikka käyttäjä painaa kaasupolkimen pohjaan, niin käyttöjärjestelmä kaasuttaa täysillä vasta, kun ahtopaine on noussut riittävästi.
Ahtopaineelle on järjestelmässä tietty vaihteluväli, jonka sisällä sen täytyy pysyä.
Tämä haarukka sitten liikkuu sen mukaan, miten kaasua painetaan ja millaiset kierrokset moottorissa on.
Häiriötila voi johtua joko liian pienestä, tai liian suuresta paineesta sallittuun vaihteluväliin nähden.
Hakutoiminnolla pitäisi löytyä runsaasti materiaalia aiheesta.
Esim vikatila.
Häiriön aiheuttajat on kaikissa cdi- moottoreissa suunnilleen samat.
Käyttämällä painemittaria, tai veholla vikamuistin luetuttamalla, saa selville, onko ahtopaine liian matala, vai korkea.
Lääkkeet vaivoihin on erinlaiset.
Siitä voisit aloittaa.
Autetaan sitten lisää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
[quote="JP74"]Kannattaa otattaa pois kattejen sisukset vaikkapa aluksi. Jospa hormi menee ajoittain tukkoon? Ei ole mikään kovin suuri homma ja joka tapauksessa kannattaa...
Tarkista kaikki alipaine- ja painepillitmoottorissa. Pienikin vuoto sekoittaa tominnan.[/quote]
onko mitään haittaa/hyötyä ottaa katista tarpeet pois jos on ehyt? cdi koneissa.
Tarkista kaikki alipaine- ja painepillitmoottorissa. Pienikin vuoto sekoittaa tominnan.[/quote]
onko mitään haittaa/hyötyä ottaa katista tarpeet pois jos on ehyt? cdi koneissa.
Joo, noinhan se on.e320 kirjoitti:Katti on asennettu sinne syystä eli päästöjen pienentämiseksi. On ns. pershikiän juttuja hajottaa katti vaikka laki ei sen olemassaoloa varsinaisesti edellyttäisi.
Ehjästä, toimivasta vakioautosta, joka on vieläpä tarkoituskin sellaisena pitää, niin ei varmasti kannata erikseen hajottaa mitään.
Kyllä sitä oikeaakin korjattavaa sitten ajan kanssa ilmaantuu.
Niin että nauttii hän nyt vaan kyydistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5