CDI tehot kateissa W210

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
SSami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 01.03.2007 18:32

CDI tehot kateissa W210

Viesti Kirjoittaja SSami »

Nyt kävi jo toisen kerran. Kone ottaa kierroksia heikosti yli 2000 ja sen jälkeen tietysti automaatti vaihtaa isommalle. Toki saa maantienopeuteen mutta vaatii aikaa. Ainakin 50 heppaa kateissa ja tuntuu ettei turbo lähde ollenkaan mukaan. Ei tule mitään hälytystä. Mikän anturi on paskana.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4777
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuo ns. vikatila voi tulla useata eri syystä.
Normaalisti se poistuu uudelleenkäynnistämisen yhteydessä.

Kerroppa vähän tarkemmin, missä tilanteessa häiriö tulee ja millaisessa autossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
SSami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 01.03.2007 18:32

Viesti Kirjoittaja SSami »

jeps eli auto E220 CDI -99.. Vika tulee päälle kesken ajon kun huomaa että alkaa hyytymään mäessä ja kaasun painaminen ei tuokaa lisää vääntöä. Kyllä se vika on aina lähtenyt pois kun sammuttaa auton ja käynnistää uudestaa.
pasa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 23.01.2006 13:11

Viesti Kirjoittaja pasa »

Imusarja tukossa, imusarjan läpät jumissa?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4777
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sillon, kun vikatila aiheutuu häiriöstä ahtopaineen säädössä/määrässä, niin tyypillisesti mitään "herjaa" ei tule.
Jos vika esiintyy kovin usesti lyhyen ajanjakson kuluessa, niin silloin moottorihäiriön merkkivalo syttyy.
Ja sammuukin itsestään, kunhan riittävän monta häiriötöntä käynnistymistä on taas takana.

Mersussa polttoaineen syötön määrää säännöstellään ahtopaineanturin antaman painetiedon perusteella.
Eli vaikka käyttäjä painaa kaasupolkimen pohjaan, niin käyttöjärjestelmä kaasuttaa täysillä vasta, kun ahtopaine on noussut riittävästi.
Ahtopaineelle on järjestelmässä tietty vaihteluväli, jonka sisällä sen täytyy pysyä.
Tämä haarukka sitten liikkuu sen mukaan, miten kaasua painetaan ja millaiset kierrokset moottorissa on.
Häiriötila voi johtua joko liian pienestä, tai liian suuresta paineesta sallittuun vaihteluväliin nähden.

Hakutoiminnolla pitäisi löytyä runsaasti materiaalia aiheesta.
Esim vikatila.
Häiriön aiheuttajat on kaikissa cdi- moottoreissa suunnilleen samat.

Käyttämällä painemittaria, tai veholla vikamuistin luetuttamalla, saa selville, onko ahtopaine liian matala, vai korkea.
Lääkkeet vaivoihin on erinlaiset.
Siitä voisit aloittaa.

Autetaan sitten lisää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa otattaa pois kattejen sisukset vaikkapa aluksi. Jospa hormi menee ajoittain tukkoon? Ei ole mikään kovin suuri homma ja joka tapauksessa kannattaa...

Tarkista kaikki alipaine- ja painepillitmoottorissa. Pienikin vuoto sekoittaa tominnan.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Ja ihan ensimmäiseksi täytyy tarkistaa ahtopaineanturin kumiletku
sieltä imusarjan kupeesta :!: :!: :!:

Siis ota irti , taivuttele venytä muuten et näe.Aika usein murtunut.
C220 CDI vm.2000
timlin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 21.03.2005 18:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja timlin »

[quote="JP74"]Kannattaa otattaa pois kattejen sisukset vaikkapa aluksi. Jospa hormi menee ajoittain tukkoon? Ei ole mikään kovin suuri homma ja joka tapauksessa kannattaa...

Tarkista kaikki alipaine- ja painepillitmoottorissa. Pienikin vuoto sekoittaa tominnan.[/quote]

onko mitään haittaa/hyötyä ottaa katista tarpeet pois jos on ehyt? cdi koneissa.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Katti on asennettu sinne syystä eli päästöjen pienentämiseksi. On ns. pershikiän juttuja hajottaa katti vaikka laki ei sen olemassaoloa varsinaisesti edellyttäisi.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4777
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

e320 kirjoitti:Katti on asennettu sinne syystä eli päästöjen pienentämiseksi. On ns. pershikiän juttuja hajottaa katti vaikka laki ei sen olemassaoloa varsinaisesti edellyttäisi.
Joo, noinhan se on.

Ehjästä, toimivasta vakioautosta, joka on vieläpä tarkoituskin sellaisena pitää, niin ei varmasti kannata erikseen hajottaa mitään.
Kyllä sitä oikeaakin korjattavaa sitten ajan kanssa ilmaantuu.
Niin että nauttii hän nyt vaan kyydistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Ilmamäärämittari elikkäs MAF anturi paskana?
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Vastaa Viestiin