Perä laukesi
Perä laukesi
Ei alkanut meikäläisen mersuilut kovinkaan ruusuisesti! Tänään kun vihdoin sain hommattua Itselleni ekan mersun, niin 50km:n jälkeen risteykseen hidastettaessa yhtäkkiä takarenkaat löi lukkoon. Pakki päälle ja auto liikahti taaksepäin, sitten D sisään ja 50metriä hirveän kolinan kanssa. Sitten loppui veto perästä ja eikun tarkistamaan tilanne.
Perämurikassa peukalon mentävä reikä ja öljyt maassa. Voi elämän karut kävyt!!
Joten nyt siis kysymys. Auto on siis -85 250 d automaatti. Mikähän perä tuossa mahtaa olla ja mikä siihen kävisi. Mitähän tuo laite maksaa. Täytyy huomenna irrottaa laite ja katsoa mitä se on syönyt.
Perämurikassa peukalon mentävä reikä ja öljyt maassa. Voi elämän karut kävyt!!
Joten nyt siis kysymys. Auto on siis -85 250 d automaatti. Mikähän perä tuossa mahtaa olla ja mikä siihen kävisi. Mitähän tuo laite maksaa. Täytyy huomenna irrottaa laite ja katsoa mitä se on syönyt.
Villi veikkaus on että tasauspyörästön pikkurattaitten akseli on mennyt poikki...Tosin jos tuollaista tuhoa on saanut aikaiseksi niin ei sieltä varmaan todellista aiheuttajaa edes helpolla löydy
Perän "perässä" olevan luukun kun aukaisee niin selviää välitys,siinä isossa rattaassa se lukee.
Perien hinnat vähän vaihtelee,purkaamoilla jotain 300-500€...?Niin ja jos autossasi on ABS jarrut niin perä on erilainen kuin normaalissa!

Perän "perässä" olevan luukun kun aukaisee niin selviää välitys,siinä isossa rattaassa se lukee.
Perien hinnat vähän vaihtelee,purkaamoilla jotain 300-500€...?Niin ja jos autossasi on ABS jarrut niin perä on erilainen kuin normaalissa!
Onko 300:sen perä jotenkin vahvempi kuin tuon 250:sen? Tarkoitus olisi vähän lisätä syöttöä, jolloin tehot noussee vakion 300:sen tasolle.
Tuliko murikassa vaan kilometrit täyteen (517000) vai voiko tuollaisen aiheuttaa joku muu, esim kardaanin tai vetoakseleiden väärä kiinnitys?
Täytyy lähteä tästä irrottelemaan tuota perää.
Tuliko murikassa vaan kilometrit täyteen (517000) vai voiko tuollaisen aiheuttaa joku muu, esim kardaanin tai vetoakseleiden väärä kiinnitys?
Täytyy lähteä tästä irrottelemaan tuota perää.
Mulla olis yks ylimääräinen perä,välityksellä 3.46
300D-88:sta.
Jäi ylimääräiseksi,kun vaihdoin omani automaatiksi ja muutin välityksen vaihtamalla perän.
Tuollakin perällä on ajettu yli 500tkm,eikä siinä huomattu muuta kuin normaalia
kulumista.Se on kyllä automaatille hieman liian tiheä,olen kuullut 3.27 välityksellä varustetusta 300 D A:sta.
Mulla on 2.88 perä ja välillä tuntuis,että vaatis vähän potkua lisää myllyyn,mutta
rauhallisesti ajaen nauttii kyllä vähän löpöä!
ei koville kuormille,eikä vetojuhdaksi 110kmh(mittari) ja 2800 rpm.

Jäi ylimääräiseksi,kun vaihdoin omani automaatiksi ja muutin välityksen vaihtamalla perän.
Tuollakin perällä on ajettu yli 500tkm,eikä siinä huomattu muuta kuin normaalia
kulumista.Se on kyllä automaatille hieman liian tiheä,olen kuullut 3.27 välityksellä varustetusta 300 D A:sta.
Mulla on 2.88 perä ja välillä tuntuis,että vaatis vähän potkua lisää myllyyn,mutta
rauhallisesti ajaen nauttii kyllä vähän löpöä!