Laitanpa tälle osastolle kun en äkkiseltään paremmin aiheeseen sopivaa keksi...
Eli mikä noin suurin piirtein olisi seuraavan auton käypä arvo
M-B 280 S vm. -84, ajettu vajaat 250 tkm., huomattavimpia varusteita ilmastointi ja keskuslukitus, ns. suomi-auto, yksi omistaja. Pientä laittoa on mutta katsastuksesta mennyt läpi. Muutaman kuvan perusteella vaikuttaa siistiltä.
Jotenkin vaikuttaisi että 3 tonnia on lähempänä mitä 5; ainakin jos nettiauton tarjontaa katsoo niin siistejäkin on jo aika halvalla. Tietty tuo on yhdellä ollut ja vähän ajettu, mutta sekään ei tee autuaaksi. Ilmastointi on toki plussaa, mutta toimiiko se? Riippuu myös mitä laittamista on.
Jos koppa olisi ruosteeton ja auto täysin toimiva miksei 5 tonniakin voisi olla hinta pyyntö. Nämä on vaikeita asioita sanoa näkemättä autoa.
Oma 1984 tulee keväällä myyntiin; hinnaksi jää alle 3 tonnia koska auto ei ole virheetön: kaaret on jo vähän rapeita ja kilsoja 400t. Kuskin istuinosan lämmitys ei toimi sekä sisälle tulevan lämmön säätö on tarkoitus korjata ennen myyntiä. Löytyy lisäksi luukku, sähkölasit ja ortopedipenkit.
Ässää ikinä omistamattomana en aio reaalistista hintaa alkaa arvioimaan, mutta kyseessä lienee tämä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1035758
Ehjältähän tuo näyttää korinsa puolesta olevan. Puskurin kromitkin tallella, mitä kuvista näkee. Olisiko joku foorumilainen jo käynyt lähempää tutustumassa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
3000€ yläkantissa. Ilmastointiin saa menemään helposti 500€. Lisäksi auto on kaasari koneella ja runkku vaihteistolla.
Noiden perus W126:sten hinnat on laskenut todella alas = itse maksaisin tuosta 1500 - 2000€ max.
Tarkkoja miehiä täällä, melkein arvasin että on tämä muillakin kiikarissa... Tullut kuulema 10 tiedustelua ja yksi 1600 euron tarjous joka on hylätty.
No ollaanpa vielä tarkempia eli alkuperäistä viestiä mukaillen autossa on manuaali eikä näyttäsi ilmastointiakaan olevan .
PS. Edit: olisi pitänyt lukea ensin ketju loppuunj eli asia on jo noteerattu
Hinnat taas menevät juuri niin alas kuin myyjä on valmis joustamaan. Välitysmielessä vientiin menevistä ei pyydetä paljoa Saksanmaalla, eikä siten hinta nouse Suomessakaan taivaisiin. Mutta hyvät ovat hinnoissaan sielläkin, ehkä jopa suhteessa Suomen hintoja kovempia, sillä täällä on nykyään ostajat totutettu yleensäkin Mersukaupoilla siihen, että myyjä antaa vähän rahaa mukaan, jos auton joku suostuu ottamaan .
Kaapo on asian ytimessä, mitä tulee Saksan hintoihin. Sieltä saa tonnilla, jopa alle, ajokuntoisen ässykän. Auta armias, jos on historia ja auto kunnossa, niin osaavat pyytää! Hinnat nousee jo vuosittain aika vauhdilla. Jostain syystä on tullut seurattua...
nimim. kerää koko sarja
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Stuttgart kirjoitti: Auta armias, jos on historia ja auto kunnossa, niin osaavat pyytää! Hinnat nousee jo vuosittain aika vauhdilla.
Satunnaisesti on tullut tarkkailtua germanian hintoja ja viime kesältä paras silmiin osunut pyynti W126:sta oli 21.000€, muistaakseni 560SEL '90 ja kilsoja jotain 125.000 - vollaustattung luonnollisesti. Eikä kyse ollut mistään Mirbachin supermint-yksilöstä, vaan ihan normaalia Mobile.de -tarjontaa. Varmasti virheetön kuitenkin sekin.
Hmm, muuten tulee mieleen ihan ex-tempore ja lainaan röyhkeästi ketjua.
Onko w126:seen saanut jollain konstilla SECin takaluukun kromilistaa normali SE:n tai SEL:n?
Meinaan vaan, että jos Mirbachin yksilöt ovat räpeltämättömiä, niin myynnissä ois 300SEL Sec mallin takaluukulla.
Ei noille ole hintataulukkoa, mutta hyvästä voi maksaa enemmän ja huonosta vähemmän. 126:n varaosat ovat kalliita. Museoautoksi voi tarjota vasta vuonna 2015. Kallis auto pitää jokapäiväisessä ajossa, mutta harrastumielessä hyvä. Ajo-ominaiksuuksiltaan huippuluokkaa.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
JiiÄSSÄ kirjoitti:Ei noille ole hintataulukkoa, mutta hyvästä voi maksaa enemmän ja huonosta vähemmän. 126:n varaosat ovat kalliita. Museoautoksi voi tarjota vasta vuonna 2015. Kallis auto pitää jokapäiväisessä ajossa, mutta harrastumielessä hyvä. Ajo-ominaiksuuksiltaan huippuluokkaa.
JiiÄSSÄ kirjoitti:Ei noille ole hintataulukkoa, mutta hyvästä voi maksaa enemmän ja huonosta vähemmän. 126:n varaosat ovat kalliita. Museoautoksi voi tarjota vasta vuonna 2015. Kallis auto pitää jokapäiväisessä ajossa, mutta harrastumielessä hyvä. Ajo-ominaiksuuksiltaan huippuluokkaa.
RH kirjoitti:BER -alkuisia rekisterikilpiä jaettiin muistaakseni joskus 1987. Eli
Eikös tuon ikäisissä rekisterikilven alkukirjain vielä riippunut ensirekisteröintiläänistä. Uudellamaalla jaettiin A ja B alkuisia kilpiä. En tiedä onko niin kauhean tarkkaan tiettynä vuotena jaettu tietyillä kirjaimilla alkavia, vai onko enemmän ollut esim katsastuskonttorikohtaisia. Joskus 88 tai 89 muistaakseni alettiin jakaa Suomen laajuisesti vapaana olevia rekisterinumeroita järjestyksessä.
Ere866 kirjoitti:Hmm, muuten tulee mieleen ihan ex-tempore ja lainaan röyhkeästi ketjua.
Onko w126:seen saanut jollain konstilla SECin takaluukun kromilistaa normali SE:n tai SEL:n?
Meinaan vaan, että jos Mirbachin yksilöt ovat räpeltämättömiä, niin myynnissä ois 300SEL Sec mallin takaluukulla.
Kaverilla oli myös tekniikanvaihto-280 SE:ssään tuollainen lista. Olisikohan jotain varaosaliikkeen teippiä... Pääasiassa nuo Mirbachin autot (Mersut) ovat kyllä täysin originaaleja, mutta toki poikkeuksiakin joukkoon mahtuu, ja ehkä eritoten jotain ajan hengen mukaista lisuketta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi