Mitä (kannattaa) maksaa? W126 280 S -84

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jtuukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 31.08.2003 11:16
Paikkakunta: Mikkeli

Mitä (kannattaa) maksaa? W126 280 S -84

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

Laitanpa tälle osastolle kun en äkkiseltään paremmin aiheeseen sopivaa keksi...

Eli mikä noin suurin piirtein olisi seuraavan auton käypä arvo :?:

M-B 280 S vm. -84, ajettu vajaat 250 tkm., huomattavimpia varusteita ilmastointi ja keskuslukitus, ns. suomi-auto, yksi omistaja. Pientä laittoa on mutta katsastuksesta mennyt läpi. Muutaman kuvan perusteella vaikuttaa siistiltä.

3 000 € :?: 5 000 € :?:
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81

Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Jotenkin vaikuttaisi että 3 tonnia on lähempänä mitä 5; ainakin jos nettiauton tarjontaa katsoo niin siistejäkin on jo aika halvalla. Tietty tuo on yhdellä ollut ja vähän ajettu, mutta sekään ei tee autuaaksi. Ilmastointi on toki plussaa, mutta toimiiko se? Riippuu myös mitä laittamista on.

Jos koppa olisi ruosteeton ja auto täysin toimiva miksei 5 tonniakin voisi olla hinta pyyntö. Nämä on vaikeita asioita sanoa näkemättä autoa.

Oma 1984 tulee keväällä myyntiin; hinnaksi jää alle 3 tonnia koska auto ei ole virheetön: kaaret on jo vähän rapeita ja kilsoja 400t. Kuskin istuinosan lämmitys ei toimi sekä sisälle tulevan lämmön säätö on tarkoitus korjata ennen myyntiä. Löytyy lisäksi luukku, sähkölasit ja ortopedipenkit.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Ässää ikinä omistamattomana en aio reaalistista hintaa alkaa arvioimaan, mutta kyseessä lienee tämä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1035758
Ehjältähän tuo näyttää korinsa puolesta olevan. Puskurin kromitkin tallella, mitä kuvista näkee. Olisiko joku foorumilainen jo käynyt lähempää tutustumassa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
jtuukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 31.08.2003 11:16
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

Esa H. kirjoitti:...mutta kyseessä lienee tämä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1035758
Tarkkoja miehiä täällä, melkein arvasin että on tämä muillakin kiikarissa... Tullut kuulema 10 tiedustelua ja yksi 1600 euron tarjous joka on hylätty.

Pelastakaa nyt joku tämä museorekisteriin, jos ei itse tule hankituksi, tai ainakin asialliselle ylläpidolle... Hinta on n. 3 000 €
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81

Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

3000€ yläkantissa. Ilmastointiin saa menemään helposti 500€. Lisäksi auto on kaasari koneella ja runkku vaihteistolla.
Noiden perus W126:sten hinnat on laskenut todella alas = itse maksaisin tuosta 1500 - 2000€ max.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

BER -alkuisia rekisterikilpiä jaettiin muistaakseni joskus 1987. Eli :?:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

jtuukka kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:...mutta kyseessä lienee tämä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1035758
Tarkkoja miehiä täällä, melkein arvasin että on tämä muillakin kiikarissa... Tullut kuulema 10 tiedustelua ja yksi 1600 euron tarjous joka on hylätty.
No ollaanpa vielä tarkempia eli alkuperäistä viestiä mukaillen autossa on manuaali eikä näyttäsi ilmastointiakaan olevan :shock: .

PS. Edit: olisi pitänyt lukea ensin ketju loppuunj eli asia on jo noteerattu :lol:
Hinnat taas menevät juuri niin alas kuin myyjä on valmis joustamaan. Välitysmielessä vientiin menevistä ei pyydetä paljoa Saksanmaalla, eikä siten hinta nouse Suomessakaan taivaisiin. Mutta hyvät ovat hinnoissaan sielläkin, ehkä jopa suhteessa Suomen hintoja kovempia, sillä täällä on nykyään ostajat totutettu yleensäkin Mersukaupoilla siihen, että myyjä antaa vähän rahaa mukaan, jos auton joku suostuu ottamaan :lol: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Stuttgart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: La 08.04.2006 11:05

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Kaapo on asian ytimessä, mitä tulee Saksan hintoihin. Sieltä saa tonnilla, jopa alle, ajokuntoisen ässykän. Auta armias, jos on historia ja auto kunnossa, niin osaavat pyytää! Hinnat nousee jo vuosittain aika vauhdilla. Jostain syystä on tullut seurattua...

nimim. kerää koko sarja
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!

CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Stuttgart kirjoitti: Auta armias, jos on historia ja auto kunnossa, niin osaavat pyytää! Hinnat nousee jo vuosittain aika vauhdilla.
Satunnaisesti on tullut tarkkailtua germanian hintoja ja viime kesältä paras silmiin osunut pyynti W126:sta oli 21.000€, muistaakseni 560SEL '90 ja kilsoja jotain 125.000 - vollaustattung luonnollisesti. Eikä kyse ollut mistään Mirbachin supermint-yksilöstä, vaan ihan normaalia Mobile.de -tarjontaa. Varmasti virheetön kuitenkin sekin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hmm, muuten tulee mieleen ihan ex-tempore ja lainaan röyhkeästi ketjua.

Onko w126:seen saanut jollain konstilla SECin takaluukun kromilistaa normali SE:n tai SEL:n?
Meinaan vaan, että jos Mirbachin yksilöt ovat räpeltämättömiä, niin myynnissä ois 300SEL Sec mallin takaluukulla.

Kuva
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Ei noille ole hintataulukkoa, mutta hyvästä voi maksaa enemmän ja huonosta vähemmän. 126:n varaosat ovat kalliita. Museoautoksi voi tarjota vasta vuonna 2015. Kallis auto pitää jokapäiväisessä ajossa, mutta harrastumielessä hyvä. Ajo-ominaiksuuksiltaan huippuluokkaa.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

JiiÄSSÄ kirjoitti:Ei noille ole hintataulukkoa, mutta hyvästä voi maksaa enemmän ja huonosta vähemmän. 126:n varaosat ovat kalliita. Museoautoksi voi tarjota vasta vuonna 2015. Kallis auto pitää jokapäiväisessä ajossa, mutta harrastumielessä hyvä. Ajo-ominaiksuuksiltaan huippuluokkaa.
Tä? Eikös museoauton ikä ole minimissään 25v?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Ere866 kirjoitti:Tä? Eikös museoauton ikä ole minimissään 25v?
Nousee ensi vuonna kolmeenkymmeneen vuoteen..
http://www.sahk.fi/museoajoneuvo.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Laffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 14.07.2006 10:01

Viesti Kirjoittaja Laffi »

Ere866 kirjoitti:
JiiÄSSÄ kirjoitti:Ei noille ole hintataulukkoa, mutta hyvästä voi maksaa enemmän ja huonosta vähemmän. 126:n varaosat ovat kalliita. Museoautoksi voi tarjota vasta vuonna 2015. Kallis auto pitää jokapäiväisessä ajossa, mutta harrastumielessä hyvä. Ajo-ominaiksuuksiltaan huippuluokkaa.
Tä? Eikös museoauton ikä ole minimissään 25v?
1. 1. 2008 alkaen 30 vuotta
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

RH kirjoitti:BER -alkuisia rekisterikilpiä jaettiin muistaakseni joskus 1987. Eli :?:
Eikös tuon ikäisissä rekisterikilven alkukirjain vielä riippunut ensirekisteröintiläänistä. Uudellamaalla jaettiin A ja B alkuisia kilpiä. En tiedä onko niin kauhean tarkkaan tiettynä vuotena jaettu tietyillä kirjaimilla alkavia, vai onko enemmän ollut esim katsastuskonttorikohtaisia. Joskus 88 tai 89 muistaakseni alettiin jakaa Suomen laajuisesti vapaana olevia rekisterinumeroita järjestyksessä.
W123 280TE -79
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

JiiÄSSÄ kirjoitti:Kallis auto pitää jokapäiväisessä ajossa. Ajo-ominaiksuuksiltaan huippuluokkaa.
Noo ei tuo minusta jokapäiväisessä käytössä ole 124sta kallimpi ajaa.

Varsinkaan tiisselimosalla. :D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ere866 kirjoitti:Hmm, muuten tulee mieleen ihan ex-tempore ja lainaan röyhkeästi ketjua.

Onko w126:seen saanut jollain konstilla SECin takaluukun kromilistaa normali SE:n tai SEL:n?
Meinaan vaan, että jos Mirbachin yksilöt ovat räpeltämättömiä, niin myynnissä ois 300SEL Sec mallin takaluukulla.
Kaverilla oli myös tekniikanvaihto-280 SE:ssään tuollainen lista. Olisikohan jotain varaosaliikkeen teippiä... Pääasiassa nuo Mirbachin autot (Mersut) ovat kyllä täysin originaaleja, mutta toki poikkeuksiakin joukkoon mahtuu, ja ehkä eritoten jotain ajan hengen mukaista lisuketta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jtuukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 31.08.2003 11:16
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

Kaapo kirjoitti:
jtuukka kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:...mutta kyseessä lienee tämä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1035758
Tarkkoja miehiä täällä, melkein arvasin että on tämä muillakin kiikarissa... Tullut kuulema 10 tiedustelua ja yksi 1600 euron tarjous joka on hylätty.
No ollaanpa vielä tarkempia eli alkuperäistä viestiä mukaillen autossa on manuaali eikä näyttäsi ilmastointiakaan olevan :shock: .

PS. Edit: olisi pitänyt lukea ensin ketju loppuunj eli asia on jo noteerattu :lol:
Niin, aina kannattaa olla tarkkana...
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81

Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Vastaa Viestiin