Voima palautui kun vein alipaineen suoraan hukkaportin kellolle. testasin ensin lainaamalla egr-solenoidia, ei vaikutusta
tänään löytyi yhdestä vm.97 290 mystinen vuoden kummitellut vika!
autosta välillä veto poissa ja savutteli ajoittain,viaksi paljastui riittämätön hukaportin alipaine jolloin portti jää auki ja ahdot ei nouse normaalisti!
alipaine tulee jarrutehostajan putkesta ja haarautuu vänkärinpuoleisessa konehuoneen nurkassa turbon alipaine kellolle ja kabiinin puolelle(lämmityslaitteen säätimet yms)
vikana oli jokin ohjaamon puolella olevan alipaine järjestelmän PIENI vuoto jonka takia alipainetta ei riittänyt turbon hukkaportin alipaine kellolle!
tehostimelta tuleva alipaine putki on todella pieni(sisä n.1.5mm)joten
haaroitin jarrutehostimen putkesta turbolle ja egr:rälle oman alipaine putken ja nyt riittä alipainetta ja auto pelaa kuin unelma!
alipaineen riittämättömyys on helppo todeta kun tunnustelee turbon alla olevaa alipaine kellon vipua ja pyytää toista käynnistämään auton,vivun pitäisi liikkua selvästi heti kun auto käynnistyy!